Inbouwhandleiding Volvo Guard Alarm

Gestart door )0H@N, 14-10-2003 20:31:49

Vorige topic - Volgende topic

)0H@N

Na een aantal instelling van mijn alarm te hebben gewijzigd aan de hand van de handleiding die ik van Scub@ heb mogen ontvangen(nogmaals bedankt).

Ben ik er nog steeds niet helemaal uit. Zoals al een aantal in een ander bericht hebben kunnen lezen was ik opzoek naar wat info betreft het Volvo Guard Alarm.
Hierop heb ik nog geen reacties gehad. (dit kan natuurlijk voorkkomen) ;D.

Ik vroeg mij namelijk af of een Volvo Guard Alarm een mogelijkheid bevat om met een sleutel, geleverd bij het alarm, uitgeschakeld te kunnen worden voor het geval dat je kasje leeg is en het alarm zo niet uit kan schakelen. Lijkt me knap lastig,  >:(, heb het zelf nog niet mee hoeven maken. Dit heeft ook als oorzaak dat de alarm-unit geen geluid geeft.

Nu heb ik ook weer ergens op het forum gelezen dat er bij sommige auto de geluidsunit in het spatscherm zit weggewerkt( hier kun je dus niet bij komen met een sleutel). Hierdoor mijn twijfel. Ik heb namelijk een alarm unit onder de motorkap zitten waar een sleutel in kan om deze eventueel uit te schakelen.

De unit kan in mijn geval, als aangesloten, niet uitgeschakeld worden met de handzenders en blijft dus maar loeien, heel irritant. Daarom vraag ik mij af of dit wel een unit is die bij het Volvo Guard Alarm hoort. Om even naar de afwerking te kijken lijkt mij dat zeer onwaarschijnlijk, (Volvo = degelijk, en dus niet twee hele dunne draadjes met een zwevende zekering).

Mijn gedachte is dus om het even kort en bondig samen te vatten, dat er een tweede unit in de auto zit die duidelijk onder de motorkap( onder de accu) zit maar niet de unit is die bij het VGA hoort.

Graag zou ik jullie gedachten hierover horen, of misschien wat info om te kunnen identificeren of het wel/niet een unit is die bij het VGA hoort( dus unit met sleutels). Heeft anders een van jullie inbouwhandleiding van dit VGA zodat ik samen met mijn handige broer kan kijken hoe en wat.

Het gaat om een VGA-alarm met een unit op de a-stijl.

Groeten Johan.
Thank you for flying with Volvo.

)0H@N

De gebruiksaanwijzing heb ik al ontvangen van Scub@, maar ik zal nu zlef ook de link bewaren wie weet kan ook ik daar in de toekomst iemand mee helpen. Die dingen blijven we kwijtraken, :-\.

Waarik misschien ook mee geholpen ben is een gedetaileerde foto van de sirene.

@ Ludo Ik zal gelijk ff onder het dashboard kruipen en opzoek gaan naar "iets" ;D. Ik hoop dat ik wat zie in het donker. Ff zaklampie mee ;)

Kun je missien omschrijven hoe dit er uit ziet knopje, of sleutelgaatje?

)0H@N

@ Ludo
Ik heb geen kastje onder het dashboard zitten, Helaas. :'(
Maar bedankt.

denkweb

mook

Ik heb met dank de inbouwhandleiding gelezen. Wat ik nog mis/zoek is hoe je het alarm kunt programmeren. Er zitten verschillende opties in, maar hoe kom je daarbij? Het gaat dan om het Volvo Guard II, zonder statuspaneel dus.

Jan

denkweb

Daarvoor moet je een gebruikershandleiding hebben Mook. Even zoeken naar een vrijwilliger die hem even scant en online zet!

@)0H@N: kun je de auto niet gewoon met de sleutel openen als het kastje leeg is? Bij mij is het zo dat het alarm van de auto eraf gaat als ik met de HOOFDSLEUTEL de bestuurdersdeur open. Echter als ik de RESERVESLEUTEL gebruik dan blijft het dingen loeien (en loeien, en loeien...)