dashboardverlichting defect......

Gestart door erwin69, 18-03-2011 17:53:57

Vorige topic - Volgende topic

erwin69

Vorige week hield m'n dashboardverlichting er ineens mee op. De betreffende zekering is heel.
Toen ben ik gaan zoeken naar een mogelijke oorzaak hier op het forum. Heb nu dus een dimmertje van Dirk 342 geregeld, maar geen resultaat!

Volgende stap is een nieuwe antennering?

groet, Erwin

T5turbo

Heb je de tellerunit er een keer uitgehad?
Misschien dat de stekker er niet goed meer in zit?

Is het alleen de verlichting die het niet meer doet?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

thuur

Antennering ??? Je denkt met een onderdeel van de startblokkering je dashverlichting te fixen?

Werkt het ook niet als je de sleutel in het contactslot beweegt?

Gr :eusa_think:

erwin69

@t5turbo: ik heb de tellerunit van deze auto er nog nooit uitgehad, voorheen was er nix mee aan de hand

@ thuur: volgens andere topics betrefebde dit soort problemen wordt gepraat over de antennering; dit zit toch achter je kontactslot en kan problemen met de motor veroorzaken, met je verlichting en ook met het abs systeem?

corrct me if i'm wrong?

EdenAli

Ik had het laatst ook
Had sluiting in het lampje voor de asbak achter.
Tis maar een idee..

thuur

Citaat van: erwin69 op 18-03-2011 18:23:26
@t5turbo: ik heb de tellerunit van deze auto er nog nooit uitgehad, voorheen was er nix mee aan de hand

@ thuur: volgens andere topics betrefebde dit soort problemen wordt gepraat over de antennering; dit zit toch achter je kontactslot en kan problemen met de motor veroorzaken, met je verlichting en ook met het abs systeem?

corrct me if i'm wrong?

De antennering is zogezegd een onderdeel van je startblokkering. Jij bedoelt het elektrisch gedeelte van het contactslot.

Gr ;)

erwin69

zal hetff nakijken, ik zit nooit achterin.... ik weet wel dat het lampje van m'n asbak voorin stuk is . daar moet ik nog een nieuw voor halen. En van  de verlichtingsschakelaar doet de verlichting het ook niet maar dat was voor die tijd ook al zo....

erwin69

ja die bedoel ik thuur, dus die kan het wel zijn?

erwin69

heb nog ff wat rondgesnuffeld.... mijn sleutelbos is wel aan de zware kant, dus dat zou wel kunnen

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

henry classic v70

Ik heb een soort gelijk probleem maar bij mij doet er dan helemaal niets meer.
Geen verlichting, knipperlicht, gordelalarm enz.
Euvel zit 'm in het contactslot; als ik gestart heb geef ik de sleutel een heel klein tikkie terug en alles werkt weer.

Probeer dat tikkie terug eens na het starten van de wagen
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

erwin69

T5turbo

erwin69

Sleutel tikkie terug heeft geen effect....... Terugdraaien totdat de motor afslaat, de verlichting blijft uit..  Alle functies in het dashboard doen het gewoon, behalve de verlichting in de klokkewinkel en de knoppen van de verwarming enz. Voor die tijd waren er al een paar lampjes  defect, ik was al van plan om ze te gaan vervangen. Ik weet het niet... what to do now, ik denk dat ik een nieuw electrisch gedeelte van het contactslot ga bestellen maandag , die zit er tenslotte al 15 jaar in.

EdenAli

Andere lichtdimmer proberen dan maar even eentje lenen van een forumlid die het wel doet?
Sluit je dat weer uit lijkt mij