Volvo 850 Turbo (nieuwe foto`s)

Gestart door THeM, 28-02-2011 22:46:06

Vorige topic - Volgende topic

THeM

Wij zijn sinds afgelopen maandag trotse eigenaar van een 850 T5 uit 93, beest van ee auto in troppic green :-).
Moet wel het een en ander aan gebeuren maar was de prijs ook naar :-).
Motorsteun vervangen heb ik net even gedaan met zijn 2e in 1,5 uur had ik niet verwacht maar ging lekker.
Aankomende zaterdag automaat flushen met 9 liter atf en dat was het wel :-) rest is poetsen en schoonmaken.

Heb al aardig wat info hier gekregen dus alvast mijn dank daarvoor.

Mijn naam is trouwens Harald :-)

Foto`s:

Zal binnenkort even wat betere foto`s schieten  :eusa_whistle: heb deze net even geschoten.

blauweroffel

DAg Harald,

Welkom, korte intro, maar wel een mooie 850, nl T-5.
We weten hoe die eruit zien, tochzijn en blijven we gek op foto's.

En zet je maar bij het lijstje T-5 eigenaren

groet

BR

Bas850

Welkom,

En welke omgeving kunnen we hem spotten?

Voor flushen heb je volgens mij net iets meer nodig.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

THeM

Dank voor de aanvullingen :-), hij is te spotten in de polder in Zeewolde :-).
En zal dan nog een 2 liter erbij halen  :laugh: is niet goedkoop maar wil wel dat het goed is, heb al voor de zekerheid de 100.000+ atf gehaald.
Goede ervaring mee met een Chevy die 10 tot 15 minuten eerst moest warm draaien voor de versnelling werkte, 2 keer nieuwe olie met forte gebruikt en 2 maal nieuw filter en probleem weg lol.
Hoop dat het met de volvo ook zo gaat daar de vorig eigenaar hem na 4 jaar nog nooit heeft vervangen, wel eerlijk natuurlijk en ga ik zekers doen.
Motorsteun was trouwens een openbaring wat een verschil dat dat maakt met schakelen van een automaat.

Ik hou jullie op de hoogte en foto`s komen geheid als ik de auto gepoetst heb natuurlijk want dat is volgens mij ook 4 jaar niet gebeurd  :eusa_think: :eusa_think:.

antraciet

Hey welkom op t forum. Enne we zijn hier gek op foto's

groet Arjen

Bas850

Ok dat is in de buurt, doe je die klusje thuis?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

THeM

@Bas, jawel allemaal thuis  :eusa_angel: heb een carport met goede verlichting dus komt goed.

Trouwens aan het lijst hoort ook nog olie verversen en airco afvullen als grote dingen, had begrepen dat het filter voor de automaat niet vervangen dient te worden daar deze ver in de bak zit.

En voor het opleuken wil ik ook nog een dikke R bumper voor en een bumper achter wat lak schade en nieuwe deur alleen alles is in kleur gespoten dus wordt moeilijk vinden.
Heb namelijk geen zwarte biezen wat ik wel erg cool vind, foto`s zal ik zaterdag ook maken weten jullie wat ik bedoel.

zeepoog

Citaat van: THeM op 28-02-2011 23:41:04

... en airco afvullen als .....

verdampertje al vervangen? Anders kun je 'm elke week laten afvullen :) En schiet even op met die foto's :P

THeM

Hoi all was ik weer, heb slag 2 ook alweer achter de rug.
Heb de versnellingsbak even een 3 liter nieuwe atf gegeven en over een maand gaat er volledig nieuwe in, de olie was volledig zwart er zat niet eens meer rode kleur tussen.
Vrijwel geen aanslag op de magneet en geen slijpsel lijkt me goed  ;D, zelfs met die 3 liter nieuw is het een verademing om erin te rijden dus was ook echt nodig.

Motor steun ook nog eens nagetrokken en lijkt allemaal goed te zitten  :eusa_pray:.

Heb tevens 250 cc atf bij de motor olie gedaan voor reiniging (uit vorige auto reparatie erg positief), hier rij ik ook een maand mee en dan alles volledig nieuw inclusief filter.

Heb ook ontdekt dat de stuur inrichten een beetje lekt, deze ook meenemen volgende maand  :D is niet zo dusdannig dat het met bakken uitloopt (zweten).

Vandaag staat op het programm, cleanen van binnen met stoom cleaner en poetsbeurtje.
En accu onder de druppellaar en foto`s waar iedereen op zit te wachten  ;D
Vandaag verjaardag van neefje dus niet al teveel tijd  :'( maar mooi weer komt eraan en langer licht dus kunnen straks langer door  :eusa_dance:

En virus is toegelagen  ;)
heb al weer meer plannen voor de toekomst:
- Nieuwe bumpers voor en achter.
- Nieuwe deur bestuurderskant.
- Remmen nakijken en kleurtje spuiten.
- Electrische ramen achter.
- Nieuwe bagagerol en zijkanten.
- Velgen opnieuw spuiten.
- Paar roestplekjes bijwerken.
- Volleder interieur.
- Guard 1 keys (2x) heb beide defect.
- En wat nog gaat komen  ;)

Dat was hem weer de update

THeM

Heb inmiddels een paar foto`s geplaatst die ik vanmorgen heb genomen, zal in het volle zonlicht nog een paar maken staat ie er zekers mooier op.

FGG

Welkom op 't Forum, Harald.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Teddy81

Hey welkom,

Misschien kom ik je nog wel eens tegen, ik werk in Zeewolde. ;D

Veel plezier.

)()()sT

Da's een vroege 855 T-5  :o

Welkom ;)

Emiel

Die ben ik regelmatig tegengekomen in 't Nijkerkse. :)

THeM

Dat klopt als een bus, heb hem in Nijkerk gekocht van een Volvo liefhebber.
Had er ook een oldtimer nog bij 244 volgens mij, heeft het standaard onderhoud allemaal zelf uitgevoerd.
Hij werkte zelf bij DAF Nijkerk dus klinkt goed :-), heeft de distri al vervangen, remmen, en nog meer van dat soort dingen.

Heeft qua motor aardig wat achterstand opgelopen qua onderhoud naar mijn idee maar ja dat is wat je er zelf mee doe natuurlijk.
En ieder heeft een eigen visie qua prio van herstel werkzaamheden.

Motor steun was aan zijn gort en die heb ik dag 1 al gelijk nieuw besteld bij Volvo Harderwijk en vervangen, gellukkig niet gescheurd of kapot.

Olie van de versnellings bak had hij nooit vervangen, heeft hem zelf 4.25 jaar gehad dus moet ook zeker gebeuren en ben der al mee begonnen.

Motorolie wordt ook vervangen, 1 keer goedkope olie ff draaien en daarna Maxlife 100000+ erin met nieuw filter.

Koelvloeistof vervangen (aankomend weekend).

Remolie vervangen.

Uitlijnen, auto is door zijn vrouw ook gebruikt en is te zien aan de stand van het stuur  :eusa_silenced: :eusa_silenced: :eusa_silenced:

Enz.

Dus heb er nog wel even wat werk aan  ;D en qua opleuken komt later, moet nieuwe bumpers op en nieuwe deur naar mijn idee.