The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

UserID25761

Citaat van: The Demon op 07-02-2015 11:56:23
Nee Nick, er was een koelvloeistofslang gesprongen de laatste keer dat ik er een rondje mee reed.
Hij is op eigen kracht op die trailer gereden.
Dat was ook de enige voorwaarde die gesteld werd om de prijs te krijgen die we er nu voor hebben gekregen, hij moet op eigen kracht de boot op en af kunnen rijden.

Aha oke   ;D  ik meende dat het blok stuk was  :angel:

The Demon

Zo, vandaag weer eens even mijzelf nuttig gemaakt.

Allereerst alle vloeistoffen van Olijfje gecheckt en waar nodig bijgevuld (alleen ruitensproeier  :eusa_dance:)
Daarna maar even de voorjaarswielen gemonteerd omdat ik niet echt meer op sneeuw en dergelijke reken.
Staat ook gelijk weer wat netter zo'n setje Perfo's.

Daarna de slijptol maar eens gepakt om een hinderlijk stuk staal weg te halen, nee niet bij Olijfje of Doperwtje maar bij de elektrische fiets van Thea.
Zij was vorige week haar (enige) fiets sleutel kwijtgeraakt/verloren en dat was wat lastig fietsen.
Eerst nog even een weekje gewacht met het slopen van het slot omdat je toch de hoop hebt dat die sleutel ergens opduikt, maar helaas.......  :-\
Gelukkig heeft ze haar oude fiets nog zodat ze toch naar haar werk kon op de fiets, alleen moest ze nu wat meer kracht zetten om vooruit te komen.
Op die fiets zat ook een Axa Defenderslot waar wel 2 sleutels van in ons bezit zijn, en dus er maar voor gekozen om dat slot op de elektrieke harley-trapson te zetten en gewoon een los ketting slot voor dat oude ding te gebruiken.

Ik moet zeggen dat het vandaag best lekker klussen was in het zonnetje, als je maar zorgde dat je uit de wind zat  :D
Zo nog even een paar kleine boodschappies halen en dan eens iets lekker in elkaar frutten om de inwendige mens te onderhouden.

Tot zover, en voor een ieder die naar de meeting in het zuiden des lands gaat: Tot morgen!

razorx

Lekker bezig geweest lees ik.
Het was inderdaad heerlijk klusweer, uit de wind.

The Demon

Soms doe ik nog wel eens iets nuttigs  ;D

The Demon

Ja hoor, het is weer zover!

Deze jongen hoeft niet mee winkelen het komende weekend.  :'(

Olijfje heeft besloten dat er gesleuteld moet worden door haar buitenste linker aandrijfashoes te laten scheuren.  >:(
Nu zijn de draagarmbussen ook al wat wiebelie wobbelie, dus die pakken we dan maar gelijk mee.
Nu hopen dat Polarparts.de de bestelde onderdelen op tijd hier in Haarlem kan krijgen zodat ik dit weekend in een lekker lente zonnetje kan werken.

Tot overmaat van ramp kwam vandaag (bijna 2 weken te laat :eusa_wall:) de WOZ beschikking/aanslag gemeentebelastingen binnen.  :(
Wat de meeste Haarlemmers al vreesde is waarheid geworden, de prijzen van de parkeervergunningen en bezoekersvergunningen zijn met 40 tot 50% gestegen.  >:(
Sommige van jullie zullen vandaag op de radio wel gehoord hebben dat de parkeertarieven voor de binnenstad met 20% gestegen zijn hier, dat gaat over de parkeergarages e.d. maar de bewoners van de stad worden dus dubbel gepakt.

Even een klein overzichtje:

Parkeervergunning eerste auto: € 118,70 (was € 78,--)
Parkeervergunning tweede auto: € 322,55 (was € 156,--)
Eerste bezoekersvergunning: € 35,20 (was € 12,--)
Tweede bezoekersvergunning: € 18,40 (was € 12,--)
En deze vergunningen zijn alleen geldig in de zone west, dus ik moet gewoon bij de meter betalen in het centrum of de andere zones, daarnaast betaal ik ook nog precariorechten voor het kruis dat voor mijn garage ligt en waar niet op wordt gehandhaafd. >:(

Ik ben bang dat ik mijn bezoek voortaan een bedrag in rekening moet gaan brengen voor het gebruik van de bezoekersvergunning.  :eusa_doh:

Dat je moet betalen voor een vergunning kan ik in komen, anders zou al het winkelende publiek hier in de buurt parkeren en wij als bewoners gewoon niet kunnen parkeren, maar dit is gewoon de mensen uitmelken.

Zo ik heb mijn gal even gespuwt, nu weer dooooorrrrr......

UserID25761

BBS

Ik had toch geprobeerd doperwt in de garage te stallen.... Of thea met de fiets laten gaan :evil:
Maar ik vind het serieus geld voor een wagenparkje.... :o
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 05-03-2015 20:49:43
Ik had toch geprobeerd doperwt in de garage te stallen.... Of thea met de fiets laten gaan :evil:
Maar ik vind het serieus geld voor een wagenparkje.... :o
Eerst de keuken uit de garage, dan maar eens zien of Doperwtje nog door de APK komt en misschien inderdaad binnen stallen.
Als de keuken eruit is moet dat passen.

The Demon

Citaat van: NickGR op 05-03-2015 20:48:12
Ik kom voortaan wel met de trein hoor  :eusa_shifty:
Dat is duurder dan wat ik je in rekening breng voor het gebruik van die schijf hoor. ;-)

BBS

En dan zo'n vergrendelbaar paaltje voor de garagedeur in het midden van het kruis plaatsen om te voorkomen dat ze er wagens neerzetten?
Volvoloos....

The Demon

BBS

De tweede auto wegdoen en een elektrische fiets er weer neertzetten? Scheelt ook een hoop poen en is gezond ;) :D
Volvoloos....

The Demon

Electrische fiets heeft ze al, maar Doperwtje geeft haar weer de nodige vrijheid op haar vrije vrijdag, en ze rijdt niet graag in Olijfje (iets met te grote logge bak).

StefanCJ

Keuken in de keuken zetten? Dan heb je wat ruimte in de garage.

grijzev70tdi

Ben zo blij dat we eigen oprit hebben en in de straat vrij kunnen parkeren. Desnoods plof ik hem bij het politie bureau neer ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder