The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Vandaag even tijd gehad om naar die kachelbediening te kijken, dat wil zeggen dat ik de knoppen er eens afgetrokken heb.

Bij deze actie was er 1 knop die uit meerdere delen bestond en dat was volgens mij niet de bedoeling.  :eusa_snooty:

Bij de andere knoppen lag het metalen klemmetje (wat de knop fixeert op de as) los in de knop, de klemmetjes heb ik ondertussen wat uit gebogen maar dat zal wel een tijdelijke oplossing zijn.

Bij de temperatuurknop was het niet echt een probleem die ging soepel, maar de knop die de blaasrichting bepaalt kwam dus naar buiten omdat het klemmetje ruimte heeft en de bediening zwaar gaat.
Allereerst zal ik de Bowdenkabels eens schoonmaken en smeren om dat zwaar lopen op te lossen.

Maar ik mis nu wel een temperatuurknop en dat is lastig.
Heeft iemand nog een stel knoppen liggen voor weinig?
PB maar even, liefst voor de winter.  ;D

Groet,
The Demon.

de geneRaal

Heb je nu echt een naamsticker op je sleutelbos? 
Vergeet je soms welke van jou zijn  ???
Blackstone under construction

The Demon

Citaat van: de geneRaal op 09-06-2013 16:41:26
Heb je nu echt een naamsticker op je sleutelbos? 
Vergeet je soms welke van jou zijn  ???
Nee, Thea heeft nog wel eens de neiging om mijn sleutels te pakken en dan heb ik een probleem op de zaak want dan kan ik het hek niet open doen en de vrachtwaggel openbreken met een schroevendraaier wordt ook niet gewaardeerd.  ;D

Groet,
The Demon.

The Demon

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Gisteravond ben ik even bij razorx (Yits voor bekenden) geweest om een setje H3 LED lampjes op te halen voor de mistlichten van Olijfje.
We hebben lekker kunnen kletsen onder het genot van een biertje gezeten in de heerlijkste stoelen die je je kan bedenken.......jawel, een paar Volvo stoelen! :eusa_dance:
Dat heb je mooi gemaakt yits  :eusa_clap:.

Vanavond heb ik de LED's in de mistlampen gemonteerd net als de LED's in de stadslichten die ik ook nog van Yits meekreeg op voorwaarden dat ik foto's zou plaatsen als het erin zat.
Bij deze dus:

Het licht uit de mistlampen valt een beetje tegen maar volgens mij komt dat omdat er een deel van het lampglas achter de bumper licht doorlaat en dus het licht niet naar voren wordt "gedwongen".
Eens kijken of ik dat op één of andere manier kan oplossen.

De stadslichten zijn gewoon mooi wit zo dus daar doen we niks meer aan.
Nu nog een goede Xenon set voor het dimlicht en we hebben mooi witlicht aan de voorzijde van Olijfje.

Morgen naar de vliegbasis Volkel voor de open dagen van de Luchtmacht zodat mijn maatje weer eens kan voelen dat een 850 toch lekkerder zit als een (Sl)Opel Safira ook al is die 12 jaar jonger.  :evil: ;D

Groet,
The Demon.

UserID6342

Veel plezier morgen Walter !  Is hier om de hoek zogezegd, we zullen het morgen wel horen allemaal als die jets opstijgen ;D

BBS

Walter, Kijkt weer netjes zo :eusa_clap:

Heel veel plezier morgen op Volkel :D
Wij gaan naar de camping om de restant spullen uit de caravan te halen en dan de boel over te schrijven. :eusa_shifty:
Volvoloos....

razorx

Bizar, dat de parkeerledjes meer licht geven dan de H3 leds.
Ik heb die mistlampen nooit zo goed begrepen. Het lijkt of de reflector niets doet.

Broabander

Zit daar niet zo'n kapje in? Anders denk ik inderdaad ófwel een glas dof van de steenslag, of inderdaad een reflector die niet meer reflecteerd :P
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

The Demon

Zooo, daar zijn we weer........ ;D

Ja, ik weet het, dat klinkt alsof ik heel lang weg geweest ben maar zo voelde het gisteren wel.

Ik ben met mijn beste vriend en nog een kennis naar de open dagen van de Luchtmacht geweest, tsjongejonge wat een avontuur was dat zeg........... :-\

We hadden besloten om net als alle andere jaren, we gaan elk jaar, om rond 08:00 uur te vertrekken dan zouden we er rond een uur of 10 kunnen zijn, ja in theorie dan want de praktijk was heel anders.................. >:(

Via de A2 richting 's Hertogenbosch en dan de A59 richting Oss, so far, so good.
Maar toen begon de ellende, we werden door de borden richting de A50 gestuurd en daar begon dus een file van wel 5 km, nou ja wat is 5 km op zo'n afstand zou je zeggen, nou geloof me dat kan heel veel zijn  :o
Eenmaal op de A50 zijn we eerst maar even gestopt bij de BP om de LPG tank te vullen want de naald begon zich zeer dicht in de buurt van het rode streepje te begeven en dat was geen stomme zet achteraf.
Gelijk maar even een kop koffie en een gevulde koek gedownload om vervolgens weer in de file aan te sluiten (we hadden geen keus).

