maat banden op 16" velgen?

Gestart door johnnybt, 06-04-2004 07:39:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johnnybt

Ik heb 16" originele Volvo velgen. Momenteel zitten er 205/50 r16 onder. Nu vraag ik me af of ik er ook 205/55 r16 onder kan zetten en zo ja wat is het gevolg hiervan (onjuiste kilometer aanduiding/snelheidsaanduiding? Heeft dat tevens tot gevolg dat navigatie niet meer helemaal precies werkt of staat dat los van elkaar?)

John

Peth©oni

Wordt weer eentonig, maar middels de zoek functie kun je veel info terug vinden, er zijn namelijk al verschillende topic's over geweest !!!!

johnnybt

@pethconi: dat klopt inderdaad. Ik heb al diverse topics over 16" velgen gevonden maar ik heb helaas nog niet het antwoord gevonden dat ik zoek en ik heb al diverse "steekwoorden" in de zoekfunctie gebruikt. Dan toch maar een dealer bellen.

John

denkweb


johnnybt


volvomen

Hoi John, ik heb ook 16" met 205/55/16 Michelin Premacy. Rijd geweldig, en deze maat is ook nog goedkoper. Vraag niet hoe dit kan, meer rubber voor minder geld. De km. teller geeft ca. 3 km te weinig aan. Dit is overigens in de software te corrigeren (door de garage). kijk ook eens op: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html