gekke vis

Gestart door Sven850, 14-03-2011 22:14:08

Vorige topic - Volgende topic

Sven850

Heeft er iemand verstand van vissen? Ik heb een sluierstaart in mijn aquarium en die is ineens heel dik, zo dik zelfs dat de schubjes zelfs een beetje open staan. Ook heeft ie een paar soort blaasjes aan de zijkant(doorzichtig). Is dat een (besmettelijke) ziekte ofzo?

(Hij wilde niet stil zitten :eusa_whistle:)
XC40 T4 Recharge

Marc O.

Wat gebeurt er als je er een gaatje in prikt? :eusa_eh:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Henkien1956

Ik zou er een deksel op doen. Anders moet je nog plafond witten. ;D

ulkeman

waarschijnlijk een gezwel?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

elianmars

Kun je er op Google niks over vinden?

Eet en zwemt het beestje wel normaal? Sluierstaarten zijn over het algemeen niet echt sterk.

peteRRR

Als het goed is heeft ie tijdens het eten te veel lucht op genomen en dat zit nou in z,n blaas.

Gaan ze aan onderdoor dacht ik.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marc O.

Citaat van: peteRRR op 14-03-2011 22:29:20
Als het goed is heeft ie tijdens het eten te veel lucht op genomen en dat zit nou in z,n blaas.

Groet.

Zou ie dan niet aan de oppervlakte gaan dobberen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Hans Duiven

Citaat van: Sven850 op 14-03-2011 22:14:08
Heeft er iemand verstand van vissen? Ik heb een sluierstaart in mijn aquarium en die is ineens heel dik, zo dik zelfs dat de schubjes zelfs een beetje open staan. Ook heeft ie een paar soort blaasjes aan de zijkant(doorzichtig). Is dat een (besmettelijke) ziekte ofzo?

http://i731.photobucket.com/albums/ww311/Sven854/dikkevis.jpg
(Hij wilde niet stil zitten :eusa_whistle:)

Ik denk dat je binnenkort een schoolt jonge visjes in je aquarium hebt  ;D

peteRRR

Citaat van: Marc O. op 14-03-2011 22:30:40
Citaat van: peteRRR op 14-03-2011 22:29:20

Groet.

Zou ie dan niet aan de oppervlakte gaan dobberen?

Als het goed is begint het met waggelen en dan wordt het steeds erger,( stuurloos )

Groet.

verron

Ik zou hem in een apart bakje doen! Heb het in mijn aquarium ook een keer gehad, heel opgeblazen en is vermoedelijk een gisting in de maag veroorzaakt door een infectie. Ze zal vermoedelijk wel dood gaan, bij mij is ze ook daadwerkelijk open gebarsten.........is geen smakelijk gezicht  :-X . Als ze geen zwarte stip aan de achterkant heeft is ze niet drachtig.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Boeijke

Zoek eens op waterzucht.

elianmars

peteRRR

Citaat van: verron op 14-03-2011 22:36:06
Ik zou hem in een apart bakje doen! Heb het in mijn aquarium ook een keer gehad, heel opgeblazen en is vermoedelijk een gisting in de maag veroorzaakt door een infectie. Ze zal vermoedelijk wel dood gaan, bij mij is ze ook daadwerkelijk open gebarsten.........is geen smakelijk gezicht  :-X . Als ze geen zwarte stip aan de achterkant heeft is ze niet drachtig.

Een heele tijd geleden had ik ook sluierstaarten en 1 werd ook dik en waggelen en ziek,moest em van de dierenarts elke dag 15 min

in een zoutbad doen waardoor dan misschien die infectie er uit zou gaan.

Heb em op het laatst is te lang ( half uur ) er in gehouden ( zoutbad ) want het had naar dagen geen effect,..ging die als een jekko en

daar was ik even blij om. ( heb de smiley weg gehaald )

Dezelfde dag was ie er niet meer. ???

Groet.

M a r c

Afmaken en vaker je aquarium spoelen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

razorx

Als ex Amsterdammer, denk ik nog wel eens als een boer.
En die gaan echt niet slecht met hun beesten om.

Als je het niet (snel) kan oplossen moet je in mijn ogen zo'n dier afmaken.
Desalniettemin is het wel belangrijk de oorzaak te weten, voordat er meer volgen.

Wij hebben een dikke 30 kippen (!) en er zit wel eens een slecht exemplaar tussen.
In het verleden riepen wij dan de hulp van een vee arts in, maar als het dier echt niet goed is, dan is het soms beter de ellende voor het dier zo snel mogelijk te beperken.

Het klinkt wat cru, dat besef ik. En inderdaad sluierstaarten zijn niet sterk.

Succes er mee!