HanV stelt zichzelf en z'n TDI voor

Gestart door hanv, 20-07-2011 14:48:17

Vorige topic - Volgende topic

hanv

Hej collega roffelaars,

Wegens omstandigheden ben ik nu de gelukkige eigenaar van een roetzwarte 850 tdi uit 1997.

De omstandigheid wilde dat onze auto(chrysler town and country 3.8) zijn motor naar de eeuwige jachtvelden heeft geholpen en ons dus liet staan. De inruilwaarde liet met een defecte motor wel ernstig te wensen over, dusdanig dat het beste bod van G.A.O.S in Emmeloord kwam.  De chrysler daar achter gelaten en verder geen woorden meer aan vuil maken.  :'(

Een andere mobiel was wel gewenst; op marktplaats een enorme verscheidenheid aan 7 persoons gevonden maar niets wat echt de moeite waard was om te gaan kijken, totdat mijn oog op een zwarte 850 estate viel.

Een afspraak gemaakt, rondje gereden en behalve veel zwarte rook weinig te merken van de 440 duizend kilometers die de 850 al afgelegd heeft. Een volledige electronische climate control en een mooi zwartleren interieur maakten het plaatje af.

Voor 750 euro mocht ik mij de gelukkige eigenaar van een volvo 850 noemen, de tweede volvo in mijn autoleven. (de vorige, een rode V40 beviel ook best, maar met kind nr 3 onderweg was een iets ruimere station prettiger.)

Tijdens wat snelwegkilometers viel op dat de rookontwikkeling wel erg fors was. bij 120 km/u een vrij constante mistbank en bijzonder veel aandacht van inhalend/ingehaald verkeer.
Toch maar eens tijd voor navraag en onderzoek onder de motorkap. Daar ontdekte ik een afgebroken vacuumslangetje en de rubberbuis van de interkoeler vertoonde een scheur van plusminus twee cm.....
Deze twee zijn vanochtend vervangen en de rook is verdwenen......

Het blok trekt er nu ook een stuk lekkerder aan, zo lekker dat ie door de koppeling heen trekt.... :eusa_wall:
dus nu op zoek naar wat koppelingsdelen en mogelijkheden om deze te gaan vervangen.
Estate services heeft alle benodigde delen voor aangename prijzen op voorraad, maar ik twijffel behoorlijk of ik deze klus zelf wil gaan klaren...

Foto's volgen komend weekend, nu eerst verder zoeken naar een 3e bankje...

Alle advies/tips/feedback is welkom!

Hartelijke groeten,
Han

riQue

En dat voor 750 euro. Je gaat ongetwijfeld nog het nodige tegenkomen dat kapot is of binnenkort gaat. :P
Benieuwd naar de foto's!
Welkom en veel leesplezier!

UserID6342

Welkom Han, PB Dennis850estate even voor je koppeling.  Hij is de man daarvoor en voor niet al te veel geld.

hanv

Hoi Dirk,

na de hele middag te hebben zitten lezen :) heb ik begrepen dat ik hem moest hebben.  Het pb is onderweg.
Geweldig om te lezen hoeveel mensen deze auto's een warm hart toedragen.

groet,
Han

hathü

Welkom en succes met de reparatie. Weet je hoe lang de distributie/waterpomp etc er op zitten :eusa_think:. Tijdig vervangen is een must.

UserID6342

Citaat van: hathü op 20-07-2011 18:50:31
Welkom en succes met de reparatie. Weet je hoe lang de distributie/waterpomp etc er op zitten :eusa_think:. Tijdig vervangen is een must.
En sta er dan ook op dat ze de centrale bout van de krukas vernieuwen anders kun je er binnenkort nog een keer aan beginnen. (maar dan met motorschade hoogstwaarschijnlijk) Standaard word dit dus niet bij iedereen gedaan !

fredtref

Welkom, veel veilige kilometer toegewenst in je TDI

hanv

Bedankt!  hij heeft er net weer 70 in prima staat afgelegd :)

t is wel een enorm verschil met een mpv :P

Miel850

Welkom welkom,

ik ben benieuwd naar de belevenissen met de TDI.
Wie weet rijd ik volgend jaar ook in een diesel, dus ervaringen zijn altijd welkom  :)

Gr.
Miel
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

hanv

Zo, klusje twee is geklaard, stabilisatie eindstang vervangen, nu geen rare geluiden meer als je een klinkerweg hebt :)

meteen de knippers vervangen door leuke witte...

niet te geloven wat een verschil één rubber buis kan maken, het roeten is vrijwel verleden tijd. D'r kan nu en wasbeurtje tegenaan, en dan Foto's

hanv

zo, terug uit gelderland, en de gelukkige eigenaar van een mooi 3e bankje!

eerste deel inbouw is geslaagd, morgen de rest. Dan eindelijk foto's :)