Net 2 weken een Volvo 850 en: BOEM

Gestart door djarend, 19-03-2011 09:08:08

Vorige topic - Volgende topic

djarend

Dat zou jammer zijn ja, maar als je uitlegt waarom je op dat moment zo rijdt reken ik op coulance, zo niet, dan heb ik nog meer vette pech, dat kan er dan ook nog wel bij :). Maar ik kijk ook in de buurt rond, maar wil er geen weken mee bezig zijn, die roffel moet weer karren :), dan kan ik tenminste mn oude auto ook eens dumpen, die is dadelijk niet meer gekeurd en wil daar geen geld meer aan spenderen, de volvo moet overigens ook nog eens 1 april gekeurd worden, dus veel tijd is er sowieso niet. 

ulkeman

zo zien we de foto's iets duidelijker  ;)

schade lijkt me heel erg mee te vallen.
je had er nog gewoon mee kunnen rijden volgens mij kan de radiateur nooit zijn geraakt die zit verder naar achteren. eerder de condensor als je airco hebt maar ook dat lijkt me nog niet.

en het loshalen moet ook geen probleem zijn er wonen genoeg mensen in het zuiden dacht ik met veel sleutel ervaring die je er vast bij willen helpen ;D

edit ff wat toevoegen.

wat ik zo zie aan schade is :
motorkap
voorschem bijrijders kant
nieuwe koplamp
nieuwe knipperlicht
nieuwe grille
volgens mij is de bumper wat bekrast verder nog wel heel je kunt even de balk die er achter zit bekijken.
denk dat de schade verder allemaal wel mee valt en dat je enorm geluk gehad hebt :eusa_dance:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

djarend

Net op onderdelen lijn de vraag gezet, meteen 2 reacties uit Uden en Callantsoog. In Uden vragen ze voor de kap 150 euro, in Callantsoog 200. In Uden hebben ze ook nog koplamp voor 60 en knipperlicht voor 15 is samen 225 euro. Het aanbod van forumlid hiet in Marknesse is veel scherper, moet ik wel die km's rijden, maar dat vind ik juist ook leuk. Woensdag vrij dus wie weet......
Inmiddels ook al meerder telefoontjes en mailtjes gehad, nu zit ik alleen met de kleur. Er geroepen Nautiv Blue maar blijkt volgens boekje dark blue te zijn, wel kleur 417, zit daar verschil in ? heb de auto nu overigens net thuis gekregen, gedetailleerde foto's volgen, ik zie wel dat de radiateur een tik heeft gehad, ietwat ingedeukt achter de twee ronde dingen die er voorhangen (techneut ben ik) van die ronde dingen zijn ook wat stukken plastic af, erg ? Ik ga woensdag maar eens naar Uden denk ik, of Druten

ulkeman

maak er  eens foto's van is net wat makkelijker.

bedoel je die ronde dingen de toeters?
een klein deukje in je radiateur is niet erg ( zijn denk ik de lammellen) wat je bedoelt.

nogmaals foto's maken meer duidelijk.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Justin-850

Die ronde dingen zijn eenvoudig te testen wat het is! Doe het volgende: Ga met je rug tegen de neus van de auto zitten, in het midden van de auto zodat je hoofd zich ongeveer tussen de twee ronde dingen bevindt

Vraag vervolgens aan de buurman/buurvrouw/vrouw/kinderen/voorbijganger of diegene even op het midden van het stuur wil drukken met de auto op contact.

Ben je na de twee voorgaande stappen voorzien van een luide pieptoon in beide oren, dan weet je dat die twee zwarte ronde dingen de claxons zijn ;)

:D :P

:eusa_clap:

*flauwe-grappen-modus* uit:

De kleurcode is volgens mij leidend, 417 is 417 of het nou Nautic of Dark Blue is ;) Het kan echter wel zo zijn dat er achter 417 nog twee cijfers staan. Je vind deze op het dunne ijzeren plaatje in de motorruimte, als hier verschil in zit dan zit er ook lichtelijk verschil in de lakkleur. Waar je uiteraard ook op moet letten is of de ene motorkap niet veel meer in de zon gestaan heeft als de andere ;)

En een klein beetje kleurverschil is niet zo erg hoor, het is maar hoe erg je er zelf op let ;)

Gr. Justin

V70 classic

Het goedkooptst is gewoon ff oplappen.
En dan hier op het forum kijken voor een sloopert in 417.
de laatste cijfers achter de kleurcode heeft te maken met het Lot van waaruit het zaakje is gespoten.

