855 T5R met nivomats + eibach / apex verlagingingsveren??

Gestart door Fatsenco, 22-02-2011 20:44:15

Vorige topic - Volgende topic

Fatsenco

Wie heeft deze combi wel eens uitgeprobeerd ???
Nivomats komen onder een R vandaan.
Volvo V70 R AWD (Laser Blue Pearl / Two tone)'00
Volvo V70 2.5 10V LookalikeanR (Nautic Blue Pearl)'98
Volvo 855 T5-R (Cream Yellow)'95

)()()sT

Wat bedoel je? Dat je aan de achterzijde ook de (bij nivomat horende) veer vervangt?

razorx

Als je bedoelt dat je "gewone" veren in combinatie met de nivomats wil gebruiken, zullen je nivomats binnen de kortste tijd op zijn.

Bij nivomats horen "slappere" veren omdat nivomats een deel van de werking van de veer overnemen.

Fatsenco

Wat ik wilde is b.v. in tijden van zwaardere belasting (vakantie) de nivomat set erop te doen in combinatie met de verlagingsveren die je er al op hebt zitten.
Juist omdat deze verlagingsveren een lagere stand aangeven zou ik bijna zeggen dat dat de werking van de nivomats ten goede komt.
Maar als ik het nu goed begrijp zijn deze categorie stuggere veren niet goed voor de pompwerking van de nivomats.......... :eusa_doh:

elianmars

Citaat van: Fatsenco op 23-02-2011 00:25:58
Wat ik wilde is b.v. in tijden van zwaardere belasting (vakantie) de nivomat set erop te doen in combinatie met de verlagingsveren die je er al op hebt zitten.
Juist omdat deze verlagingsveren een lagere stand aangeven zou ik bijna zeggen dat dat de werking van de nivomats ten goede komt.
Maar als ik het nu goed begrijp zijn deze categorie stuggere veren niet goed voor de pompwerking van de nivomats.......... :eusa_doh:

Als die veren korten zijn, gaat het niet werken. De nivomats houden de wagen op hoogte, niet de veren (in tegenstelling tot "gewone" dempers). Je hebt zelfs kans dat als de veren te kort zijn, deze los gaan liggen.

)()()sT

Dus je wilt dan elke keer de nivomat monteren ???
Waarom dan niet laten zitten? ;D

Kun je enkel de voorzijde verlagen en evt. achter met die bussen.

rovelra

Mijn oude 855 rijdt al 2 jaar met intrax veren en verlagingsbussen voor de niveaumats.
Dit alles ZONDER de problemen die hier ziin aangehaald !!!

)()()sT

En tóch zal het de levensduur van de nivomat niet bevorderen denk ik...
Ik heb zelf niet eens die bussen erin en vind 'm niet echt te hoog staat (met dus enkel vóór verlaging).

rovelra

Als het goed is heeft je R ook al verlaagde niveaumats !!

elianmars

Citaat van: rovelra op 23-02-2011 07:00:24
Mijn oude 855 rijdt al 2 jaar met intrax veren en verlagingsbussen voor de niveaumats.
Dit alles ZONDER de problemen die hier ziin aangehaald !!!

In combinatie met verlagingsbussen is het inderdaad beter.

Fatsenco

In principe heb ik nu de combi Koni (geel) met Eibach rondom, goede wegligging!!!!
Eibach veren hebben bij de 855 de neiging om achter optisch lager te staan als voor, vandaar dat ik de Apex
erop wilde doen (in tijden van vakanties wil niet weten hoe laag ik van achter sta........).

Nu ik daar toch mee bezig ga dacht ik de R-nivomats er gelijk maar op te doen maar niet wetende of het kon.
Als ik toch om mij heen informeer zijn er toch meerdere R-rijders die met de combi nivomat + Eibach/R-veren
rondrijden.........

)()()sT

Maar bedoel je nou voor verlagingsveren en achter nivomat met bijbehorende Volvo-veren?

Mijne verlaagt ook best aardig met LPG-tank en 4 velgen op de achterbank ;D

Fatsenco

Ik bedoel, voor Koni (geel) + Eibach (verlaging), achter Nivomat + Eibach (verlaging).
Dus geen Nivomat + bijhorende veren :eusa_naughty:

Sven850

Misschien dat de gedachte gang niet klopt maar de gemiddelde verlagings veer is -40mm ten opzichte van de originele veer.
Verlaagde nivomats: -20mm + verlagings bussen: -20mm is toch ook samen -40mm, dus dan zou het toch goed moeten gaan?
XC40 T4 Recharge

Fatsenco

Lijkt mij ook.......Ik ga het gewoon proberen en kijk wel wat ik tegen kom.