rolhoes veer opspannen

Gestart door Guus, 25-05-2008 20:05:52

Vorige topic - Volgende topic

Guus

Hallo,

Ik wil het zeil van mijn rolhoes opspannen, aan een zijde hangt het zeil in opgerolde toestand iets buiten de rol. Aan de andere kant zit hij er mooi strak in. Hoe kan ik dit doen? Ik weet dat het mogelijk is om de veer op spanning te brengen maar ik vraag me af hoe de eindkappen eraf kunnen.

Groet,
Guus

MICHEL306

eindkappen zitten met een schroefje vast, achter een klein afdek klepje. veer op spanning brengen met accu boor machine als je m helemaal uitgerold hebt.dan eind kap er op en klaar is frits.

snix

Citaat van: MICHEL306 op 28-02-2011 08:33:54
eindkappen zitten met een schroefje vast, achter een klein afdek klepje. veer op spanning brengen met accu boor machine als je m helemaal uitgerold hebt.dan eind kap er op en klaar is frits.
Ik zou het doen als hij opgerold is. Als hij afgerold is breng de veer op spanning en je laat het weer oprollen is het effect minder...

V70 classic

Je kunt ook simpel 1 eindkap verwijderen als hij is opgerold.
Dan pak je met een tang de as beet trekt hem naar je toe en draait hem een slag op waarna je hem terugdrukt.

SK 6 Ronald.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Citaat van: V70 classic op 01-03-2011 12:39:59
Je kunt ook simpel 1 eindkap verwijderen als hij is opgerold.
Dan pak je met een tang de as beet trekt hem naar je toe en draait hem een slag op waarna je hem terugdrukt.

SK 6 Ronald.

Eén of twee slagen zal inderdaad voldoende zijn. Als je teveel spanning op de veer brengt ,vraag je er om dat de boel gaat afbreken. Zo sterk is het spul niet, helaas.

peter67

http://www.volvo700vereniging.nl/node/16465

Ik weet niet of het bovenstaande helpt in een volvo 850
In mijn vorige volvo een 940 werkte dit wel
Nu zit er geen rol hoes in mijn auto (misschien iets voor de toekomst)

Groetjes Peter