jeroen v70 classic stelt zich ook even voor

Gestart door jeroen88, 26-02-2011 19:36:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KoningKuit

Mooie wagen en welkom :)
Nog een broekie erbij haha.

Hij is gechipt, naar wat precies?


Marijn Degens

Zelfde probleem gehad, bij mij waren het aantal verotte rubberen slangetjes (weet even niet hoe ze heten) die niet meer vacuum waren, zat gewoon scheur in. Hierdoor was de controle over de turbo kwijt en spoelde deze te veel op. Hierdoor kwam er te veel power vrij wat resulteerde in schokken en stoten.

Totale kosten, nog geen 10 euro, dus het loont de moeite om alle slangetjes even langs te lopen of direct even te vervangen.

jeroen88

jah ik wil graag een keer naar een meeting toe komen en even naast elkaar zetten:D


ik weet niet tot hoeveel deze auto gechipt is, als de motor goed loopt laat ik em is testen op een bank.



ik heb al vluchtig gekeken naar vacuumslangen en ze leken goed, ga binnenkort even een andere 2.5T ernaast zetten en dan vergelijken hoe alle vacuumslangen lopen enzo, vorig jaar andere motor in gekomen dus je weet maar nooit, en ik rijd momenteel ook nog op 95 dus wil de tank ff helemaal leeg rijden en dan 98 gaan tanken.

jeroen88

Ik heb ook.eindelijk gevonden wat mijn probleem was, bij de dealer hebben ze de vacuumslangen van de wastgate verkeert aangesloten waardoor de turbodruk giga op en kon de brandstof het niet meer bijhouden. Ben blij dat me motor niet is opgebpazen.

s70daan


jeroen88


nico2309

mooie wagen, ook uit Dronten?

Veel plezier, goed te horen dat het probleem opgelost is.

Veilige kilometers gewenst!

Teddy81

Hey, veel plezier met je V70, goed dat het probleem opgelost is.
Ik heb je nog niet zien rijden in Dronten geloof ik.

Gr.

jeroen88

zou kunnen, volgens mij ken je me wel, ik heb ooit een zwarte volvo amazone gekocht van je denk ik?

gr

Teddy81

O echt? Dat is al heel lang geleden zeg.
Heb je daar nog iets van kunnen gebruiken?

jeroen88

jah heb er best veel van kunnen gebruiken, heb alleen de vooras nog:p
en nu heb ik ook weer een andere sloper maar daar wil ik een 5 cilinder 170 pk in hangen.

jij was toen ook bezig met een leuke amazone.
is die al wat verder gekomen? ben wel benieuwd, zag er wel gaaf uit:D

Teddy81

Mooi! Leuke plannen ook met die 5 cilinder.

Ik heb een paar jaar geleden alles verkocht. Ging een huis kopen dus moest er iets plaats maken. De motor enzo heb ik allemaal nog, de rest is allemaal verkocht. Ooit.... ga ik nog wel een keer met een projectje beginnen. ;D

jeroen88

#27
zolang een auto niet goed loopt is het niet verstandig om de auto te testen op de rollerbank.
ik heb iemand laten rijden die ook een 2.5 T heb en die zij dat mijne net zo snel was als die van hem.
en 16 april heb ik een afspraak bij de chipper en dan gaat ie voor en na het chippen nog ff op de rollerbank:)


wel leuk dat je de motor nog heb gehouden:D zag er echt gaaf uit.
duurt nog wel ff voordat die 5 cilinder erinhangt hoor, eerst me gewone opknapamazon af:p

jeroen88

vorige week zaterdag naar duitsland geweest met de volvo:d dat is tog wel een heeel stuk beter als een stugge ford focus:P

paar weken terug de auto gepoetst en foto's gemaakt:D







het begin van me burnout:D

als je goed kijkt zie je em nog:D

hier een foto met me spoor erop:D

volgende week ga ik mijn auto laten chippen:) eens kijken hoe de burnout dan wil en hoe het vermogen en koppel word:d ben best wel benieuwd

Elsje

Mooie wagen. Nog even zoeken naar 2 R roostertjes naast de mistlampen en 2 R veren voor zouden niet misstaan  ;)