Definitieve No-Go's

Gestart door moderators, 23-02-2011 09:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Auk

Citaat van: Auk op 14-10-2014 20:05:06
Vandaag wezen kijken bij de grijze S70R met het kenteken SB-HG-50 welke te koop aangeboden wordt door Bousema en Wiechers in Hoogeveen. De foto's op internet en een belletje naar de handelaar deden lijken op een goede potentiële aankoop echter bij aankomst schrok ik enorm van de visuele staat van de auto, het is echt geen mooie auto... :eusa_sick:

Over de gang van zaken met de verkoper kan ik een boekwerk schrijven, echter hou ik jullie dat bespaard. Hier een opsomming betreffende de auto:

Pro's:
- Facturen van onderhoud aanwezig (geen onderhoudsboekje)
- Auto rijdt over het algemeen prima, geen rare geluiden etc.
- Blijft bijzonder, zo'n S70R.

Cons:
- Vorige eigenaar woont op Schiermonnikoog, auto heeft dus een lange tijd in de zoute zeelucht gestaan...
- Heeft neiging naar rechts te trekken tijdens cruise rijden
- Cruise controle werkt niet
- Blokken/schijven voor matig
- Motor walmt blauw
- Staat op winterbanden (geen zomerbanden aanwezig)
- Staat van de velgen (Meteors) is zeer slecht
- Staat van de carrosserie is om te huilen, veel roest, deukjes, krassen en parkeerschade
- Bestuurdersstoel heeft flinke instapschade, achterbank diverse flinke krassen
- Radio werkt niet naar behoren
- Airco defect
- ABS/TRACS lampje brandt
- etc.

De verkoper wil er minimaal €4000,- euro voor hebben, maar in deze staat is deze auto in deze prijsrange een definitieve NO-GO.

Advertentie Marktplaats.nl
Advertentie website

Plaatjes bij het praatje

Edit.
Marktplaats link


Staat nu, na vier maandjes weer te koop. €2500,- meer dan waar ik 'm destijds voor mee kon nemen.

Kan ie al van het lijstje "NO-GO" oftewel is er een hoop TLC in gestoken? Linkje naar Marktplaats
Auke
Volvo. for life

maruska

deze verkoper heb ik laatst nog gesproken, en heb de s70 gezien. zag er netjes uit, ook van binnen. of dat de prijs waard is ? moeilijk te zeggen. gewoon gaan kijken en zelf beoordelen. niet direct een no-go in mijn ogen.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Auk

Weet je of er in de tussentijd wat aan de roest gedaan is? Zoals je kunt zien in de foto's was hij aardig aan het roesten en zag de lak er werkelijk niet meer uit:


Auke
Volvo. for life

maruska

zoveel roest zat er niet op een maand of wat terug....
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

The Volvoboy

Nou volgens mij wel. Heb nog meegereden met hem. Eerste wat me opviel toen ik de deur open trok en dat terwijl het donker was buiten.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Citaat van: maruska op 23-02-2015 21:16:32
zoveel roest zat er niet op een maand of wat terug....

Foto's van Auke zijn toch van "toen" ???

maruska

klopt Joost en mijn bevinding is recent.. vergelijking dus..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

)()()sT

Oh ja, dan zou je er vanuit kunnen gaan dat er iets aan gedaan is. Trouwens heel vreemd hoor, zoals bekend is mijn saffron ook binnenste-buiten gekeerd en toch zie ik daar ook een bubbeltje onder de kunststof dorpel kap uitkomen.

Auk

Dan zou hij er flink wat werk aan gehad hebben, ding was onder de dorpels echt goed rot... schrok me de * toen ik ging kijken.
Auke
Volvo. for life

Schnappi

volgens mij heeft die auto een nieuwe achteruit gekregen, want de bovenste rubber dicht niet goed aan op het dak.


The Volvoboy

Citaat van: maruska op 24-02-2015 07:48:35
klopt Joost en mijn bevinding is recent.. vergelijking dus..

Mijn bevinding is van eind december, en toen was die dorpel nog net zo belabberd als de foto van Auke.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

maruska

mocht iemand interesse hebben kan ik er wel eens langsgaan, is vlakbij mij in de buurt..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Auk

Citaat van: maruska op 24-02-2015 20:52:36
mocht iemand interesse hebben kan ik er wel eens langsgaan, is vlakbij mij in de buurt..

Ik had toen interesse in de auto daar hij technisch wel in orde is maar ik brand mijn vingertjes er niet meer aan. Eerst maar eens op zoek naar een 854R.
Auke
Volvo. for life

Midnight Blue

Zie onderstaande advertentie waarin een V70 R wordt aangeprezen. Ik heb de verkoper 't Klassiekerhuis per e-mail erop geattendeerd dat het naar mijn idee geen originele R betreft aangezien het volgende ontbreekt:

* Blauwe tellerplaten;
* R-voorbumper;
* Bekleding met leer en alcantara;
* Een origineel R-logo op de achterzijde.

Zo zijn er nog wel wat punten te benoemen, maar de heer Koole is ervan overtuigd dat het een R is. Volgens hem staat de auto als een R geregistreerd bij de RDW. Via www.ovi.rdw.nl staat bij 'handelsomschrijving' alleen 'V70' en dat is geen 'R'. Enfin, de kenners hier herkennen een échte R van een kilometer afstand natuurlijk, maar de heer Koole meent dat deze 'R' van bepaalde R-kenmerken is ontdaan. Natuurlijk..zo'n R-bumper en blauwe tellerplaten..wie wil dat nou? :azn:

Ik heb zo mijn twijfels over de professionaliteit van 't Klassiekerhuis, maar dat is ook maar een mening uiteraard. De aangeboden T-5 is misschien best een goede auto, maar dat mag dan ook wel voor deze vraagprijs.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/302610552?pr=0&fromparkdeck=1

Van: Emile Koole <emilekoole@gmail.com>
Verzonden: zaterdag 24 december 2016 15:00
Aan: Paul Schwencke
Onderwerp: Re: Volvo V70

paul,  ik heb de advertentie aangepast zodat de omschrijving klopt. Het is een origineel NL auto, dus bij RDW zal het wel kloppen.

bedankt voor je tip!

Hartelijke groet,

Emile Koole
Bommelsedijk 19a | 3256 LD Achthuizen
Tel: 0187 - 48 76 16 | Mob: 06 - 22 22 23 56       
         
Op 24 december 2016 om 12:28 schreef Paul Schwencke <PLMWSchwencke@msn.com>:
Beste heer Koole,

Hier een voorbeeld van hoe een R eruit ziet.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=302022038

Met vriendelijke groet,


Paul Schwencke


Op 24 dec. 2016 om 12:15 heeft "Emile Koole" <emilekoole@gmail.com> het volgende geschreven:

Volgens rdw is het een r,  ik rij zelf ook in een r met zelfde interieur. Zie bijlage

Hartelijke groet,

Emile Koole
Bommelsedijk 19a | 3256 LD Achthuizen
Tel: 0187 - 48 76 16 | Mob: 06 - 22 22 23 56

cornelis-b

Wij weten dat dit geen V70R is maar als de verkopende partij de app van Finnik gebruikt is het wel verwarrend.
Volgens die app is het namelijk wel een R ipv een T5 met een monza interieur :eusa_wall: :eusa_wall:

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien