abs/tracks lampjes branden af en toe

Gestart door andrevv, 27-05-2011 21:14:01

Vorige topic - Volgende topic

andrevv

Hejsan,

Gisteren gingen na een redelijke rit plotseling de twee lampjes branden van het abs en tracks systeem. Vanmorgen waren ze uit, echter na een tijdje gingen ze weer branden en na 5 minuten weer uit. Weet iemand wat dat kan betekenen ?

Groeten,

Andre
Volvo 855 TDI ( bijna 219.000 km.)

UserID6342

Hoogstwaarschijnlijk je ABS controller aan het doodgaan....  Thuur is goed in reparaties van die dingen.

HESSIE

ik heb het ook wel eens,maar bij mij is het contactslot.
als ik ff jutterd aan de sleutel gaanze weer uit.

mehn

Wat doen de koplampen op het moment dat je ABS lampje aangaat? Gaan je koplampen uit? Werken de knipperlichten nog?

Als alleen het ABS lampje aangaat dan verdenk ik ook de ABS controller. Als je ook de andere bovengenoemde symptomen hebt dan ga ik voor het electronisch deel van het contactslot. ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

andrevv

alles functioneert goed. Ik merk ook niks tijdens het remmen. Ik denk dat ik even langs de dealer ga om te laten checken wat het zou kunnen zijn. Ik denk ook dat het een sensortje is of zo wat even niet goed werkt !?

Bedankt voor zover.

Hälsningar, ANDRE

mehn

Laat niet zomaar vanalles vervangen bij de dealer. Een foutmelding op een sensor komt meestal door de slechte solderingen in de ABS computer, niet door een defecte sensor.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hayke

Als de ABS / Tracs kerstverlichting brandt, dan remt 'ie wel, maar heb je geen werkend ABS. De Cruisecontrol doet 't waarschijnlijk ook niet ???. Die loopt namelijk ook via de ABS-controller.

Ik heb dit weekend bij Thuur  de ABS-controller laten fixen. Kerstverlichting op het dash is nu weer uit.

Wat Mehn zegt: Voor vervangen van een sensor eerst het ding laten doormeten. Dat heeft de dealer bij mij gedaan, bleken allemaal fris en fruitig te zijn, ondanks foutmeldingen. ABS-controller was hier ook de boosdoener. Consultje bij Dr. Thuur heeft mijn dieseltje er weer bovenop gekregen. :D