Definitieve No-Go's

Gestart door moderators, 23-02-2011 09:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Sowieso is het dan lastig; want vaker staat een R automaat ook als T5 te boek.
In die app is het idd een R, mijn saffron is geen R :o ;D
Beetje vreemd om het interieur te vervangen dan, evenals de bumper. Daarnaast heeft een NL-R toch meestal wel de dolby centerspeaker en die mist hier ook dus ik betwijfel het.

Desalniettemin een redelijk nette auto voor een stevige R-prijs. Ik ga het iig nooit meer betalen voor zo'n oud ding met 4ton op de teller. Maar het is géén no-go lijkt me zo hohoho..

arjen850

Als ik zie hoe hoog hij op zijn poten staat, lijkt me dit idd geen R.

elianmars


KIM

Citaat van: Midnight Blue op 24-12-2016 23:53:51
Zie onderstaande advertentie waarin een V70 R wordt aangeprezen. Ik heb de verkoper 't Klassiekerhuis per e-mail erop geattendeerd dat het naar mijn idee geen originele R betreft aangezien het volgende ontbreekt:

* Blauwe tellerplaten;
* R-voorbumper;
* Bekleding met leer en alcantara;
* Een origineel R-logo op de achterzijde.

Zo zijn er nog wel wat punten te benoemen, maar de heer Koole is ervan overtuigd dat het een R is. Volgens hem staat de auto als een R geregistreerd bij de RDW. Via www.ovi.rdw.nl staat bij 'handelsomschrijving' alleen 'V70' en dat is geen 'R'. Enfin, de kenners hier herkennen een échte R van een kilometer afstand natuurlijk, maar de heer Koole meent dat deze 'R' van bepaalde R-kenmerken is ontdaan. Natuurlijk..zo'n R-bumper en blauwe tellerplaten..wie wil dat nou? :azn:

Ik heb zo mijn twijfels over de professionaliteit van 't Klassiekerhuis, maar dat is ook maar een mening uiteraard. De aangeboden T-5 is misschien best een goede auto, maar dat mag dan ook wel voor deze vraagprijs.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/302610552?pr=0&fromparkdeck=1

Van: Emile Koole <emilekoole@gmail.com>
Verzonden: zaterdag 24 december 2016 15:00
Aan: Paul Schwencke
Onderwerp: Re: Volvo V70

paul,  ik heb de advertentie aangepast zodat de omschrijving klopt. Het is een origineel NL auto, dus bij RDW zal het wel kloppen.

bedankt voor je tip!

Hartelijke groet,

Emile Koole
Bommelsedijk 19a | 3256 LD Achthuizen
Tel: 0187 - 48 76 16 | Mob: 06 - 22 22 23 56       
         
Op 24 december 2016 om 12:28 schreef Paul Schwencke <PLMWSchwencke@msn.com>:
Beste heer Koole,

Hier een voorbeeld van hoe een R eruit ziet.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=302022038

Met vriendelijke groet,


Paul Schwencke


Op 24 dec. 2016 om 12:15 heeft "Emile Koole" <emilekoole@gmail.com> het volgende geschreven:

Volgens rdw is het een r,  ik rij zelf ook in een r met zelfde interieur. Zie bijlage

Hartelijke groet,

Emile Koole
Bommelsedijk 19a | 3256 LD Achthuizen
Tel: 0187 - 48 76 16 | Mob: 06 - 22 22 23 56

Het interieur is ook niet van een R; dit is het zg. "Monza" interieur. Gewoon een T5 dus.

Lammert

In de advertentie is het aangepast naar een T-5 nu. Best een mooi hok overigens

mario850

en dan links onderaan de advertentie pagina staat een blauwe R met motorschade  2250 euro
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

Sbv

Citaat van: mario850 op 26-12-2016 11:15:13
en dan links onderaan de advertentie pagina staat een blauwe R met motorschade  2250 euro
Kenteken komt bekend voor TP-GN-20 ? was dat geen forumauto ?

Walter

Die auto hoort hier toch niet in het rijtje? Zeker nadat de advertentie is aangepast. Of zijn er andere zaken die het een no-go maken?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Midnight Blue

Citaat van: Walter op 27-12-2016 08:20:39
Die auto hoort hier toch niet in het rijtje? Zeker nadat de advertentie is aangepast. Of zijn er andere zaken die het een no-go maken?

Goed punt Walter.

Voordat de advertentie was gewijzigd werd de T-5 als een originele R met een aanzienlijk hogere prijs aangeprezen. Het was mijn bedoeling om potentiële kopers die nog niet alle ins and outs van de R kennen te waarschuwen. De alarmfase kan dus verlaagd worden naar code groen. ;-)

Groet, Paul

Midnight Blue

#294
Citaat van: Midnight Blue op 04-01-2017 23:29:59
Citaat van: Walter op 27-12-2016 08:20:39
Die auto hoort hier toch niet in het rijtje? Zeker nadat de advertentie is aangepast. Of zijn er andere zaken die het een no-go maken?

Goed punt Walter.

