graag advies

Gestart door kaleidoscoop, 03-03-2011 19:54:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaleidoscoop

hallo allen,

Ik heb vandaag een occasion bezocht en heb een positieve indruk. Het gaat om een groene T5R Station uit 1995 met 330000 KM op de teller. De wagen staat bij een handelaar. Deze heeft hem als inruiler aangenomen. Het is een origineel NL auto. Vraagprijs €4900. Ik heb de wagen meegenomen voor een proefrit (ik heb zelf geen technische achtergrond). De wagen stond binnen, ik weet niet of dat als 'koude' start telt, maar er kwam geen zichtbare rook of iets dergelijks uit de uitlaat. De motor liep naar mijn idee rustig en stabiel. Tijdens de rit merkte ik dat de koppeling, gas en remmen behoorlijk veel druk vroegen, ik vraag me af of dit herkenbaar is of op problemen duidt? Verder hoorde ik aan de rechter voorzijde een piepend geluid bij oneffen wegdelen (dacht zelf aan schokbreker?). Alle elektra waren in orde behalve SRS lampje dat blijft branden (eenvoudig op te lossen of kostbaar?). Ook was de airco niet echt koud. Verder nette auto. Onderhoudshistorie tot 200.000 KM beschreven, daarna niet traceerbaar. Nu was de vorige (en 2e eigenaar van de auto) voorheen werkzaam bij deze handelaar, dus na wat bellen kwam naar voren dat bij 240.000KM de distributieriem is vervangen + remmen (geen bon). Ik ga er veiligheidshalve maar van uit dat er in de tussentijd niet anders dan noodzakelijk onderhoud aan de wagen is gedaan of dat dat zonder bon is gebeurd.
De wagen wordt afgeleverd met kleine beurt en APK. Ik heb een korte video van de wagen gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=m_Owz5dj-iI

Ook zit er wat lakschade aan de auto (vlekken van circa 1 cm of kleiner) waardoor het kale metaal zichtbaar is, met name op de motorkap, . Op het eind van de video zit een voorbeeld, ook een klein roestplekje aan een van de wielkasten. ik vraag me af of je hier iets aan moet doen en of dat erg kostbaar is.

Ben van plan de wagen naar een ANWB keuringsstation te brengen voor een keuring maar hoor graag eerst de mening van de mensen hier. Alle advies van harte welkom.

Groet, Erik

UserID6342

Mwuh... beetje lastig om zo ongeziens over een auto te oordelen.... wel vielen me wat dingetjes op, een paar plekken moeten gespoten worden, steenslag op de motorkap is niet vreemd maar dit zijn rare plekken.  Op de velgen mis ik een R, tankklepje sluit niet helemaal goed, koppelingspedaal ziet eruit of er meer km's mee gereden zijn.

Als het ding bij een handelaar staat zou ik extra voorzichtig zijn.

tackle

die km stand is toch uit te lezen? rij ermee langs een dealer, en voor 18 euro weet je alles.

kaleidoscoop

Die plekken zijn inderdaad vaag. Ze zitten ook op meerdere plekken.

grijzev70tdi

Als de vorige eigenaar bij deze handelaar heeft gewerkt kan hij je toch ook wel vertellen wat er aan is gebeurt? Dat het zonder bon gebeurt is dan, verbaasd me niet echt.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Elsje

Mijn advies neem iemand mee met kennis van 850's/X70's. Ik neem altijd iemand mee, liefde maakt blind ;) Woont vast wel een liefhebber in de buurt.

kaleidoscoop

Citaat van: grijzev70tdi op 03-03-2011 21:58:54
Als de vorige eigenaar bij deze handelaar heeft gewerkt kan hij je toch ook wel vertellen wat er aan is gebeurt? Dat het zonder bon gebeurt is dan, verbaasd me niet echt.

Klopt, denk ook wel dat ik met hem in contact kan komen na 2e gesprek. En als je bij een autohandel werkt (hij zat op de verkoop) zal wellicht niet overal een factuur van zijn. KM stand kan ik idd checken via dealer (misschien ook bij ANWB keuring?).

grijzev70tdi

Citaat van: kaleidoscoop op 03-03-2011 22:10:31
Citaat van: grijzev70tdi op 03-03-2011 21:58:54
Als de vorige eigenaar bij deze handelaar heeft gewerkt kan hij je toch ook wel vertellen wat er aan is gebeurt? Dat het zonder bon gebeurt is dan, verbaasd me niet echt.

Klopt, denk ook wel dat ik met hem in contact kan komen na 2e gesprek. En als je bij een autohandel werkt (hij zat op de verkoop) zal wellicht niet overal een factuur van zijn. KM stand kan ik idd checken via dealer (misschien ook bij ANWB keuring?).