Vanaf de BP tot aan de vliegbasis is een afstand van net geen 20 km, nu mogen jullie raden hoelang wij daar over gedaan hebben..................

.............4 UUR!!!!!!!!!!!!!

Voordeel van deze vertraging was dat we geen last hebben gehad van die regenbui die overkwam en dat we de Apache's van dichtbij hebben zien hangen toen ze klaar "hingen" voor de Air Power Demo, toch wel indrukwekkend om te zien dat die dingen gewoon helemaal stil hangen in de lucht.

Eindelijk op de basis aangekomen hebben we eerst maar even consumptie muntjes gehaald, 5,5 muntjes voor € 10,--.
Waarom eigenlijk 5,5 muntjes en niet 5 of 6 dat maakt het toch veel makkelijker?
Alle consumpties waren 1 of 2 of 3 munten, dus die halve snap ik echt niet, maar goed dat zal wel aan mij liggen.
Daarna moesten mijn metgezellen eerst even het toilet opzoeken, ik heb even overgeslagen want om nu te zeggen dat het  een hygiënische plek was...... :eusa_think:........hmmmmm nee!  :eusa_naughty:
Ik heb later een plekje gevonden (achter de bus van EuroSound  :eusa_shhh:) wat iets prettiger rook alleen al.
Dat is dus ook iets waar ze bij evenementen eens een beter oplossing voor moeten verzinnen, je begint al te kokhalzen als je erlangs loopt  :eusa_sick:

Verder was het een leuke (mid)dag met een schitterende vliegshow waar we van hebben genoten en lekker veel foto's gemaakt waarvan ik er 1 wel heel leuk vind.

Gaat de waarde van ons geld deze kant op?  :eusa_think:

Om de grote meute bij vertrek te ontwijken en om nog wat mooie foto's te maken zijn we gebleven tot een uur of 19:00 en daardoor deden we er maar een half uur over om  het parkeerterrein af te komen  :P
Het is ook gewoon niet slim om vrijwilligers als verkeersregelaar in te zetten, al begrijp ik wel dat 8 rijen auto's door 1 uitrit te sturen niet meevalt, maar het kon beter.

Om 21:00 waren we weer in het Haarlemse  :eusa_dance:

Vandaag lekker aan het fröbelen geweest met de foto's en de opnamen van het concert van Thea's zangpedagoge eens afgemixt, wil ik het op een CD branden.............................heb ik geen CD's meer  >:(
Morgen maar even bestellen, want het heeft alweer lang genoeg geduurd.

Wat betreft de mistlampen denk ik dat de reflector gewoon mist op één of andere manier.
Citaat van: Broabander op 15-06-2013 11:47:36
Zit daar niet zo'n kapje in? Anders denk ik inderdaad ófwel een glas dof van de steenslag, of inderdaad een reflector die niet meer reflecteerd :P
Dof van de steenslag zijn ze niet al hebben ze wel wat spoortjes hiervan.
Ik zal ze er volgend weekend eens onder vandaan halen (als dat nog lukt na 17 jaar) en kijken of ik iets kan doen om het licht naar voren te sturen.

Dit was het weer even voor nu.

Groet,
The Demon.

UserID6342

Walter, kleine tip voor volgend jaar als je er weer naar toe wilt.  Kom eerst naar Nijmegen, en rij dan binnendoor via Zeeland, Grave, Langenboom, Volkel.  Dan kun je tot praktisch 2 km voor de basis komen zonder problemen en de rest kun je makkelijk lopend af.

Shockwave

Ik heb je (je auto) nog gespot in het weiland ;-) Wat jij op de heenweg had, had ik op de terugweg...
Ik reed 's morgens om kwart over 7 thuis weg, half 9 liep ik de basis op. Ging best vlot dus. 'S middags ruim 2 uur in dat weiland gezeten voordat ik eindelijk aan de beurt was om eruit te rijden >:( Wat een drama was dat zeg.

marrrcel

Volkel, 3614 inwoners (2006)
220.000 bezoekers(!), dus zo'n beetje iedere inwoner van Eindhoven komt op de koffie in Volkel.

Dan kan het verkeer nooit vlotjes verlopen.

