hoorn defect en abs lampje brand

Gestart door danny., 04-04-2011 19:09:07

Vorige topic - Volgende topic

danny.

Hallo,
Ik heb het volgende probleem.
Ik ben net de trotste bezitter van een volvo 850 t5 uit 94.
Maar nou hebben ze hem een nieuwe toeter gegeven maar die doet het nu dus niet.
orgineel zit er een zwarte hoorn op die zit er nog steeds ,maar daar naast hebben ze een universele toeter geplaats .
als ik de universele toeter de draden los neem en ik toeter dan hoor ik de zwarte hoorn een vaag dood gaand toeter geluid maken ,dus die is overleden.
Wat ik niet snap is dat de zwarte hoorn een stekker heeft  en de universele ook. Je zou zeggen dat als de toeter stuk is dat je die stekker aan de nieuwe toeter maakt maar deze 2 toeters hebben allebei hun aansluiting.
als ik de universele toeter los onder de auto laat hangen toeterd deze wel maar als ik hem ophang niet dus dat zou kunnen duiden op een kabel breuk. Nou waren de draden verlengt en gesoldeerd van de universele toeter dus die heb ik al ingekort zonder resultaat , hij heeft het even gedaan.
Maar als ik nou een orginele zwarte toeter haal moet deze het doen dacht ik ,en dan de universele afsluiten .
Maar dan weet ik nog steeds de oorzaak niet,en je moet toch elke willekeuringe toeter kunnen aansluiten.
Probleem 2 mijn abs lampje sprong plotseling aan onder het rijden .
Dus moet ik hem uit lezen maar de auto heeft geen obd stekker toch ?dus moet ik hem  op de oude manier uitlezen  met die pinnetjes in de uitlees stekker ?.
Waar zit de uitlees stekker, in de motor ruimte ergens?
mvg danny

danny.

Hoe kan ik trouwens de service melding wissen .
En is het normaal dat als je de auto start dat het service lampje blijft branden tot dat je 4 straten verder bent.

haasje