gescheurd uitlaatspruitstuk

Gestart door De uil, 21-10-2005 21:45:31

Vorige topic - Volgende topic

ed

Vind het ook wel erg veel geld voor een beetje laswerk. Zijn ze er minstens een halve dag continu mee zoet geweest.

Een 20 klepper is te herkennen aan de letters 20valve op het kleppendeksel en wat meer trekkracht.
Als je een GLE hebt is dat hoogstwaarschijnlijk een 10 klepper.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

konniekip

Citaat van: Ludo op 21-10-2005 21:51:47
o ja, het komt idd vaker voor, meestal door een gescheurde bovenste motorsteun waardoor de motor teveel kantelt.
IK wil hier eventjes op reageren, dat het mi NIET het bovenste motorsteun is, maar het onderste voorste motorsteun dat vaak de boosdoener is.

v8blocky

Nou de uil,dan is het in iedergeval weer gelukt.Anders was het misschien wel een mooie oplossing geweest.
het is zwart,beige leder,glimt als de hell en loopt weer net niet goed.MIJN VOLVO 850!!!!!

De uil

Tsja, het was een hoop geld, maar ze zijn er inderdaad eff druk mee geweest, het hele spruitstuk is verwijderd, en natuurlijk zat er een bout die niet los te krijgen was.  maareh..., ik hoop dat het niet elk jaar nodig is....

denjo

Het is echt een zeer zwak punt van de volvo 850.  >:(  Mijn vorige 850 had het ook(ik heb toen maar ingeruild voor een estate ;))

Bij mijn huidige 850 begin ik steeds meer uitlaatgassen te ruiken. Of ik verbeeld me dit. Anyhow in januari bij een grote beurt word het wel duidelijk.

Hij maakt niet echt een apart geluid en er komt ook geen rook onder de motorkap vandaan, maar toch .......

Iemand een 100% sluitende opsporingsmethode?
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

Christiaan

Een gescheurd spruitstuk hoor je.............. alleen geluiden zijn zo lastig verbaal uit te leggen, een soort lispelend, roffelend geluid tussen motor en schutbord.
Christiaan

Volvo850glt

Hallo, heb ik net eenzelfde vraag gepost, staat het antwoord er gewoon, heb ff bij estate services gekeken, moet wel opgelost worden zo,
groet Robert (nieuw lid)

Volvo850glt

Heeft u dat spruitstuk nog, want die van mij is ook kapot,
mvrgr Robert

big ben

Vanavond de 20v weer opgehaald, ik had al een paar keer een "hint" gehad van de dealer dat er toch wel een keer iets aan gebeuren moest. :(

Ik heb het uiteindelijk laten maken bij iemand die al heel lang het onderhoud doet bij onze auto's. ;)

Nu het dan gemaakt is (lassen) merk ik weer hoe de roffel moest klinken :D :P
Achteraf is het toch wel een schreeuwerig geluid :o.(bij lekkage)
De flens waarmee hij vast zat op het blok was gescheurd, nu alles weer piccobello ;D

Dus dakje open en cruisen ........ 8)

Kan het zijn dat de auto nu beter/soepeler rijdt??? :-\, nu het spruitstuk gelast is?
of is dat technisch niet mogelijk?
Kan het ook nog schelen in benzine verbruik?
Wie heeft hier ervaring mee :)