Volvo komt eraan, alvast even voorstellen.

Gestart door ramonmartin, 03-04-2011 15:58:32

Vorige topic - Volgende topic

ramonmartin

Na een tijdje meegelezen te hebben hier en me verdiept te hebben in de 850, is het tijd om me voor te gaan stellen.

Ik ben Ramon, 26 jaar oud en kom uit het zuiden des lands, Brunssum om precies te zijn.
Ik heb een hele tijd lang Citroën gereden en dan xantia activa's, snelle auto's waar je het niet van verwacht :P, met de laatste heb ik een tijd terug een ongeluk gehad waardoor de auto total-loss is en ben eerst eens verder gaan kijken naar een andere activa.
Na 4 maanden nog geen geschikte auto gevonden omdat de activa's vrij weinig rondrijden in nederland en ik ben het zoeken naar net die ene zat, toen toch maar eens gaan kijken naar een auto die ik ook altijd heel mooi heb gevonden en dat is de 850.

Verschillende auto's bekeken en me suf gezocht op marktplaats, voorkeur ging uit naar een estate, automaat en op benzine met het liefst zo weinig mogelijk kilometers.
Op een gegeven moment dacht ik bij mezelf, laat ik eens kijken naar een sedan en wat daar te vinden is, staat er tot mijn verbazing op nog geen 2 kilometer hiervandaan een 850 10v sedan automaat met 147.000km te koop, ik ben een dag later gaan kijken en het beviel me wel, tellerstand uitgelezen en het bleek nog te kloppen ook :eusa_dance:

Afspraak met de man gemaakt dat ik hem 14 april ga halen, omdat hij eerst nog met de auto naar het vliegveld moet en een week op vakantie gaat.
Dit is hem geworden http://link.marktplaats.nl/434262123, minpuntjes zijn zoals beschreven het kapotte spiegelglas, het dashbordkastje wat niet open gaat (maar daar staat hier ook een mooie oplossing voor) en een rem achter die zoals ik merkte tijdens de proefrit licht blijft hangen na het loslaten van de rem.
Al met al denk ik dat dit geen verkeerde auto is en dat hier nog heel wat kilometers bij kunnen, en die paar minpuntjes zijn met een dag klussen ook opgelost. ;)

Ik zal hier wel rond blijven hangen en als de auto er is zal ik er nog wel wat meer foto's van maken en hier plaatsen.

Groet Ramon.

)()()sT

Welkom Ramon,

er zitten hier in het (momenteel niet zo) zonnige zuiden veel 850/*70 liefhebbers die actief zijn op dit forum.
Ook voor onderhoud ben je dus in onze regio ook op de goede plek; er zijn goede mensen in jouw buurt :D

De 850 ziet er zo oké uit, lekkere km-stand, leuk uitlaat eindstuk  8). Jammer dat je hem volgende week nog niet hebt, we houden dan weer eens een kleine meeting bij het Roda stadion op zondagmiddag. Wellicht is even buurten toch wel leuk!

ramonmartin

Ik had het al gelezen van de meeting, maar ik denk niet dat ik me durf te vertonen met het gebakje (honda uit jaar 1950) dat ik voorlopig even gekocht had. :eusa_whistle:
Maar misschien dat ik wel even langskom als ik tijd heb.

Uitlaat eindstuk ziet er een beetje "over the top" uit, maar ik laat het lekker zitten vind zoiets wel wat hebben 8)
Auto ziet er nog zeer goed uit voor zijn leeftijd, enigste beschadiging wat er op zit is een kras/veeg op het zwarte gedeelte rechtsvoor op de bumper.

Jack v

Welkom Ramon, en veel veilige km gewenst met je roffel
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

grijzev70tdi

Ziet er mooi uit. Kleurtje is ook mooi. Veel mooie en veilige kilometers gewenst. Een Xantia activa? Foto's en spec's please ;D

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Citaat van: ramonmartin op 03-04-2011 16:12:28
Ik had het al gelezen van de meeting, maar ik denk niet dat ik me durf te vertonen met het gebakje (honda uit jaar 1950) dat ik voorlopig even gekocht had. :eusa_whistle:

Uitlaat eindstuk ziet er een beetje "over the top" uit, maar ik laat het lekker zitten vind zoiets wel wat hebben 8)
Auto ziet er nog zeer goed uit voor zijn leeftijd, enigste beschadiging wat er op zit is een kras/veeg op het zwarte gedeelte rechtsvoor op de bumper.

Welja joh, gewoon komen; we hebben allemaal oude auto's  ;D 8)

Toevallig zag ik vanmorgen ook ergens een 850 met dat dubbele DTM-style uitlaatsierstuk (is origineel van Volvo!) en dacht: "hee, dat is ook best grappig voor mijn 850!" Er zit nu een rechthoekige op en die vind ik niet zo mooi....

