Elektrische storing: vreemd geluid links uit dashboard

Gestart door zeepoog, 18-02-2011 13:25:36

Vorige topic - Volgende topic

zeepoog

Hoi! Roffeltje heeft weer iets nieuws! Bij rijden komt er een vreemde kraak / zoem uit de linkerkant van m'n dashboard. Soms blijft 't een kwartier weg, maar het zal absoluut weer terugkomen. Tijdens deze zoem / kraaksessies valt de radio soms uit (lang niet altijd). Ik had laatst 't idee dat 't gekraak wegging toen ik m'n lampen uitzette, maar hier ben ik nog niet zeker van dat 't verband houdt. Ik geloof niet dat het gebeurt als m'n motor uitstaat (met contact aan). Het wordt ook niet door gehobbel (drempels, klinkers) veroorzaakt, want als ik stilsta met 'n draaiende motor kan het ook gebeuren. Met de radio uit gebeurt het ook en er slaan geen zekeringen uit. Ook geen brandluchten :-) Het is absoluut niet m'n linkerspeaker.

Iemand een idee wat er gebeurt, en wat ik eraan kan doen?

Misschien heeft iedereen met 'n volvo dit na verloop van tijd, maar ik weet niet zo goed hoe ik m'n zoekterm moet opstellen :-)

thuur

Ronald21

zeepoog

Idee is dat ik gewoon alles aan ga drukken in dat zekeringkastje onder de motorkap?

Domaso

Citaat van: zeepoog op 18-02-2011 15:15:32
Idee is dat ik gewoon alles aan ga drukken in dat zekeringkastje onder de motorkap?

En je relais onder het dashboard. Schopplaat weghalen en onder je stuur kruipen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

zeepoog

Citaat van: Domaso op 18-02-2011 15:18:55
Citaat van: zeepoog op 18-02-2011 15:15:32

En je relais onder het dashboard. Schopplaat weghalen en onder je stuur kruipen.

Ah het is de relais zelf die dit geluid veroorzaakt. Sorry ben niet zo handig met dit soort dingen. Rijd Volvo, dus hoe lang kan het duren voordat ik 't allemaal snap :) Ik ga zeer binnenkort even kijken, to be continued...

francois

er bkijft een relais hangen
even uit zoeken wat voor een en vervangen die hap

vrfr

zeepoog

hmmm je zult zien dat ie schijnheil zich gisteren niet heeft laten horen, heb nog niets aangedrukt of vervangen.... Ik houd jullie op de hoogte!