Het grote Autoweek topic

Gestart door Edwin, 22-08-2002 17:19:02

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

<Understatement mode>
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit artikel niet door een "ervaringsdeskundige" is geschreven.  :-\
</Understatement mode>
--
Autogas Inside . . .

BenC70ES

Citaat van: Misha op 09-01-2008 17:03:42
Niks over kraakkoppelingen.. ;D

Jij bent volgens mij ook de enige die dat heeft...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Chris

Verheugend stukje.. leuk om te lezen.

Tom850

Ook jammer dat het vermogen van een R niet klopt. Want de AT leverd toch 241 en de MT toch echt 250 PK.

Maar voor de rest best aardig.

Groeten Tom

VolvoDeMio

Citaat van: daytonawim op 09-01-2008 14:49:05
Beetje jammer dat ze er niet bij vertellen waarom de spruitsukken stuk gaan
( voorkomen kost slechts 10 euro )

What's in a name......SpruitStuk Stuk  :eusa_doh:

Ik heb zelf mijn abonnement van Autoweek opgezegd omdat het teveel een Tim&Tom-gehalte had.
Toch leuk dat de 850 behoorlijk goed in het nieuws is!

Hans Duiven

Nee hoor, die van mijn V70 doet ook huuuh bij het opkomen  van de koppeling  ;D
En dat doet ie al 40000 km. Wel gaat het pendaal wat zwaarder de laatste tijd, dus d'r zal toch een vervanging aan zitten te komen binnenkort van de platen en drukgroep.

Hans

Jan_D.

En die uitlaat?
Misschien heeft de eerste eigenaar van mijn auto er iets aan vernieuwd, maar sinds begin 2001 is er in elk geval niets aan vervangen of gerepareerd.....

Wat zou er mis kunnen gaan met het spruitstuk en hoe is dit eventueel te voorkomen  á € 10,00?

Ik hoor het graag!

Obbie

Citaat van: Jan_D. op 09-01-2008 21:38:21

Wat zou er mis kunnen gaan met het spruitstuk en hoe is dit eventueel te voorkomen  á € 10,00?

Ik hoor het graag!

Ik ook, rij sinds een paar dagen in een 850 en wil dat tientje er ook nog wel aan spenderen als het een hoop gedoe en kosten kan voorkomen

thuur

En die uitlaat?
Misschien heeft de eerste eigenaar van mijn auto er iets aan vernieuwd, maar sinds begin 2001 is er in elk geval niets aan vervangen of gerepareerd.....

Ik hoor het graag!

Een tientje is wat kort door de bocht, maar de motor gaat meer kantelen omdat de motorsteunen slap worden of scheuren. De bovenste gaat het snelst en kost (dealer, ex) een euro of 15. Dan die onder de distributie (euro of 80) en dan de baksteun. Wat weer minder vaak voorkomt is een kapotte steun op het subframe (daar heb je er 2 van), die zijn nog wat duurder (euro of 90/st). Wel zijn deze steunen heel vaak slap.

Al die extra kantelingen + de hitte van de uitlaat zorgen ervoor dat het spruitstuk scheurt.

Gr ;)

Wout309t

Citaat van: thuur op 10-01-2008 01:08:05
En die uitlaat?

Ik hoor het graag!

Een tientje is wat kort door de bocht, maar de motor gaat meer kantelen omdat de motorsteunen slap worden of scheuren. De bovenste gaat het snelst en kost (dealer, ex) een euro of 15. Dan die onder de distributie (euro of 80) en dan de baksteun. Wat weer minder vaak voorkomt is een kapotte steun op het subframe (daar heb je er 2 van), die zijn nog wat duurder (euro of 90/st). Wel zijn deze steunen heel vaak slap.

Al die extra kantelingen + de hitte van de uitlaat zorgen ervoor dat het spruitstuk scheurt.

Gr ;)

Dit geldt overigens voor bijna alle auto's: goede motorsteunen zijn belangrijk....
2011 V70 2.0T R-Design MT

850 Ra$ing

En dat de uitlaat vervangen een duur geintje word lijkt me ook niet helemaal waar.
Ten eerste, de uitlaat van een 850 rot niet dus hoeft eigenlijk nooit verv te worden.
Ten tweede, de uitlaat van een 850 is helemaal niet duur +- 200,- vanaf de kat.
Ten derde, ik heb pas een x meegemaakt dat een 850 uitlaat vervangen moest worden en dat was omdat de klant ergens overheen gereden was en hierdoor de uitlaat beschadigd was.

Simplicity

Concurrenten: audi A4, mercedes C, Saab 900

Zijn die niet allemaal een stuk kleiner??? Ik dacht dat het Audi A6, Mercedes E waren... :eusa_think:

Of ben ik nu echt fout???

Enno

Er is maar een concurrent...als die als serieuze concurrent te beschouwen is. Het andere zweedse merk met de Saab 9000. Duitse merken zijn een andere klasse, en bezitten niet die typisch zweedse karaktertrekjes wat onze auto's zo mooi maakt.

Qua duurzaamheid denk ik dat de volvo's superieur zijn aan de Saab modellen. Neemt niet weg dat een mooie saab 9000 ook een prachtige auto is met heerlijke fauteuils erin.

Jan_D.

Citaat van: Wout309t op 10-01-2008 07:15:19
Citaat van: thuur op 10-01-2008 01:08:05
En die uitlaat?

Ik hoor het graag!

Gr ;)

Dit geldt overigens voor bijna alle auto's: goede motorsteunen zijn belangrijk....

Ok, dat is het dus! Dat wist ik eigenlijk wel.... :eusa_wall:

Bovenste is al eens vervangen.

denkweb

LH-NT-09. Dat kenteken ken ik ook ergens van (vd week even de opgraving verrichten).