Inhouden T-5 2.3i 1994

Gestart door Sandokan, 04-03-2011 19:44:56

Vorige topic - Volgende topic

Sandokan

Hoi,

Ik had me al voorgesteld, http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47852.0.html

Maar m'n wagen houd in tussen de 3500-4500 rpm, het net of hij elke keer een "slag" overslaat.... schokken....
Hoe meer gas ik geef, hoe erger het word.  :eusa_wall:

Ik gok zelf op bougie's of verdelerkap???

En er komt, vind ik, te veel rook uit uit de motor als ik de olie vuldop er af haal,
de olie sputtert er een beetje uit??  Witte rook  :o

En er zit zwarte drap in het inlaat traject naar het gasklephuis, is ben ik bang wat olie.....  :-[

Greetz Sander

verburgh

Alles gelijk vervangen kabels rotor verdeelkap bougies.

En je carterventilatie vervangen is ook geen overbodige luxe, maar een beetje olie in je slangen van de turbo is normaal ;)

Er zit ook een gaatje in de intercooler om die olie te lozen.

Geert-Jan

Bougiekabels en/of Bobine  ;)
Neem de bougies ook maar gelijk mee en de rotor en verdelerkap, heb je gelijk de hele ontsteking gehad  ;D

Ik had het zelfde met mijn R en bleken de bougiekabels te zijn na ruim 13 jaar. (staat een jaartal op)

Volvo850Club lidnr.0504409

Sandokan

Thanks!  :eusa_dance:

Had vanmorgen rotor, verdeelkap, bougie kabels en bougie's opgehaald. (wel duur zeg  ???  )
De rotor en verdeelkap waren nog redelijk nieuw eigenlijk. Toch alles vervangen.
Maar de bougie's waren er echt aan toe!
Zelfs één bougiedop brak in stukken toen ik hem er af trok, helemaal hard en bros.

Hij starte de eerste keer wat moeilijk, maar nu rijd hij super!

Op de bougiekabels stond '93  ;)

Greetz Sander

Geert-Jan

Kijk dat is mooi.

Is inderdaad wel even slikken die prijs van de onderdelen maar daarvan gaan de bougiekabels ook weer een lange tijd mee.
Verdeelkap rotor en bougie gaan uiteraard niet zo lang mee als de kabels.

Ben je voorlopig weer verlost van deze problemen.

Volvo850Club lidnr.0504409