Brembo stelt zich voor

Gestart door brembo, 25-03-2011 20:54:32

Vorige topic - Volgende topic

brembo

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik een V70R. Lidmaatschap van dit forum mag dan natuurlijk niet ontbreken! Ik woon in Enschede, werk bij de Nederlandse bandenfabrikant, en door gezinsuitbreiding tot een vlotte familietransporter V70 R gekomen. Na jaren Engels (Triumph Dolomite) te hebben gereden (en veel gesleuteld ;D) en daarna met erg veel plezier Italiaans (Alfa 33, Alfa 75 TS, Lancia Dedra SW) als doel gesteld een snellere auto te kopen. Het moest minimaal 200 pk zijn, punt. En ook nog een beetje betrouwbaar. Na een ritje in een V70 R van een andere bandenboer tot de conclusie gekomen dat dit een leuke auto is die goed vooruit gaat. Het design van de Volvo lijkt bovendien sprekend op dat van de Alfa 75 die ik nog steeds mis, de designers hadden waarschijnlijk dezelfde geodriehoek. Betrouwbaarheid moet zich nog uitwijzen, maar dat komt vast wel goed.

Fotootje van de R:

http://i53.tinypic.com/icqlnm.jpg

Is Duitse import van een jaar geleden, heeft 257k gelopen, ben 'm momenteel technisch in orde aan het brengen.

Reeds gedaan: Distributie en waterpomp, banden vervangen, carterventilatiepotje en alle slangen vervangen (tsjonge wat stonk die zeg), olie en filter. Uitlaat lekte, dus mooi excuus voor een Simons.
Wat komt er nog aan: Multiriem en spanrol, afstandbediening en ontvangstunit vervangen, dashboardverlichting, rondom schokdempers en veren, want de nivomats dempen niet meer (wordt Bilstein B4 en Eibach veren), koelfan vervangen, expansievat en sensor, bovenste slang van de oliekoeler vervangen, linker deurslot repareren, en een airco check. Dan moet de boel weer aardig op orde zijn, althans voor zover ik nu weet!

Jack v

Citaat van: brembo op 25-03-2011 20:54:32
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik een V70R. Lidmaatschap van dit forum mag dan natuurlijk niet ontbreken! Ik woon in Enschede, werk bij de Nederlandse bandenfabrikant, en door gezinsuitbreiding tot een vlotte familietransporter V70 R gekomen. Na jaren Engels (Triumph Dolomite) te hebben gereden (en veel gesleuteld ;D) en daarna met erg veel plezier Italiaans (Alfa 33, Alfa 75 TS, Lancia Dedra SW) als doel gesteld een snellere auto te kopen. Het moest minimaal 200 pk zijn, punt. En ook nog een beetje betrouwbaar. Na een ritje in een V70 R van een andere bandenboer tot de conclusie gekomen dat dit een leuke auto is die goed vooruit gaat. Het design van de Volvo lijkt bovendien sprekend op dat van de Alfa 75 die ik nog steeds mis, de designers hadden waarschijnlijk dezelfde geodriehoek. Betrouwbaarheid moet zich nog uitwijzen, maar dat komt vast wel goed.

Fotootje van de R:

Is Duitse import van een jaar geleden, heeft 257k gelopen, ben 'm momenteel technisch in orde aan het brengen.

Reeds gedaan: Distributie en waterpomp, banden vervangen, carterventilatiepotje en alle slangen vervangen (tsjonge wat stonk die zeg), olie en filter. Uitlaat lekte, dus mooi excuus voor een Simons.
Wat komt er nog aan: Multiriem en spanrol, afstandbediening en ontvangstunit vervangen, dashboardverlichting, rondom schokdempers en veren, want de nivomats dempen niet meer (wordt Bilstein B4 en Eibach veren), koelfan vervangen, expansievat en sensor, bovenste slang van de oliekoeler vervangen, linker deurslot repareren, en een airco check. Dan moet de boel weer aardig op orde zijn, althans voor zover ik nu weet!

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

welkom, een zeer nette R ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Geert-Jan

Mooi hè. 019

Vervang de onderste oliekoler slang ook meteen!

Bij mij ging die een jaar later lekken en zit je weer met die rot aansluiting op de thermostaat boven je subframe.

Welkom en veel plezier R mee maar dat zal zeker lukken.  :eusa_whistle:

Volvo850Club lidnr.0504409

francois

antraciet

Welkom op t forum . Zien we je het weekend nog in levende lijve in Borculo?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,43883.0.html

groet Arjen

elianmars

grijzev70tdi

Kan net niet zien of die rode remklauwen heeft. En ander grilletje is er zo ingezet. Hij lijkt er verrekte veel op
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Denk het wel  ;D

Welkom, een auto met een verhaal voor een iemand  :angel:

elianmars

Citaat van: )()()sT op 25-03-2011 22:31:51
een auto met een verhaal voor een iemand  :angel:

Ja nou!  :eusa_shifty:

antraciet

brembo

Citaat van: antraciet op 25-03-2011 22:16:59
Welkom op t forum . Zien we je het weekend nog in levende lijve in Borculo?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,43883.0.html

groet Arjen

Nee helaas, zou een leuke gelegenheid geweest zijn. Maar de uitlaat ligt er nog onder vandaan, ik wacht op onderdelen.

Groet,
Paul.

brembo

Citaat van: grijzev70tdi op 25-03-2011 22:30:06
Kan net niet zien of die rode remklauwen heeft. En ander grilletje is er zo ingezet. Hij lijkt er verrekte veel op

Mijn auto heeft idd (nog) rode remklauwen. Kans is groot dat 't 'm is. Wie weet er meer van de auto? Alleen de goede verhalen graag... 

dita

het is een v70 R,
eigenlijk nog maar 100.000 gelopen
300 pk
en op en top in orde  ;D

welkom en veel plezier!
Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk

Tim N

Aha welkom collega van.
Ziet er goed uit zwartt op zwart.

Misschien tot ziens in de buurt. (019 855 R)