project NA "trackday en daily "

Gestart door DOGBOX, 23-03-2008 22:14:46

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Eindelijk dan toch de bouten gevonden!  :eusa_clap:

205/40 is toch te klein?  :eusa_think:

Turbobiker

Citaat van: elianmars op 02-12-2010 22:36:35

geeft je teller meer aan en lijk je harder te gaan! ;D
De Tussenpaus

elianmars

Citaat van: Turbobiker op 02-12-2010 22:38:04
Citaat van: elianmars op 02-12-2010 22:36:35

geeft je teller meer aan en lijk je harder te gaan! ;D

:eusa_dance: :eusa_dance:

DOGBOX

t project is een beetje ondergesneeuwd..  :P

maar de nieuwe velgen zitten!!!
is niet ideaal in deze winterse omstandigheden maar je moet wat he ;D
betere fotos ga ik maken als de sneeuw een beetje weggetrokken is en als ik m een stuk verder verlaagd heb.

Jelmar

Knapt een auto altijd een stuk van op, een nette set wielen.
Lekker bezig !!
850R

DOGBOX

na een lange tijd....zitten ze er toch onder.

zelfs bij de uiteindelijke montage nog wat probleempjes..
er staken uit de naven wat kleine boutjes, waarschijnlijk om de oude wielen te centreren bij de montage.
nadat deze er vakkundig uitgedraaid waren pasten de wielen met de nieuwe bouten prima!

bij deze dan ook wat plaatjes.
de auto ligt naar mijn mening nog steeds te hoog.
voor heb ik gelukkig nog 1,5 tot 2cm schroefdraad over op de coilovers.
dus deze kunnen nog gemakkelijk zakken.

achter zal ik het echter op een andere manier moeten aanpakken.

ook een andere grille gemonteerd, verre van uniek :P maar het geeft wel een wat agressievere front.

plaatje van het profiel van de nieuwe bandjes, ik heb door dit weer nog niet goed kunnen testen.
maar het voelt in ieder geval al erg goed aan, stuurt strak.
ben zeer benieuwd hoe deze het op het circuit gaan doen.

built, not bought  ;D

de wielen vallen aan de voorkant wel aardig gelijk met de wielkasten, achter moet daar nog wat aan gebeuren.
binnenkort 3graden camberplaten achter monteren en 1,5 of 2cm spacers om de kast wat meer te vullen.

Justin-850

Nice! Ben benieuwd hoe het er uitziet met camber en de spacers ertussen! :D

Ga zo door!

fbm

Vind dit wel een verdomd mooi velgje!

fearless

Staat echt super netjes. Heel mooi wieltje.  :eusa_clap:

Citaat van: DOGBOX op 28-12-2010 18:24:34

Zoiets ?? ...

"Schokbrekertorens voor de achteras om gangbare schokbrekers te kunnen gebruiken op een extreem verlaagde Volvo 850/x70. Aanbevolen voor circuitgebruik. Volvo Original Cup item."

Maar denk dat die dan wel heel laag word.  8)

tom480

Al gelukt met de Camberplaten?
Wat voor racestoeltje heb je d'r eigenlijk in zitten?
Ziet er wel stoer uit 8)
- R1200GS -

Johann

Citaat van: fearless op 28-12-2010 21:19:43
Staat echt super netjes. Heel mooi wieltje.  :eusa_clap:

Citaat van: DOGBOX op 28-12-2010 18:24:34

Zoiets ?? ...

http://www.europeantuning.nl/shop/components/com_virtuemart/shop_image/product/resized/Volvo_850_x70_Sc_4d0c779130d95_90x90.jpg

"Schokbrekertorens voor de achteras om gangbare schokbrekers te kunnen gebruiken op een extreem verlaagde Volvo 850/x70. Aanbevolen voor circuitgebruik. Volvo Original Cup item."

Maar denk dat die dan wel heel laag word.  8)

Niet echt een mooie oplossing, zelfs niet voor een raceauto.

Dit om de simpele reden dat je dan twee gigantische gaten in de bodem van je auto hebt zitten waarvan er aan een kant ook nog eens een uitlaat vlak langs loopt met op vrijwel dezelfde plek boven de achteras een koppelstuk. Mocht deze lekken dan zou je jezelf lekker kunnen verstikken/vergiftigen in de auto zonder dat je het door hebt.. .

Het idee is echter wel goed maar zou mooier geweest zijn dat er een buis cq koker was gebruikt om de boel af te sluiten. 

Dan krijg je zoiets als dit,

Wat je zou kunnen doen, ligt een beetje aan welke schroef verstelling er nu in de achteras zit, is KW of eventueel Eibach race veren bestellen ergens om en nabij de 5 tot 6 kg per mm met een uitgeveerde lengte tussen de 200 en 250 mm. Vervolgens een bovenste veerschotel laten maken waar deze veer in past. Als de onderste schroef verstelling ook diezelfde race veer maat heeft dan zou je met de verstelling de auto op hoogte kunnen zetten en staat dit eenmaal goed de auto achter opkrikken tot de veer nog net opgesloten zit. Vervolgens het verhaal zoals op bovenstaande foto toepassen waarbij de schokbreker in z'n maximale slag precies in de montage beugel past. Op deze manier zit de veer bij maximale uitveerweg nog opgesloten tussen de schotels. Is een APK punt dus wel belangrijk om dit op orde te hebben.

Let er ook op dat de veer bij kompleet inveren niet gaat binden. KW heeft speciale veren die meer ruimte hebben voordat de veer gaat binden.

Hele verhaal komt er dan ongeveer zo uit te zien,

Je hebt dan tevens de mogelijkheid met een paar verschillende veersterktes te experimenteren.

Een mooiere oplossing zou een complete coilover zijn zoals Marc ET in z'n race 850 heeft zitten.  Ook bij zo'n opzet heb je iets meer speelruimte qua veersterktes.

Feit blijft wel dat beide oplossingen eigenlijk de enige goede oplossingen zijn wil je een lege kont van een 850 omlaag hebben. De gangbare verlagingsveren zijn allemaal gemaakt met de wetenschap dat er een standaard "volle" kofferbak met eventuele belading op staat.

DOGBOX

@johann bedankt voor de uitleg!
ik ga hiermee aan de slag
de achterkant is nu echt nog veel te hoog met als gevolg dat hij bij aanremmen nog verder uit de veren komt en gaat schuiven.
voordat ik ga expirimenteren met een grote achtervleugel ga ik dit proberen.

V70geRwin

Citaat van: DOGBOX op 27-02-2011 21:56:16
@johann bedankt voor de uitleg!
ik ga hiermee aan de slag
de achterkant is nu echt nog veel te hoog met als gevolg dat hij bij aanremmen nog verder uit de veren komt en gaat schuiven.
voordat ik ga expirimenteren met een grote achtervleugel ga ik dit proberen.

Uit de veren komen is de demper en niet de veer hoor  ;)