nieuw

Gestart door jakra, 23-02-2011 21:10:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jakra

Hallo volvorijders/liefhebbers,

mijn naam is ''jakra"' vanaf aug. vorig jaar wordt ik gesponsored door dhr.W.Drees geen vetpot maar er zijn hele volksstammen die het slechter hebben.
ik rij ong. 10 jaar volvo, t.w. 740 diesel estate en sinds 2006 een 940 estate benzine.bevalt heel goed.
NU ben ik aan het rondkijken naar een volvo,die af en toe een paardentrailer moet trekken.Ik rij ong. 5000 km per jaar.
mijn oog is gevallen op bv. een v70xc van bj 1998-2000 dus de classic.
Gaarne jullie reacties. ???

mjansen

is een goede auto, alleen hoor je veel dat de awd stuk gaat

grijzev70tdi

Het AWD gaat inderdaad veel stuk. Repareren is vaak heel kostbaar.
Als het budget het toelaat zou ik doorzoeken voor een XC70 na 2003. Dit heeft een beter AWD systeem en minder problemen mee.

Succes met de zoektocht!

Groet Jasper

Grolsch, het klinkt al lekkerder

RRRRR_Ramon

Citaat van: grijzev70tdi op 25-02-2011 21:04:34
Het AWD gaat inderdaad veel stuk. Repareren is vaak heel kostbaar.
Als het budget het toelaat zou ik doorzoeken voor een XC70 na 2003. Dit heeft een beter AWD systeem en minder problemen mee.

Succes met de zoektocht!

Groet Jasper



Bij hele volksstammen blijft de AWD gewoon heel hoor. Het zijn vaak de getunede R-types waarbij het stuk gaat. Gewoon regelmatig de wielen van voor naar achter en andersom wisselen en je kan er met 5000km per jaar heel veel en lang plezier van hebben.

Omdat je zelf net een N hebt hoef je niet iedereen meteen naar zo'n ding te praten...  ::)  :evil:  ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

heutink

 :D
Jakra , welkom op het forum.
Wij hebben een getunede T5, en een 940 op gas, die gebruiken we altijd voor de ( dubbele ) paardentrailer. De 940 is toch wat fijner met de trailer erachter.
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

FGG

Welkom op 't Forum, Jakra.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70 classic

welkom hier op dit forum.
De eerste AWD's van volvo kun je het best omschrijven als wegrij hulp.
Maar bij normaal gebruik hoef je geen problemen te krijgen.
Met een paarden trailer kun je er veel gemak van hebben.
Het is wel zaak te weten of in het verleden de banden regelmatig zijn gewisseld (voor/achter).


Voor de sport modellen is indeed het vernieuwde systeem na 2003 aan te bevelen.
Deze hebben een Haldex koppeling net als Audi en zijn dus stukken beter.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

hathü

Mijn buurman heeft al 6 jaar een V70 BJ 1998, XC cross country AWD, heeft nog nooit problemen met deze auto gehad. Ken nog iemand met een XC die hem echt als werkpaard gebruikt, dagelijks een zware tweepaards trailer erachter hangen en ook dat exemplaar no problem met de AWD.
Ik zou zeggen, voor de koop een aankoop keuring laten doen, om verrassingen uit te sluiten.

grijzev70tdi

Citaat van: RRRRR_Ramon op 26-02-2011 10:19:06
Citaat van: grijzev70tdi op 25-02-2011 21:04:34
Het AWD gaat inderdaad veel stuk. Repareren is vaak heel kostbaar.
Als het budget het toelaat zou ik doorzoeken voor een XC70 na 2003. Dit heeft een beter AWD systeem en minder problemen mee.

Succes met de zoektocht!

Groet Jasper



Bij hele volksstammen blijft de AWD gewoon heel hoor. Het zijn vaak de getunede R-types waarbij het stuk gaat. Gewoon regelmatig de wielen van voor naar achter en andersom wisselen en je kan er met 5000km per jaar heel veel en lang plezier van hebben.

Omdat je zelf net een N hebt hoef je niet iedereen meteen naar zo'n ding te praten...  ::)  :evil:  ;)

Maar is van elke auto bekend of de banden op tijd zijn gewisseld? Je weet niet hoe er in het verleden is om gegaan met de de auto. Ik zeg ook niet dat alle AWD's stuk gaan, maar het is niet een van de sterkste punten van de V70 XC. Het zou ook jammer zijn als je net je V70 XC hebt en gelijk al weer een hele hoop aan vervangen moet worden.

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder