Nieuw Forumlid: Eric.L 10V

Gestart door EricL, 01-03-2011 19:14:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Een 850 is perfect als eerste auto!
Ik heb me gelijk een T-5 gekocht, anders mocht ik na een half jaar toch veranderen van auto. ;D

GeertM2

Citaat van: Douwe op 19-05-2011 20:52:17Wat is de nabije toekomst??? ??? ???Die van mij zit er ook al 558.000 km en 15 jaar op.Dat ze stuk kunnen gaan weet ik, maar wat daar de oorzaak van is?
Het zit hem meer in die 15 jaar dan in het aantal kilometers. Gewoon veroudering van het kunstof. Net als 850 achterlichten.
Die groene zijn van een meer duurzaam soort kunstof.

Citaat van: SirRutte op 20-05-2011 14:50:02
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom iedereen erop hamert dat een grijze kvs dop moet worden vervangen. Als ie niet lekt, lekker zo laten toch? Mocht ie gaan lekken dan merk je dat snel genoeg.
Ik zou het voor die paar euro niet laten. Niet fijn als tijdens je vakantie de auto tijdens elke stop er kvs uitkwakt, spreek uit eigen ervaring. Beter voorkomen dan genezen.  :)

francois

welkom  op het forum

grfr

EricL

Ik heb inmiddels een nieuw koelvloeistofreservoir en groene dop besteld. Het reservoir heeft een scheurtje waar de slang bevestigt zit, waardoor er heeeel langzaam koelvloeistof uitloopt (belletjes).

Een 850 T5 rijdt natuurlijk nog leuker, maar ik ben zeer tevreden met m'n 10v; ook als ik aan de pomp sta.

Laatst heb ik de stationairregelaar schoongemaakt en daarbij kwam ik dit tegen:







Weet iemand hoe dit bevestigt hoort te zitten?

Jack v

Zo te zien mag je niet alleen je gasklep maar ook je carterventilatie vervangen. Dat is het vlamdoverpotje die zo te zien verstopt zit.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

Citaat van: EricL op 22-05-2011 12:22:23
Ik heb inmiddels een nieuw koelvloeistofreservoir en groene dop besteld. Het reservoir heeft een scheurtje waar de slang bevestigt zit, waardoor er heeeel langzaam koelvloeistof uitloopt (belletjes).

Een 850 T5 rijdt natuurlijk nog leuker, maar ik ben zeer tevreden met m'n 10v; ook als ik aan de pomp sta.

Laatst heb ik de stationairregelaar schoongemaakt en daarbij kwam ik dit tegen:

http://i303.photobucket.com/albums/nn147/EricLamme/DSC01448.jpg

http://i303.photobucket.com/albums/nn147/EricLamme/DSC01447.jpg

http://i303.photobucket.com/albums/nn147/EricLamme/DSC01446.jpg

Weet iemand hoe dit bevestigt hoort te zitten?

normaal zit daar een eenmalig slangklem op, zo een die je bij elkaar moet duwen. een normale slangenklem is (bijna altijd) te breed.



"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jack v

Daar zit geen klem. Dat is een bajonetsluiting waarvan waarschijnlijk de afdichtingsring gaar is of verhard en ze er maar een tyrap omheen hebben gedaan. Zou het zwikje maar eens eraf halen en schoonmaken en kijken of het filtertje er nog in zit, zoja snel eruit halen en weggooien.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

EricL

Citaat van: Jack v op 22-05-2011 12:28:23
Zo te zien mag je niet alleen je gasklep maar ook je carterventilatie vervangen. Dat is het vlamdoverpotje die zo te zien verstopt zit.

Dat lijkt me duidelijk, bedankt voor je reactie. Ik probeer er komende week een dag voor  uit te trekken. Zelf had ik er al rekening mee gehouden, maar wil het nu zo snel mogelijk  goed hebben.
Ik heb echter geen last van sludge bij de peilstok of oliedop, maar aan de vlamdover te zien zal er toch aardig wat van die troep in de carterventilatie zitten.


Miel850

Eric,

mooie sedan met een nog mooiere km-stand.

Nog veel veilige kilometers  ;)

Groet,
Miel850

(die DOP stiekem ook de mooiste kleur vindt... :eusa_shhh:)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.