850 2.5i aut: geen acceleratie na kickdown / terugschakelen bij 120 km/u

Gestart door erikb1971, 07-03-2011 16:38:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard V70


erikb1971

Automaatbakvloeistof is op prima niveau...

Het piepen en weinig vermogen lijkt minder plaats te hebben als de motor koud is...

Zou een vacuumlek niet ook consequenties moeten hebben op het draaien van de motor op stationair toerental?


jan20V

hoe heb je gepeilt?
met draaiende motor en in de P stand?

vacuumlek, zou kunnen maar dan heb je over het algemeen minder vermogen en niet alleen bij 120kmh.
heb je al storingen uit gelezen? dat maakt het zoeken namelijk ook makkelijker.
voor hetzelfde geld is je gasklep positiesensor stuk, dan heb je ook geen kickdown vanaf 100-120kmh
S70 2.5T aut 1997 192000km
854 T-5R aut
V70R AWD aut 1999 223000km
V70 D5 edition2 MY02 300000km

weblog

erikb1971

Ik heb de olie precies volgens boekje getest, en afgelezen aan de goede kant van de peilstok :-)

Vrijdag worden de codes uitgelezen bij de Volvo garage.. maar ik krijg alleen de nummers mee naar huis, ze hebben geen tijd om echte conclusies te trekken (aldus de meneer van de volvo garage... )
Als ik de nummers hier post, zijn er dan mensen die er wat mee kunnen?

V70geRwin

Citaat van: erikb1971 op 22-03-2011 22:07:08
Ik heb de olie precies volgens boekje getest, en afgelezen aan de goede kant van de peilstok :-)

Vrijdag worden de codes uitgelezen bij de Volvo garage.. maar ik krijg alleen de nummers mee naar huis, ze hebben geen tijd om echte conclusies te trekken (aldus de meneer van de volvo garage... )
Als ik de nummers hier post, zijn er dan mensen die er wat mee kunnen?

ja, maar als je obd1 hebt kan je ze ook zelf uitlezen.
staat wel ergens een instructie op het forum.

erikb1971

zo te zien heb ik geen odb1... dus helaas... ik heb wel een loszittend stekkertje en draadjes gevonden... daar heb ik een apart topic voor aangemaakt: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,48378.0.html

Dus voor het uitlezen vrijdag naar de dealer.. of is er iemand in de buurt van zoetermeer die dat sneller en of voordeliger kan?

Richard V70

als je geen odb I hebt kan ik hem wel uitlezen voor je, maar dan moet je wel naar Hoofddorp rijden. We kunnen ook bij mijn auto kijken evt of dat draadje ergens aan vast zit.

Laat maar weten.

UserID6342

Is het misschien niet verstandig om eens met die auto langs iemand te rijden die verstand van zaken heeft ?  Denk dat het je een hoop tijd, geld en ergernis gaat besparen...

erikb1971

Vervolg:

Ik ben maandag bij Barry (850estatetdi lid op het forum) geweest. Hij is zo vriendelijk geweest de computer uit te lezen, geen storingsmeldingen. We konden echter geen contact krijgen met de versnellingsbak computer, misschien dat daar nog wat geks zit. Barry heeft ook nog een stuk in mijn 850 gereden. Grappig genoeg werd de storing die er op de heenweg nog gewoon was steeds minder naarmate Barry er langer in reed.  Op de terugweg (en sindsdien) is het rare gedrag voor 90% verdwenen. Hij trekt prima door tot aan het rode toerengebied, zowel uit stilstand als bij terugschakelen op de snelweg. Het enige dat blijft is het volgende:

Automaat in economic:
Bij volgas acceleren (of bij terugschakelen op snelweg) valt het toerental bij 4600 toeren in een klap terug naar 4400 toeren, om vervolgens probleemloos door te lopen tot het rood.
Automaat in sport:
Idem, maar dan probleem vanaf 4700-4800 tpm, terugval naar 4500-4600, daarna probleemloos verder.

Alles bij elkaar niet minder vreemd, maar wel een stuk prettiger!

Wordt vervolgd