The Demon

Citaat van: Shockwave op 17-06-2013 13:07:40
Ik heb je (je auto) nog gespot in het weiland ;-) Wat jij op de heenweg had, had ik op de terugweg...
Ik reed 's morgens om kwart over 7 thuis weg, half 9 liep ik de basis op. Ging best vlot dus. 'S middags ruim 2 uur in dat weiland gezeten voordat ik eindelijk aan de beurt was om eruit te rijden >:( Wat een drama was dat zeg.
Wij waren redelijk snel van het parkeerterrein af, maar een stelletje vrijwilligers de verkeersstroom laten regelen is niet echt een uiting van intelligentie.
Wij vertrokken pas om 19:00 uur en toen was het terrein al redelijk leeg, op de mensen na die hun auto zochten  ;D :evil:
Citaat van: marrrcel op 17-06-2013 13:31:37
Volkel, 3614 inwoners (2006)
220.000 bezoekers(!), dus zo'n beetje iedere inwoner van Eindhoven komt op de koffie in Volkel.

Dan kan het verkeer nooit vlotjes verlopen.
Er waren op zaterdag 150.000 bezoekers en ja dan heb je een behoorlijke toestroom van auto's maar het grootste probleem waren de rotondes op de route.
Mensen snappen nog steeds niet dat je een kruising vrij moet laten en op een rotonde komt er ook verkeer dat niet dezelfde bestemming heeft, en als je dan geen ruimte geeft loopt alles vast  >:(

Op de terugweg ben ik via Gennep en Haps naar de A73 gegaan en waren we om 21:00 uur weer in Haarlem.

Citaat van: Dirk342 op 17-06-2013 08:11:39
Walter, kleine tip voor volgend jaar als je er weer naar toe wilt.  Kom eerst naar Nijmegen, en rij dan binnendoor via Zeeland, Grave, Langenboom, Volkel.  Dan kun je tot praktisch 2 km voor de basis komen zonder problemen en de rest kun je makkelijk lopend af.
We werden vanaf de A50 via de afslag Ravenstein naar Zeeland (N277) geleid Dirk en diverse wegen waren in de omgeving afgesloten om te voorkomen dat het een nog grotere puinhoop zou worden.
Ik had beter op de A59 de afslag Heesch kunnen nemen en via Nistelrode naar Uden/Volkel, de oude route die ik altijd nam naar de camping in Vlierden/Deurne.

Eén troost is dat het volgend jaar weer op Gilze-Rijen is, die basis ligt aan de snelweg en weilanden om te parkeren liggen ernaast.
Leeuwarden is ook altijd goed te bereiken, ze zetten een stuk snelweg af als parkeerterrein en er rijden dan pendelbussen naar de basis, wel onthouden waar je auto staat op de terugrit anders moet je een flink stukkie lopen  >:(.

Maar al hebben we de helft van de show gemist, we hebben genoten en daar gaat het om.

Groet,
The Demon.

The Demon

Hallo Volvo vriendjes en vriendinnetjes.

Welkom in dit onregelmatig terugkerend nieuwsbulletin over een DOP 855 genaamd Olijfje en haar beste vriend (ik dus).

Zoals jullie weten heb ik laatst (eindelijk) een spoiler op het kontje van Olijfje geplakt nadat ik deze met de nodige zorgvuldigheid in de juiste kleur had gespoten.
Het spuitwerk zag er mooi strak uit en na wat polijsten was de glans ook perfect te noemen, maar..................................................................

Na een aantal dagen volle zon erop werden er toch wat "bultjes" zichtbaar in het mooie lakwerk.  :'(
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heeft er toch nog vocht onder de eerste laklaag gezeten en dat zal wel weer met mijn ongeduld te maken hebben.  :eusa_wall:

Vandaag dus maar eens een plan van aanpak gemaakt.
Met een schuurpapier met korrel 1500 de boel weer vlak geschuurd.
Wacht even! Laat ik voor ik verder ga eens kijken of ik nog wel genoeg kleurlak heb...............................Niet dus!! >:(
Vanavond gelijk maar weer even bestellen want die spoiler ziet er nu echt niet uit  :eusa_naughty:

Zo ziet het er nu dus uit  >:( maar dat komt snel weer goed geloof me maar.

Met het beetje lak wat ik nog had heb ik maar een andere upgrade uitgevoerd.

Jawel de gasdop is in kleur,  :eusa_dance: nu maar hopen dat ik hem niet volgende tankbeurt weer vergeet want dan blijf ik bezig  ;)

De moraal van dit verhaal?..........
.......You win some, you lose some.....
.......Je kan niet alles hebben......
.......Met vallen en opstaan bereik je uiteindelijk je doel......
.......Het verschil tussen een winnaar en een verliezer is dat de winnaar steeds weer opstaat......

En zo kan ik nog wel even doorgaan.......................

Ik ga een lekker happie eten nu.

Groet,
The Demon.

hertogjan6

wat is er mis met de spoiler?? (te veel vocht in de lucht met het spuiten?)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart