vervangen van draagarm V70 Rawd MY 2000 rechts

Gestart door volvo jan, 12-11-2010 14:52:15

Vorige topic - Volgende topic

volvo jan

Wie heeft tips voor mij om dit klusje te doen?
Bevestiging van dit type draagarm zit met bouten door het subframe!

Graag tips.
Vriendelijke groet Volvo jan.

francois

is gewoon los draaien zelfde als de rest (alleen zitten de bouten nu in het subf )
waarom alleen rechts
ik zou ook links doen

gr

Auk

>>Hier<< staat een how-to van het vervangen van de draagarm van het nieuwere type.

Ik moet er zelf deze week ook aan geloven. De linker fuseekogel heeft te veel speling voor apk goedkeuring.

Citaat van: francois op 20-11-2010 21:59:16
is gewoon los draaien zelfde als de rest (alleen zitten de bouten nu in het subf )
waarom alleen rechts
ik zou ook links doen

Er vanuit gaande dat het om speling gaat op de fusee is het alleen nodig aan de zijde waar die speling zich bevind, waarom iets vervangen als het goed is?
Auke
Volvo. for life

pwaes

Citaat van: Auk op 22-11-2010 16:18:27
>>Hier<< staat een how-to van het vervangen van de draagarm van het nieuwere type.

Ik moet er zelf deze week ook aan geloven. De linker fuseekogel heeft te veel speling voor apk goedkeuring.

Citaat van: francois op 20-11-2010 21:59:16
waarom alleen rechts
ik zou ook links doen

Er vanuit gaande dat het om speling gaat op de fusee is het alleen nodig aan de zijde waar die speling zich bevind, waarom iets vervangen als het goed is?

Omdat doorgaans de andere kant net zoveel km's gemaakt heeft.

UserID6342

En je waarschijnlijk zeer binnenkort de andere kant mag doen.  Kunt het beter ineens doen, ben je er gelijk weer voor langere tijd vanaf.

Auk

Zal in mijn geval wel meevallen, de linkerzijde had extreme speling en de rechter zijde was nog volledig vrij van speling.

Zal het in ieder geval in de gaten houden.
Auke
Volvo. for life

pwaes

Citaat van: Auk op 22-11-2010 18:38:20
Zal in mijn geval wel meevallen, de linkerzijde had extreme speling en de rechter zijde was nog volledig vrij van speling.

Zal het in ieder geval in de gaten houden.

check dan wel even de staat van de rubbers.

Auk

Rubbers waren goed.

Ben er gisteren rustig mee aan de slag gegaan en had het klusje in 1,5u geklaard. Zonder brug is het trouwens gemakkelijk te doen.
Auke
Volvo. for life

Bas850

Mijn draagarmen moeten ook vervangen worden maar nu lees ik dat de motorsteunen ook los moeten? Hier hoor ik daar niemand over. Hoe zit dat nou?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

thuur

Citaat van: Bas850 op 08-03-2011 10:48:19
Mijn draagarmen moeten ook vervangen worden maar nu lees ik dat de motorsteunen ook los moeten? Hier hoor ik daar niemand over. Hoe zit dat nou?

Bas

Waar lees je dat dan?

Gr ???

Jack v

Daar had Verburgh het vorige week over, maar das bij een C70?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

verburgh

Citaat van: Jack v op 09-03-2011 17:54:35
Daar had Verburgh het vorige week over, maar das bij een C70?
Is het zelfde als bij een V70 ;)

Ik heb de bouten vervangen en dan moet de motorsteun wel los ;)

thuur

verburgh