Welke Meguiars shampoo?

Gestart door FGG, 19-03-2011 13:44:49

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Sinds ik Volvo rijd verzorg ik de auto met shampoo van Meguiars. Voorheen gebruikte ik ook de was- en polijstmiddelen van Meguiars maar daarvoor ben ik ondertussen overgestapt naar EenZet.

Tot nu toe gebruikte ik deze:

Maar net bij Kluinhaar stonden ook deze:

En deze:

Iemand ervaring met alledrie en wat zou de beste keuze zijn?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Gmid

Afhankelijk van de gebruikte wax. Als je NXT Tech wax gebruikt kun je zowel Gold Class als NXT car wash gebruiken. En als je Gold Class wax gebruikt, kun je het beste alleen Gold Class shampoo gebruiken. Derde variant ken ik niet, zal vrij nieuw zijn.

Technisch verhaal ken ik niet precies, herinner me vaag iets over polymeren.
Volvo C30 '12

Driven2Shine

Meguiars adviseerd de NXT voor lichte lakken en de Goldclass voor donkere lakken.
De Gele variant is de Ultimate Wash n Wax die gelijk een waxlaag aanbrengt en je na het wassen en drogen nog even moet afnemen met een zachte microfiber doek.

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij Chemical Guys Glossworkz Shampoo maar dat is een ander verhaal ;)

FGG

Ik denk dat ik maar weer gewoon voor de NXT ga, die is altijd goed bevallen. Ik had een monstertje van Kluinhaar meegekregen en die heb ik net gebruikt op de S. Ruikt wel lekker, maar dat doet de paarse ook. Volgens mij heeft Meguiars ook een kauwgumballenfabriek. ::)

Jeff

Ik gebruik de Gold Class en ben er zeer tevreden over. Heb daar ook de wax van gebruikt. :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Rayman

Citaat van: FGG op 19-03-2011 15:50:59
Ik denk dat ik maar weer gewoon voor de NXT ga, die is altijd goed bevallen. Ik had een monstertje van Kluinhaar meegekregen en die heb ik net gebruikt op de S. Ruikt wel lekker, maar dat doet de paarse ook. Volgens mij heeft Meguiars ook een kauwgumballenfabriek. ::)

Kauwgomballenfabriek hebben ze niet; hun marketingmachine echter draait met een OEE waar menig technisch bedrijfskundige een harde plasser van krijgt...

FGG

Citaat van: Rayman op 20-03-2011 12:47:01
Citaat van: FGG op 19-03-2011 15:50:59

Kauwgomballenfabriek hebben ze niet; hun marketingmachine echter draait met een OEE waar menig technisch bedrijfskundige een harde plasser van krijgt...

Zeg dan "boner" :evil:

Ik zag ook in het assortiment "Rim wax". Ira ziet 't niet zitten maar heeft iemand enig idee of 't werkt? 't Zou de velgen, na goed reinigen en in de was zetten met dat spul, met een tuinslang moeten ontdoen van remstof. Zo'n bakkie kost wel ff 25 euro. ::)

Driven2Shine

Rim Wax werkt zeker.
Als je niet gelijk een grote pot wilt aanschaffen kun je natuurlijk ook een sample pot aanschaffen.
http://www.driven2shine.nl/rim-wax-mini.html

antraciet

ook te krijgen op de meeting as zondag?

Driven2Shine

widebody

de woorden "boner" en "rim" in één zin, krijg ik toch andere ideeën bij dan auto's'