Voordat de advertentie was gewijzigd werd de T-5 als een originele R met een aanzienlijk hogere prijs aangeprezen. Het was mijn bedoeling om potentiële kopers die nog niet alle ins and outs van de R kennen te waarschuwen. De alarmfase kan dus verlaagd worden naar code groen. ;-)

Groet, Paul

Vergelijk deze sites even. Op autoscout wordt melding gemaakt van een 'tik' in de motor waardoor de prijs met € 1.500 is verlaagd. Op de eigen site wordt er geen melding van gemaakt, maar is de prijs ook verlaagd. Wat mij betreft code oranje in plaats van groen. Gezien de motorschade is de prijs verre van interessant wat mij betreft.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/302610552?pr=0&fromparkdeck=1
http://www.klassiekerhuis.nl/occasions/Volvo-V70-2.3-T-5-Luxury-Exclusive--2199/

Terzijde: https://www.facebook.com/groups/volvoc30s40v50/permalink/1869210439991923/?sale_post_id=1869210439991923 --> interessante discussie op Facebook (Volvo Verkoop hoekje) waarin dezelfde verkoper met de nodige irritatie reageert en opnieuw laat zien dat hij geen écht verstand heeft van Volvo's. Ik doel daarbij op de opmerking over een interieur uit een V70R dat overduidelijk uit een 850 T-5R komt. Los van dat het een spuuglelijke combinatie is doordat het 'zooitje' bij elkaar is geraapt, durft de heer Koole het ook nog 'heel exclusief' te noemen. Ik heb al met al geen heel goed gevoel bij deze man, c.q. het bedrijf.

katuut

Sorry hoor, wat een gezeur.


Laat die kerel toch' probeert wat centen te verdienen. Iedereen in de stress omdat iemand ergens voordeel van dreigt te hebben, pffff
Chronisch last van detaildiarree

)()()sT

Ja maar dat is die Facebook-zeik. Of betweters, of knakenkopers ;D
Neemt niet weg dat het maar een bij elkaar geraapte auto is, maar als ik geen belang heb bij de auto of het aangeboden product, dan hou ik m'n mond daar.
Maar even voor dit forum: ik vind dit eerlijk gezegd een beetje gemiemel. Bij de advertentie op autoscout staat dat er een tik in het blok zit. Dan moet je als koper maar je huiswerk doen en je zult het terplekke vast ook horen.

jellejas

Citaat van: )()()sT op 26-01-2017 08:20:40
Ja maar dat is die Facebook-zeik. Of betweters, of knakenkopers ;D
Neemt niet weg dat het maar een bij elkaar geraapte auto is, maar als ik geen belang heb bij de auto of het aangeboden product, dan hou ik m'n mond daar.
Maar even voor dit forum: ik vind dit eerlijk gezegd een beetje gemiemel. Bij de advertentie op autoscout staat dat er een tik in het blok zit. Dan moet je als koper maar je huiswerk doen en je zult het terplekke vast ook horen.
Je kan er toch wel een beetje vanuit gaan dan een eerlijke handelaar een onwetende koper informeert over de auto en de staat... Je kan nog al moelijk bij alles zeggen "joah had de koper zijn huiswerk maar moeten doen, niet mijn probleem meer."
BRAAAAAAAP STUTUTU

NinaPaul

Koper is bij wet beschermd, zeiken helpt niet, juiste stappen zetten wel. (Wel het gekwaak maar niet de moeite)

Ikzelf doe al jaren aankoopkeuringen, sommige handelaren zijn erg "vindingrijk" om het netjes uit te drukken.
Anderen kunnen dan weer naar "eer en geweten" handelen, omdat ze het gewoon echt niet weten!

Je moet gewoon ALLES op papier laten zetten, mijn contracten zijn soms 4 pagina's dik, waarbij bijvoorbeeld elke verandering die gemaakt mag worden, van koop tot ophalen, beschreven staat.
(Denk hierbij aan brandstof niveau, aantal km's (voor bv beurt/apk/wassen/verplaatsing/etc.), vuil, banden, etc. etc.)
Gaat het dan nooit fout?! Ja, natuurlijk wel, maar dan weet eenieder wal waar hij aan toe is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

jkV70

Nu begrijp ik eindelijk waarom je soms van die zure commentaren levert...  :)

Citaat van: NinaPaul op 26-01-2017 12:41:38
Koper is bij wet beschermd, zeiken helpt niet, juiste stappen zetten wel. (Wel het gekwaak maar niet de moeite)

Ikzelf doe al jaren aankoopkeuringen, sommige handelaren zijn erg "vindingrijk" om het netjes uit te drukken.
Anderen kunnen dan weer naar "eer en geweten" handelen, omdat ze het gewoon echt niet weten!

Je moet gewoon ALLES op papier laten zetten, mijn contracten zijn soms 4 pagina's dik, waarbij bijvoorbeeld elke verandering die gemaakt mag worden, van koop tot ophalen, beschreven staat.
(Denk hierbij aan brandstof niveau, aantal km's (voor bv beurt/apk/wassen/verplaatsing/etc.), vuil, banden, etc. etc.)
Gaat het dan nooit fout?! Ja, natuurlijk wel, maar dan weet eenieder wal waar hij aan toe is.

Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial