1e start weinig vermogen 2e start power

Gestart door wim.j.zwart, 10-03-2011 07:30:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wim.j.zwart

bij de start van mijn tdi heb ik maar weinig vermogen , na het aan uitschakelen van m,n contact is er weer normaal vermogen LMM (lucht massa meter)is vervangen iemand suggesties??

UserID6342

Zou eerst het electrisch gedeelte van het contactslot eens vervangen voordat je verder gaat hobbyen, dan sluit je die in ieder geval al uit.

wim.j.zwart

wie heeft er een electrisch schema van de 850 tdi,

Jack v

denk eerder een luchtbel in het brandstoftraject. Hoe zijn je retourslangetjes?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Krijg je geen minder vermogen door, eerder stotterende auto is mijn opinie....

Sven850

Als er lucht in zit zou hij niet of slecht starten. Die lucht zou ook niet door de retour komen maar door lekken van de verstuiver. Ik zou inderdaad ook eerst voor het contactslot gaan.
XC40 T4 Recharge

Jack v

Citaat van: Sven850 op 11-03-2011 16:00:44
Als er lucht in zit zou hij niet of slecht starten. Die lucht zou ook niet door de retour komen maar door lekken van de verstuiver. Ik zou inderdaad ook eerst voor het contactslot gaan.
Ik bedoel een lekkende retourleiding of poreus.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sven850

Citaat van: Jack v op 11-03-2011 16:14:25
Citaat van: Sven850 op 11-03-2011 16:00:44
Als er lucht in zit zou hij niet of slecht starten. Die lucht zou ook niet door de retour komen maar door lekken van de verstuiver. Ik zou inderdaad ook eerst voor het contactslot gaan.
Ik bedoel een lekkende retourleiding of poreus.

Ja dat begreep ik, maar een diesel loopt ook gewoon zonder de retourleiding erop. De retour wordt in de verstuiver afgesloten dus als de leiding poreus/lek zou zijn zou dat , los van overal diesel, geen probleem voor het lopen moeten zijn.

edit: common-rail buiten beschouwing gelaten.
XC40 T4 Recharge

Jack v

#8
TS heeft er niet bijgezet of dit bij elke start is of zo nu en dan. Het zou ook een haperende pompafsluiter kunnen zijn.
Of en dat denk ik eerder de opvoerpomp.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

wim.j.zwart

Het gebeurt af en toe, als je gelijk start en de sleutel niet eerst in de contactstand zet is er eigenlijk nooit een probleem, als je dus ( voorgloeid) wat bij mijn auto niet nodig is , heb je vrijwel altijd vermogen.

heb inmiddels ontdekt dat als de kwaal zich voordoet dat ik tijdens het rijden contact uit contact aan het probleem verhelp, dus de eerste reactie is waarschijnlijk het meest logisch.

ik ben momenteel een 850 aan het demonteren en ga hierbij kijken of ik dat gedeelte kan overzetten.

Rest van de motor /slangetjes / brandstofleidingen enz zijn top, dus hier verwacht ik geen problemen.