In de prak!

Gestart door Midicijnman, 24-03-2011 11:05:22

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Buitenland gekocht en direct geimporteerd?

Vandaar dat die registratie niet gedaan is. In 1997 misschien nog niet zo nauwkeurig bij de RDW.
Zie je ook met de T-5R-en, R-en enzo die als T5 geregistreerd staan.

Erik_M.

Heel jammer van zo'n fraaie rode T5, gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.

Met de T5 zou het best goed kunnen komen. Ik ken een DOP 855 R die een vergelijkbare schade had. Er was een motorfiets tegen de linker achterkant gereden. Deze 855 R is weer helemaal netjes gemaakt, zie de bijgevoegde foto's.

Walter

Citaat van: Justin-850 op 24-03-2011 15:25:51
Citaat van: VolvoMafia op 24-03-2011 13:28:26
oeh die heeft best een knappe opdoffer gehad... De klep staat ook scheef...

Btw, hoe kan deze T5 op Antlia's rijden? Of het is geen T5, of de remmen zijn verkleind

Balen van de schade zeg! :( Wel voornemens weer een andere roffel aan te schaffen?

@ Volvomafia: Over het feit of het nou een T5 of een 2.5T is stond al behoorlijk wat in het voostel topic maargoed, dat doet nu niet meer zo ter zake :(

Wat er in het andere topic gesproken wordt doet hier niet ter zake, het is een opmerking van mijn kant. Iets dat me opvalt. Mijn excuses dat ik niet iedere letter hier op het forum lees. Dat gaat namelijk niet icm met een echt leven.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter

Erik_M, ik krijg het idee dat deze DOP R minder heftig in elkaar zijn. Kijk maar eens goed naar de achterklep van de rode.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

KoningKuit

Zuur dit. Dat rode sprong er mooi uit. Ben eigenlijk geen fan van rood, maar deze was/is heel mooi.

Succes verder.

Ps. verkoop je hem als geheel of als onderdelen?

Midicijnman

Eerlijk gezegd weet ik (nog) niet zóveel van roffels om tot in detail te kunnen aangeven waar we het hier over hebben. Wat ik wel weet is dat het een Turbo-motor betreft met 20 kleppen en dat hij 193 pk sterk is. Op de achterklep staat alleen V70 T5.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Midicijnman

En voor wat betreft de verkoop: ik ben hem het liefst in zijn geheel kwijt. Ik heb geen plek om hem per onderdeel te strippen. 

KUKO (Rob)

Citaat van: ulkeman op 24-03-2011 12:40:34
en dan er bij je blijft een gerichte auto houden. weet niet of je daar wel zo vrolijk van moet zijn.
Als ie goed gericht word is ie meestal meer recht dan uit de fabriek , kijk maar naar een nieuw huis en neem dan een winkelhaak en een waterpas.

Midicijnman

Breaking news!  :eusa_dance:
De Rode Viking heeft een dagje 'richttherapie' gehad en zit weer helemaal recht in z'n vel. De klep zit weer op z'n plek en de bumper en het achterlicht zijn vervangen. De schade bleek toch mee te vallen. Er waren geen echt vitale delen beschadigd. Er was dan ook nog perfect met de auto te rijden. Ik moet het resultaat nog gaan bekijken, maar het ziet er naar uit dat het nog niet voorbij is. Bij twijfel kan ik hem 'inruilen'. Maar de voorspellingen zijn positief. Tot die tijd vermaak ik me overigens prima met mijn donkerblauwe V70 2.5 uit 1998. Ook best fijn.

Als reactie op de gegevens van RWD:
De auto is nieuw gekocht in Zweden en in 1997 meteen geïmporteerd naar Nederland. Het bijbehorende boekje is dan ook in het Zweeds. (Mocht iemand nog een 1997 NL boekje hebben, graag.) Ik ben de derde eigenaar en de hele onderhoudshistorie is bekend. Er ontbreken inderdaad enkele gegevens. De motorcode is B5254T; kenners weten nu gelijk wat er nog ingevuld moet worden...  ;)

Als alles meezit is de auto te bewonderen tijdens de VarFard op 17 april.

Geert-Jan

Heel mooi dat het goed gaat komen. :eusa_clap:

Het Nederlandse boekje is nog bij de dealert te bestellen. (koste mij €10) :eusa_doh:
Heb ik ook gedaan toen ik mijn Italiaantje kocht. ;)

Volvo850Club lidnr.0504409