Wordt vast lang wachten totdat je je auto in ontvangst mag nemen hè; ik herken 'm eigenlijk niet uit Hoensbroek.

wepster

welkom brunssumer ;D

hier nog een brunssumer en die auto komt me bekend voor als het de auto is die ik voor heb dan heb je een dealer onderhouden wagen gekocht voor een snepke ( is dat een iets oudere man waar je hem van gekocht hebt ) .
zal hem in ieder geval in de gaten houden of je te spotten bent , dus niet schrikken als er een zwarte 850op je knippert met heldere koplampen he dat is die andere dorps gek ;D
enhe voor zondag gewoon komen altijd gezellig joh  ;)

ramonmartin

Citaat van: grijzev70tdi op 03-04-2011 16:27:49
Ziet er mooi uit. Kleurtje is ook mooi. Veel mooie en veilige kilometers gewenst. Een Xantia activa? Foto's en spec's please ;D

Groet Jasper

Heb nog op marktplaats een advertentie staan voor de onderdelen, hij staat hier nog onder de carport alleen is de voorkant weg tot aan de wielen :( http://link.marktplaats.nl/433225092

Citaat van: )()()sT op 03-04-2011 16:38:53
Citaat van: ramonmartin op 03-04-2011 16:12:28

Welja joh, gewoon komen; we hebben allemaal oude auto's  ;D 8)

Toevallig zag ik vanmorgen ook ergens een 850 met dat dubbele DTM-style uitlaatsierstuk (is origineel van Volvo!) en dacht: "hee, dat is ook best grappig voor mijn 850!" Er zit nu een rechthoekige op en die vind ik niet zo mooi....

Wordt vast lang wachten totdat je je auto in ontvangst mag nemen hè; ik herken 'm eigenlijk niet uit Hoensbroek.

Als ik tijd heb kom ik wel even langs, ben vrachtwagenchauffeur dus weekenden zijn bij mij altijd druk ;), en dat hij je niet bekend voorkomt vind ik niet gek met die kilometerstand, die auto heeft alleen maar stilgestaan ;D

Citaat van: wepster op 03-04-2011 17:09:26
welkom brunssumer ;D

hier nog een brunssumer en die auto komt me bekend voor als het de auto is die ik voor heb dan heb je een dealer onderhouden wagen gekocht voor een snepke ( is dat een iets oudere man waar je hem van gekocht hebt ) .
zal hem in ieder geval in de gaten houden of je te spotten bent , dus niet schrikken als er een zwarte 850op je knippert met heldere koplampen he dat is die andere dorps gek ;D
enhe voor zondag gewoon komen altijd gezellig joh  ;)

Is inderdaad een oudere man waar de auto van is, woont vlakbij kasteel hoensbroek.
En zo snel schrik ik niet, daar moet je wel heel erg je best voor doen ;D

grijzev70tdi

Foto van je MP advertentie komt me bekend voor. Bolink in goor?

ramonmartin

Daar komt de auto inderdaad vandaan, heb eigenlijk nooit echt foto's van hem genomen, heb nu alleen nog meer foto's die er een stuk minder leuk uitzien ::)

grijzev70tdi

Aaah oke. Ik kom er regelmatig met de garage voor handel. Onze ex TDI komt er ook vandaan

Justin-850

Welkom op 't forum! Ik ben erg benieuwd hoe je de 850 gaat ervaren als je een Xantia Activa gewend bent ;)

Die activa's stonden/staan toch bekend om het feit dat ze nauwelijks/niet overhellen? Heb me altijd afgevraagd of dat nou echt werkt en hoe dat voelt! En ik dacht ook dat de activa's alleen als V6 geleverd waren, maar dat is dus niet zo ;) Weer wat geleerd :P

In ieder geval veel plezier en geluk met de 850! En sterkte in de komende anderhalve week die je er nog op moet wachten :)

Gr. Justin

ramonmartin

Hij zal qua weggedrag bij lange na niet in de buurt komen, maar dat verwacht ik er ook niet van.

Inderdaad staan de activa's bekend vanwege het niet overhellen, ze hellen wel over... 0,01% om precies te zijn en dan komt de hydraulica in actie en lig je weer recht ;D, gevoel is niet te beschrijven dat moet je echt meemaken, of achter eentje rijden op een klaverblad en verbaasd staan waarom die auto voor je zo vlak blijft :P

En die anderhalve week overleef ik ook nog wel, al zou ik ook graag zo snel mogelijk van die afgrijselijke honda af willen die ik nu nog heb 8)

wepster

ah weer een chauffeur

bij wie ben je onderweg iemandvan het zuiden of een andere baas ???

ramonmartin

Heb een aantal jaar bij limpens gereden :eusa_wall:, nu rij ik bij gheys in mol (belgië), goede werkgever weten nog hoe ze met mensen om moeten gaan en wagentje fijn hier in Brunssum staan ;)