dweilen zwabberen uitbreken of hoe je het ook wilt noemen

Gestart door Rik, 31-01-2011 17:17:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raptor

Citaat van: Rik op 31-01-2011 17:17:00
Heb een t-5R Estate met LPG. Bilstein B6 voor met nieuwe draagarmen en achter (oude) nivomats. Tot slot nog een LPG tank en trekhaak.

De auto is recent uitgelijnd (vierkant).

Mijn probleem is het volgende:
Bij inhalen op secundaire wegen heeft de auto de neiging zelf te gaan sturen op het moment dat je over het midden van de weg gaat. Ik moet echt corrigeren om de auto op de weg te houden. Dit onzekere gevoel heb ik nooit bij normale (snel gereden) bochten. Heeft iemand een idee?

Helpt een veerpootbrug of een IPD swaybar set hier?

Rik

Ik heb precies het zelfde probleem zoals jij beschrijft op de t5 estate, absoluut geen prettig gevoel als je aan het inhalen bent.
Alle rubbers van de achteras, subframe en beide draagarmen voor vervangen en de auto op verschillende manieren laten uitlijnen bij verschillende bedrijven maar het is er niet beter van geworden.
Probleem is bij de winter en zomer banden hetzelfde en na plaatsen van veerpoot brug is het ook niet echt verbeterd.

Ik ben bang dat de nivomats bij mij toch echt aan vervanging toe zijn.
Zal dan wel gewone schokbrekers met verzwaarde veren kiezen.

Mijn sedan ligt als een blok op de weg dus daar rijd ik graag in ondanks het vermogen verschil.

Oele

Ja, heb ik ook met 400+ pk, rondom KW setje, comfort ver te zoeken, bij vermogen aanspreken....

Is geen oplossing voor, te lang, te soepel, te zwak etc.. is niet op te lossen. Sedan is merkbaar strakker, echter stijgt op boven de 350 pk waardoor je geen balans meer hebt, de estate zuigt lekker aan het asfalt maar zoekt icm met sper wel de uiterste linker en rechter vangrail op ;-)

maw veerpootbrug en ipd s... zal vast een paar % schelen, maar verwacht geen wonderen...

De koersvastheid gaat omgekeerd rechtevenredig met het vermogen...

Waarom had je ook al weer een een volvo aangeschaft? ;-)

De estate wil alleen maar naar voren, wen eraan! Of koop iets anders.
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Rik

Ik moet er inderdaad maar aan wennen.

Erg fijn om te horen dat het probleem ook bestaat na het wisselen van de rubbers van de achteras. Dan hoef ik dat in ieder geval niet preventief te doen.

Wel heb ik een paar dagen terug een vpb gemonteerd. Ik ben echt ongeloofelijk enthousiast over het resultaat daarvan. De auto voelt veel strakker en lichter en directer, nauwkeuriger..... Ben echt super enthousiast hierover.

De eerder beschreven inhaalmanouvres heb ik nog niet kunnen proberen ivm een gebrek aan langzame voorliggers op de b-wegen.

Maar tjonge wat zijn die bilsteins hard  :eusa_wall: Alsof je met je kop tegen de muur slaat.

cas

ik had echt een dweil 855. maar wist dat de schokbrekers niet allemaal even goed meer waren. aangezien dat toch vervangen moest worden, ben ik voor een schroefset gegaan ( XYZ) ik ben het geheel kwijt dat dweilen, en het is een genot om te accelereren remmen en bochten nemen  :eusa_dance:  wel iets meer contact geluid en hobbeltjes. Hij staat natuurlijk lager dan normaal.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

MICHEL306

#19
Het spoorvorm gevoel kan diverse oorzaken hebben, banden, schokbrekers of draagarmen.
weet nog dat ik ooit van michelin naar uniroyal ben overgestapt in een bmw m5......niet doen dus....was niet mee te rijden.
om even aan te geven dat banden invloed hebben...
als schokbrekers en draagarmen etc goed zijn, toch eens informeren bij een goede bandenboer of eens op het forum rond neuzen....
Zelf rij ik een v70 diesel, en na het monteren van een R onderstel en een 1.5cm extra verlaging aan de achterkant, een goed sturende wagen nu.


gr m