Hayke's Reutelende Rookmachine: Milieurampje opgelost

Gestart door hayke, 12-03-2011 13:49:13

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Wat een bedrag, nou moet die wel blijven en hopen dat alles heel blijft! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Robert70

Wow, wel een flinke uitgave. Maar zie het meer als een gedegen investering in jaren rijplezier  ;).

Veel fijne en veilige km`s dan maar weer.

Robert.
Citaat van: hayke op 11-05-2011 22:58:33
Citaat van: Jack v op 11-05-2011 22:22:14
Zitten toch nog dingen bij die je met hulp of zelfstandig rustig had kunne doen Hayke.

Jawel, dat denk ik ook wel. Alleen mis is op dit moment het gereedschap en de ervaring om dat aan te durven. Het is mijn enige auto en hij moet het gewoon dagelijks doen voor 250 km woon-werkverkeer. Aan vitale en draaiende onderdelen wil ik dus nog niet fröbelen. Eerst maar eens wat kennis en sleutelervaring opdoen met dingetjes die ik met een torx-schroevendraaiertje aankan. Koplampje, bumpertje, interieurlampjes, dat soort dingen.

Het échte werk is (nu nog) voor de profs.

Enneeh... deze 850 mag inderdaad nog lang niet met pensioen!

Vulk

Ik ben zeer verheugd om te horen dat er nog mensen zijn die doorhebben dat een auto onderhouden meer is dan de lak poetsen en polijsten!

Hulde!

animalT5R

Zodan  :o even bijna 4k euro voor onderhoud. Heel eerlijk had ie bij mij afscheid mogen nemen en was ik toch echt naar een ander gaan zoeken voor dat geld.
Maar hulde dat je het wel heb gedaan  :eusa_clap:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

mevita

Citaat van: animalT5R op 13-05-2011 10:00:39
Zodan  :o even bijna 4k euro voor onderhoud. Heel eerlijk had ie bij mij afscheid mogen nemen en was ik toch echt naar een ander gaan zoeken voor dat geld.
Maar hulde dat je het wel heb gedaan  :eusa_clap:
idem dito voor zo,n groot bedrag had ik hem inderdaad ook ingeruild en beter dat geld erbij gelegd,

gr mevita

LQDI

Aan de kwaliteit van de Furness monteurs zal het niet liggen. Weer goed voor heel wat jaartjes / km's. Succes!

mehn

Citaat van: mevita op 13-05-2011 10:02:50
Zodan  :o even bijna 4k euro voor onderhoud. Heel eerlijk had ie bij mij afscheid mogen nemen en was ik toch echt naar een ander gaan zoeken voor dat geld.
Maar hulde dat je het wel heb gedaan  :eusa_clap:
idem dito voor zo,n groot bedrag had ik hem inderdaad ook ingeruild en beter dat geld erbij gelegd,
gr mevita

In de hoop dat je er dan 1 koopt die bij de eerste beurt/APK niet ook zo'n bedrag nodig heeft voor (achterstallig) onderhoud?

Nu weet hij wel wat hij heeft en zullen er waarschijnlijk voolopig geen grote kosten meer zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 13-05-2011 10:56:15
Citaat van: mevita op 13-05-2011 10:02:50
Zodan  :o even bijna 4k euro voor onderhoud. Heel eerlijk had ie bij mij afscheid mogen nemen en was ik toch echt naar een ander gaan zoeken voor dat geld.
Maar hulde dat je het wel heb gedaan  :eusa_clap:
gr mevita

In de hoop dat je er dan 1 koopt die bij de eerste beurt/APK niet ook zo'n bedrag nodig heeft voor (achterstallig) onderhoud?

Nu weet hij wel wat hij heeft en zullen er waarschijnlijk voolopig geen grote kosten meer zijn.

Mee eens. Als je iets anders koopt, is het maar weer afwachten wat je hebt. Kun je weer van voor af aan gaan beginnen.

hayke

Dat was inderdaad precies de overweging. Voor de verkoopwaarde op het moment dat er een distributieriem vervangen moet worden (ik schat plm 500 euro) en de 3100 euro aan reparatiekosten ga ik niet iets significant beters krijgen. bovendien.... Ik ben aan de bak gehecht geraakt :)

Overigens was ik vandaag nog even terug. Het koelwaterpeil was gedaald door lucht in het systeem (na de waterpomp en de radiator is er plenty lucht in het systeem gekomen.

schipperrob

Bij mij was er ook een steun van de radiator afgebroken,vond het zonde om hem te vervangen,(geen idee wat een nieuwe zou kosten)dus heb hem zelf gemaakt , door een simpele strip  te buigen gaatjes te boren en rubber om de stip te doen. heb de radiator nu aan de onderkant beet.
Wel zorgen dat het zaakje spanningsvrij hangt.
Was wel een  >:(klus,alles hang vol  in zo een klein machieneruimpje
;)

lastig foto's maken

hayke

Even iets van een heel andere orde... Troep opruimen!!! :eusa_silenced:

Een tijdje terug heeft de automaat flink wat olie gelekt in de carport. Het is geen porem, die vlek:

daarom ben ik op internet gaan zoeken naar een goedje dat die olievlek biologisch verantwoord afbreekt. Uiteindelijk heb ik bij de Bodemshop dit spulletje gekocht: Oildelete nano:

Het zegt de olieresten biologisch af te breken. Dat gaan we dus maar even proberen. Ietsje verdund met water over de vlek; even schrobben:

Uurtje wachten... :eusa_boohoo:

en het resultaat: Alleen de olievlek van de Alfa van de vorige bewoners van dit huis zijn nog licht zichtbaar!

Hoe cool is dat!?!! :eusa_clap:

MVeldhuis

En dat was ook nog zo toen het opgedroogd was?
Als dat zo is dan is het namelijk een serieus goed spulletje.

Ewout Schalkwijk

Fotootje droog? Dat zou echt super goed spul zijn dan. Dit wel wel een beste hoeveelheid olie.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

hayke

Fotootje droog duurt nog even. Ik heb het vanmiddag gedaan, en met dit weer duurt het wel even voordat het weer droog is.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.