Afstandbediening c.v. werkt niet meer

Gestart door Ginaf, 21-02-2011 19:52:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ginaf

Ik heb een T5R, Italiaan 2 ltr.
De AB werkt niet meer, de batterij vervangen, de contacten schoon gemaakt, niets helpt.
De problemen begonnen dat de achterklep niet meer open ging, de deuren wel. Daarna de batterij vernieuwd.
Nu weigert hij alle dienst. Ik heb in het weekend nog op het forum gezocht voor een oplossing, maar kom niet echt verder. De AB is zo'n vierkante, zwart van kleur met grijze lock en unlock knopjes naast elkaar. Ik heb er maar 1 van, geen reserve.  De C.V. werkt met de sleutel wel (behalve de achterklep). Het alarm heb ik nog niet gehoord, misschien ook RIP? Is er iemand die hier ervaring mee heeft (gehad) en kan mij opweg helpen om dit probleem op te lossen. Alvast bedankt!

cas

#1
denk dat je het toch in je achterklep moet zoeken.

zal even opsnorren waar wat staat waar je iets mee kunt.  in sommige gevallen kan je je achterklep ontkoppelen. maar gaat bij jou niet lukken omdat je alarm dan waarschijnlijk niet meewerkt.



begin hier maar te lezen.

demontage van, en wat conversatie over het wel en niet of gedeeltelijk werken van de AB

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16520.0.html

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46223.0.html


hoe lang heb je gewacht met het vervangen van de batt. maw. hoe lang is de AB batterij-loos geweest? het kan zijn dat je deze nu opnieuw moet inleren!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

francois

denk dat cas gelijk heeft en dat je hem opnieuw moet in leren

grfr

Ginaf

Bedankt voor jullie reactie, De AB is niet lang zonder stroom geweest. Bij de eerste weigering eigenlijk direkt een nieuwe batterij erin laten doen. Ben naar de volvo garage geweest en daar is uitgelegd hoe opnieuw inteleren, dat ook gedaan en vooralsnog zonder resultaat. Nog even verder zoeken!
Alsnog bedankt.

Wally850

#4
Check je email.
Ik heb je een document gestuurd, hoop dat dit je helpt.

cas

does the document say  CLASSIFIED  ;D 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Wally850

 :angel:        weet niet

Weet alleen niet hoe ik het moest posten hier.
interesse?
zal geen geheim doc zijn hier denk ik

cas

Citaat van: Wally850 op 22-02-2011 19:06:44
:angel:        weet niet

Weet alleen niet hoe ik het moest posten hier.
interesse?
zal geen geheim doc zijn hier denk ik

interesse zeker  ;D  als het anderen ook kan helpen, delen we graag de info  :eusa_angel:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Wally850

snap de hint.... heb hem je ook gestuurd...

cas

 :D. Ontvangen! Als ik weer achter de laptop zit zal ik kijken of ik t hier op t forum kan zetten .

Dankjewel  :eusa_angel:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ginaf

Hallo mederoffelaars,
Ben inmiddels zover dat de achterklep ook weer opengaat en sluit als ik met de sleutel de auto afsluit of open.
Nu wil ik de ontvanger van de AB eruithalen en testen, weet iemand of dat kan? Zijn er foto's van?
Het daschboardkastje moet eruit, ben eraan begonnen maar dat lukt niet helemaal. De halfronde gelijders van de klep laten niet los. Wie weet raad?
alvast bedankt

blauweroffel

Citaat van: Ginaf op 24-02-2011 18:58:48
Hallo mederoffelaars,
Ben inmiddels zover dat de achterklep ook weer opengaat en sluit als ik met de sleutel de auto afsluit of open.
Nu wil ik de ontvanger van de AB eruithalen en testen, weet iemand of dat kan? Zijn er foto's van?
Het daschboardkastje moet eruit, ben eraan begonnen maar dat lukt niet helemaal. De halfronde gelijders van de klep laten niet los. Wie weet raad?
alvast bedankt

Een kleine schroevendraaier aan de buitenzijde van de geleider in de binnekant van de klep steken (dus naast de geleider) nu Kun je de geleider er uit trekken (want je hebt de verdikking van de geleider iets naar binnen geduwd en daardoor komt ie los

BR

Ginaf

Hee blauweroffel, bedankt hier kom ik verder mee!

Ginaf

Het hele systeem werkt weer! Naar garage geweest, nieuwe ontvanger met 2 AB's besteld, ingebouwd
(plug & play) en voila, alles werkt.
Mederoffelaars bedankt voor alle hulp!