Moet ik me hier zorgen om maken of kan ik op vakantie gaan...

Gestart door Misha, 03-07-2011 15:23:03

Vorige topic - Volgende topic

Rijns_t5r

nou lekker schoonmaken die hap en onderweg weer eens checken,ik ben de auto aan het inspecteren voor vakantie en apk,bij het vervengen van de krukaspoelie/trillingsdemper zag ik dat de motorsteun aan die zijde kapot was,en heb twee jaar geleden alle motorsteunen vervangen,dus nog even vervangen voor de reis.
maar die kap van je distriebutie riem is toch gemakkelijk te verwijderen,dus een tussentijdse inspectie is zo te doen.
waar moet je naar toe en hoeveel km te gaan?
ik heb nog eens goed gekeken,400% ingezoomd(wel mooi die hoge resolutie foto s),olie/vettigheid zit aan de binnen kant riem/blokzijde en verdenk toch de keerring op je krukas/oliepomp

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

francois

is moeilijk blijf een gok

hoeveel km moet  je

grfr

Misha

Zoals het er nu naar uit ziet is het het CVVT-dingens, dat hele tandwiel is een mm heen en weer te schuiven.
Ik hoef niet heel ver, een km of 300.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

francois

ik zou iets later thuis weggaan en eerst maken

grfr

Misha

Citaat van: francois op 03-07-2011 22:10:30
ik zou iets later thuis weggaan en eerst maken

grfr
In de hoop dat iemand een hele distributieset en een CVT-unit en het blokkeergereedschap op voorraad heeft ? Daar ben ik ook niet handig genoeg voor.

Ik ga gewoon, mocht hij de geest geven dan is er iemand die mijn huis voor me verkoopt en dan blijf ik daar wonen.

francois

wens je een fijne vacantie toe

zal voor je duimen

grfr

volvobug

Citaat van: Jack v op 03-07-2011 18:01:29
Het lijkt of de riem op foto 5 aanloopt op de meelooprol Mischa.
Nah, op foto 9 zie je goed dat de riem vrijloopt.

Olie moet ergens vandaag komen. My best guess is keerring voorste nokkenas (met die gele puist erop).

Schoonmaken, rijden en na de vakantie aanpakken.

Ennuh, fijne vakantie!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Misha

Zo, het probleem is opgelost.

Het geen kering, geen lekkende CVVT unit maar een lek van een gesloten lager van een of andere rol. Daar schijnt een kogellager in te zitten die in het vet zit en gesealed is, de sealing was naar eeuwige jachtvelden en het lagervet werd door de disitributie geslingerd.

Klopt ook wel met de substantie die aan het deksel zat, dat was eigenlijk te dik voor olie.

Nu dus voorzien van een verse distributie, spanrol, poelie én nieuwe rekbouten  :D
Speling op die voorste as is normaal; valt weliswaar buiten de nieuw en revisie specificatie van 0.02 tot 0,5 mm maar ze hebben het op 3 andere V70's gecheckt en die waren allemaal zo.
UItlaatnokkenas moet wel helemaal spelingsvrij zijn.

Soms zit het mee... :D