olie lekkage carterdruk waar te beginnen

Gestart door Louke, 01-04-2011 07:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Louke

Dag allemaal,

Vind het echt een fantastisch forum. Heb al veel informatie kunnen gebruiken, maar zit nu met een probleem.

Op dit moment heb ik links voor veel olie lekkage. Heb natuurlijk gezocht en een probleem kon zijn dat de carterdruk te hoog is. Dit kon wat ik gevonden hebben te testen door de olie dop los te maken en te kijken of er overdruk is. Echter heb ik deze test gedaan maar de dop blijft rustig liggen. Ook nog via de peilstok gekeken of er overdruk is maar dit voelde ik niet noemenswaardig.
het verleden begon er wat olie via de carterplug te lopen. Na het olie verversen heb ik deze maar eens goed aangedraaid. Nu sinds een 5 weken heb ik veel olie links voor. Ik heb gelezen dat dit waarschijnlijk de krukas keering aan de bakzijde kan zijn. Echter om ook in toekomst niet weer het probleem te krijgen de volgende vraag.
Moet ik eerst de carterontluchting schoonmaken/vervangen voor als aan de klus te beginnen van de keerring waarbij de hele versnellingsbak moet worden gedemonteerd. Ben helaas niet zo erg goede sleutelaar.
volvo V70  1997   2.5 20
km 471000

als vast bedankt voor de info

groeten

Louke

Jack v

Als het idd je krukaskeering is moet je eerst je carterontluchting doen. Zoals je het schrijft zit hij nog niet verstopt  maar dit is maar een kleine kostenpost als je toch bezigbent en dan ben je er weer 100dkm vanaf of langer.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Bij 471dkm zou ik gewoon de volledige carterontluchting vervangen. Overigens hoeft de keerring niet te zijn gaan lekken van overdruk. Dat is meestal wel de hoofdoorzaak maar het kan ook gewoon ouderdom zijn.


Gr 8)

Louke

Dank je voor de reactie @jackv en @tuur. Zal eerst de carter ontluchting vervangen. Ik had een kleine hoop dat dan het probleem van lekkage zou overgaan. Maar als ik alles zo lees ben ik toch de klos ::) om de de keerrring ook te moeten vervangen.

Eerste taak zal dus carter ontluchting doen en toch maar aan de grote klus van de keerring en als ik hoed begrepen dan ook direct maar de koppelingdelen vervangen

Groet

Louke

Jack v

Wil je de koppeling  zelf gaan doen?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Louke

Dag Jack,

Ik heb veel gelezen op het forum hoe de keerrring aan de bakzijde te vervangen. Wat ik begrepen heb als je de boel toch open heb liggen, om dan ook de koppeling te vervangen.
Ik heb geen ervaring hierin maar is het goed te doen met 2 man met weinig ervaring om de keerrring krukas en koppeling te vervangen.
of heb je nog tips?

groet
Louke

Jack v

Ik heb er geen ervaring in maar heb wel gezien dat hetr een behoorlijke klus is als je er geen ervaring en geen brug ter beschikking hebt.
PB Dennis850estate anders eens dat is de kenner hiervoor .
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.