Dus 417 is de kleur

Dit heb ik me laten vertellen door een zeer ervaren sleutelaar hier op dit forum.
Nadat ik zelf een paaltje over het hoofd had gezien  ;D .

SK6 Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

djarend

Haha, ik had na vorige opmerking inderdaad die ronde dingen getest door mijn dochter van 9 er even te laten luisteren, niet te dichtbij, en ja, tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut :)
Dank je Ronald, hier nog een paar foto's, de auto is netje thuisbezorgd gisteren. De schade lijkt inderdaad beetje op een botsing met een paaltje, alleen met iets hogere snelheid (was tussen 80 en 90 km p.u.)
Beetje kleurverschil id idd geen ramp, in boekje staat 417 dark blue, maakt mij ook geen r*** uit hoe het heet, ik zal weer eens kijken onder de kap als ik vanavond thuis kom (ben nu hard aan het werk :) )
fotoos:
http://twitpic.com/4c21g0
http://twitpic.com/4c21if
http://twitpic.com/4c21d3
http://twitpic.com/4c21a2
http://twitpic.com/4c2174
Oh ja, de plastic strips die onder de koplampen zitten heb ik zowel voor links en rechts nodig, zijn de ook makkelijk verkrijgbaar, of horen die zelfs standaard bij de koplamp ?

Thys

Balen van je schade, maar dat moet tegen redelijke kosten wel weer klaar te krijgen zijn. Die kunststof strips zijn een los onderdeel. Je hebt ze in vier soorten; met en zonder gat voor de koplampwisser, en het Alter 1 en 2 type. Het alter 2 type is een stukje hoger, die zou je moeten hebben.

Veel succes met het opknappen!

djarend

Citaat van: dbs1 op 22-03-2011 10:29:18
Deze sloper in Opheusden (90 km vanaf Breda) adverteert met deze 850 in 417-11 http://link.marktplaats.nl/426840805.

Misschien kun je hier alles in een keer halen (motorkap is een flinke lap) als de auto nog compleet is.

Succes.

Die heeft mij inderdaad benaderd, ik had ook al een vraag gezet op onderdelen.nl. Motorkap is flink ja, zou die achterin passen, bank plat ? heb ik nog niet gecheckt.....

Thys

Is het niet makkelijker om de kap ter plekke om te hangen? Ze hebben daar vast een oud-ijzerbak waar je huidige in kan, ben je daar ook gelijk vanaf :D

)()()sT

Hij past er in ieder geval wel in, al is het passen en meten :D

Justin-850

Citaat van: djarend op 22-03-2011 11:21:30
Citaat van: dbs1 op 22-03-2011 10:29:18
Deze sloper in Opheusden (90 km vanaf Breda) adverteert met deze 850 in 417-11 http://link.marktplaats.nl/426840805.

Misschien kun je hier alles in een keer halen (motorkap is een flinke lap) als de auto nog compleet is.

Succes.

Die heeft mij inderdaad benaderd, ik had ook al een vraag gezet op onderdelen.nl. Motorkap is flink ja, zou die achterin passen, bank plat ? heb ik nog niet gecheckt.....

Misschien over de breedte wel ( als je een estate hebt tenminste ), maar ik zou er niet vanuit gaan ;)

Gr. Justin

EDIT: Antwoord hieronder!  :eusa_clap:

)()()sT

Ik zeg dus: het past in een estate; ervaringsdeskundige :D

Thys

Niets wat een stukje touw niet op kan lossen :D

djarend

De kap sluit behoorlijk goed, moet er flink aan trekken om hem überhaupt open te krijgen. Je krijgt hem ook niet open zonder aan de rode hendel te trekken. Mooi dat jullie allen meedenken, ter plekke overzetten is zeker ook een optie, maar dan moet ik wel een handig type meenemen, zoals jullie al gezien hebben heb ik geen enkele ervaring :) (en men is nooit te oud om te leren)