Ratelende koppeling

Gestart door RedAlert, 19-04-2004 22:34:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RedAlert

onder mijn 850 GLT van '92 is een nieuwe koppelingsset gemonteerd en een (nieuw?) druklager. Hij blijft ratelen vooral in zijn 1 en 2 en hoe harder je rijd hoe minder je het hoort, maar dat komt eerder door alle andere bijgeluiden. Wat kan dit nou zijn?
Daarnaast blijft het koppelingspedaal kraken ondanks smeren met WD40.

De dealer doet er maar weinig aan (heb nog garantie) maar die laat me wachten tot het echt misgaat. Stelt dus allemaal niet zo veel voor?

baxie

Hebben ze de bak wel weer afgevuld??
En meteen mee teruggaan een ratelend geluid is nooit goed!!

bleu_estate

Zijn het niet de tandwielen in de versnellingsbak die je hoort. Mijn 850 doet dat ook iets. Het is een ratenlend schurend geluid. Dit komt volgens de dealer door speling op de tandwielen. Je hoort het zodra je overgeschakeld hebt met name in de 1e en 2e versnelling. Geef je gas wordt het minder. In de versnellingsbak van een 850 zitten 3 assen. Dit heeft iets meer kans op speling dan met een versnellingsbak met 2 assen. Veel 850-ers hebben er last van de ene meer als de andere.
Had je auto het nog niet voordat je de koppelingsset hebt laten vervangen?

Sem

Volgens mij is het speling in je diff.
Dat komt regelmatig voor.
Die van mij heeft het ook iets en inderdaad vooral in de 1e en 2e versnelling.
Die van een maatje van me heeft het daarintegen weer heel erg.
Het kan volgens mij geen kwaad, maar het is geen gehoor.

Kan me voorstellen dat de dealer daar ook niets aan doen,  maar het kraken van de koppeling moeten ze echt even oplossen.
(Kan geen kabel zijn, want is hydro.)

Wat is overigens je km/stand? (als je durft ;D)
Meestal rond de 2.5 a 3 ton gaat je diff. wat meer geluid maken.

Sembo

RedAlert

De km-stand is inderdaad 246.000. Dus dan kan die ratel wel ontstaan. De dealer moet me nog steeds vertellen wat het is. Maar als het geen kwaad kan, ga ik er niet moeilijk over doen. Tis allemaal maar een kwestie van vertrouwen hebben in je materiaal. Toch?