112000 km in 1 dag ->(km.stand aanpassen)

Gestart door Harnt, 03-05-2011 21:36:19

Vorige topic - Volgende topic

Harnt

Hallo,

Van Gerco(blauwe roffel) deze week een bc-schakelaar ontvangen, deze aangesloten maar natuurlijk geen bc.
Vandaag naar Hunter in Gorredijk geweest om een tellerbak op te halen met bc. Gelukkig had hij 1 liggen met een km.stand die maar 7000km meer was dan mijn eigen. Bovendek eraf, tellerbak erin, boel testen maar helaas.
Toerenteller deed het niet evenals de snelheidsmeter. Ook bleef het lampje van de ABS branden en die van de rem(diegene met uitroepteken). Boel er weer uit en terug naar Hunter(is voor mij maar 5 km). Kreeg direct drie extra tellerbakken mee om te proberen.
Hiervan deden twee hetzelfde als de eerste, wat ik toch wel vreemd vond. De boel eens wat nader bekeken en wat blijkt, er zit verschil in printplaat tussen '97 en '98.
Gelukkig was de laatste bak wel van het '97 type en die werkt nu dan ook keurig.

Maar om nu toch maar bij mijn vraag te komen, ik heb vandaag 112000km gereden, ben van 393000km naar 505000km gegaan :eusa_wall:
Kan ik de km.stand van de tellerbak terug krijgen naar mijn originele stand?

Groetjes Harnt

marc-850

Of je sluit hem pas over 112.000 km aan  :eusa_doh:

Ludo

Harnt

Ludo,
dat gaat op die manier een beetje lastig met een V70.

Wel creatief bedacht trouwens.

Groetjes Harnt

haasje

Citaat van: Ludo op 03-05-2011 22:00:04
Gerwin (spekkie99) had daar onlangs een goeie methode voor: http://www.youtube.com/watch?v=QjGeqEK31k0

;D

een x70 teller is electronisch, niet mechanisch.

jgvdv

gewoon even naar een tellerterugdraaier ;) staan genoeg op internet... ps zag je vanavond nog rijden ;)

ps2 , die sensor zou ik graag weer terug hebben..
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Ludo

Oeps, electronisch.

Dat kan toch enkel door (her)programmatie?.

haasje

Of door een puls op de snelheidsaansluiting te zetten (zoals ik gedaan heb bij mijn x70r tellers). Nadeel is dat je met max 1000km/h vooruit kunt. Ik weet alleen niet wat deze tellers doen als ze de 1.000.000 km gepasseerd zijn.