Bij de ANWB zou wel niet kunnen denk ik.
Ik weet niet waar de auto staat en/of jij woont, maar misschien is het handig als er iemand mee gaat om objectief te kunnen oordelen? Liefde maakt blind. Heb je evt. een linkje naar de advertentie?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

kaleidoscoop

Citaat van: grijzev70tdi op 03-03-2011 22:24:50
Citaat van: kaleidoscoop op 03-03-2011 22:10:31
Citaat van: grijzev70tdi op 03-03-2011 21:58:54
Als de vorige eigenaar bij deze handelaar heeft gewerkt kan hij je toch ook wel vertellen wat er aan is gebeurt? Dat het zonder bon gebeurt is dan, verbaasd me niet echt.

Klopt, denk ook wel dat ik met hem in contact kan komen na 2e gesprek. En als je bij een autohandel werkt (hij zat op de verkoop) zal wellicht niet overal een factuur van zijn. KM stand kan ik idd checken via dealer (misschien ook bij ANWB keuring?).

Bij de ANWB zou wel niet kunnen denk ik.
Ik weet niet waar de auto staat en/of jij woont, maar misschien is het handig als er iemand mee gaat om objectief te kunnen oordelen? Liefde maakt blind. Heb je evt. een linkje naar de advertentie?

http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/850/7297372

Auto staat in Bergen op Zoom, mijn woonplaats os Rotterdam. Als er iemand in de gelegenheid is zou ik dat enorm op prijs stellen.

V70geRwin

Je riem begint wel al weer oud te worden, uit 04 is al bijna 7 jaar.
Ivm uitdrogen zou ik daar niet te lang mee doorrijden.

Voor de rest is een objectief kritische 2de blik nooit weg!

Zit de prijs net onder de 5k zodat je geen bovag garantie krijgt?

kaleidoscoop

Citaat van: spekkie99 op 03-03-2011 22:57:09
Je riem begint wel al weer oud te worden, uit 04 is al bijna 7 jaar.
Ivm uitdrogen zou ik daar niet te lang mee doorrijden.

Voor de rest is een objectief kritische 2de blik nooit weg!

Zit de prijs net onder de 5k zodat je geen bovag garantie krijgt?

Volgens mij is Bovag vanaf 4500, maar op de site van Bovag zie ik ze niet als lid (hmmm). Lijkt me idd verstandig de riem sowieso te laten vervangen als het doorgaat. idem met remmen ed als het nodig is. Beter in 1 keer klaar met de basis. Maar heb mezelf voor genomen dit keer (echt) na te denken voordat ik iets koop :)

stap

hoi Erik,

ik vind de auto zoals ie er bij staat te duur, en waarom? Kleine dingen die direct opvallen zoals de lakbeschadigingen, bijgeluiden en doffe achterlichten geven niet echt het idee dat je met een auto te maken hebt die van een liefhebber is geweest. Bij aflevering krijgt de auto een kleine beurt, da's eigenlijk net niets. Je wilt voor die prijs klaar zijn, het gaat om een auto van 16 jaar oud. Als er na aflevering wat aan de hand is gaat de teller direct lopen..

Ga gewoon eens wat vergelijken, het aanbod is ruim en het is een kopersmarkt. Mocht dit exemplaar echt jouw keuze zijn onderhandel er dan een jaar garantie bij.

Leuk zo'n filmpje!


grijzev70tdi

Ziet er zo op het oog netjes uit. Behalve de kap dan.
Woon in Lochem dus gaat hem niet worden om mee te gaan
Grolsch, het klinkt al lekkerder

kaleidoscoop

Citaat van: stap op 03-03-2011 23:14:50
hoi Erik,

ik vind de auto zoals ie er bij staat te duur, en waarom? Kleine dingen die direct opvallen zoals de lakbeschadigingen, bijgeluiden en doffe achterlichten geven niet echt het idee dat je met een auto te maken hebt die van een liefhebber is geweest. Bij aflevering krijgt de auto een kleine beurt, da's eigenlijk net niets. Je wilt voor die prijs klaar zijn, het gaat om een auto van 16 jaar oud. Als er na aflevering wat aan de hand is gaat de teller direct lopen..

Ga gewoon eens wat vergelijken, het aanbod is ruim en het is een kopersmarkt. Mocht dit exemplaar echt jouw keuze zijn onderhandel er dan een jaar garantie bij.

Leuk zo'n filmpje!



Grappig is wel dat ze die achterlichten hebben vervangen, de originele vonden ze te vaal. De originele lagen nog in de achterbak. (Vervangen door even vale dus).

Mijn idee is dat de vorige eigenaar idd geen liefhebber was, maar de auto heeft gebruikt als vervoersmiddel. Op zich niets mis mee, maar ik verwacht dus niet dat er meer aan onderhoud is gedaan is dan noodzakelijk.

En ja je hebt gelijk wat betreft de prijs. Daar moet ruimte zitten om A te zakken of B minder te zakken en onderdelen te vervangen/garantie. Die lakschade zit me ook wel dwars.

ulkeman

vraag me af hoe goed die auto werkelijk onderhouden is.
want er zit behoorlijk wat schade plekjes op als ik je filmpje bekijk.
check hem goed na en neem iemand mee die er verstand van heeft.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen