nokken assen op moment zetten

Gestart door matthew101, 12-02-2011 19:44:15

Vorige topic - Volgende topic

matthew101

Ben bezig koppakking te vervangen.Alles ging prima tot verwijderen nokkenasdeksel,hierbij waren stukjes afgebroken!toevallig stond hier nog een 850 2.5 10v het zelfde als mijne.Dus ik deze deksel genomen.Nu ik weer alles met goede moed opbouwen!!heb redeloijk goed op moment gelet maar na al die 40 boutjes weer vast gezet te hebben(20nm)is er geen beweging in te krijgen!!!NIET GOED.Ik had nog foto's gemaakt hoe ze lagen in die andere auto.Heeft iem.enig idee?Het is wel erg leuk werk!!!

LPGLE

waar is geen beweging in te krijgen ?

matthew101

in de pully van de nokkenas beide inlaat en uitlaat inlaat ging beetje

matthew101

ze zitten erg vast dus weer deksel eraf weer schoonmaken(wat bijna therapie is)maar nu ligt het weer open!!!

BenC70ES

Mijn persoonlijke ervaring was ook dat ze erg vast zaten zodra het kleppendeksel eropzat, maar éénmaal je er beweging hebt gekregen draaien ze wel normaal, en als je riem erop ligt.

Je doet best ook een drupje olie op de schalen.  Maar die zit dan pas rondom als je er beweging in hebt gekregen.

Ik schrok er eerst zelf ook van, maar motor draaide nadien als een zonnetje  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

LPGLE

Citaat van: matthew101 op 12-02-2011 22:25:49
in de pully van de nokkenas beide inlaat en uitlaat inlaat ging beetje
Heb je gedraait met krukas tegelijk , dus met gemonteerde distributie riem ?

matthew101

yep,was er achter dat het niet goed was 2 kleppen kapot.heb ze vervangen (mega piel werk maar heb het wel door nu!!) weer geprobeerd weer ***!kan weer alles uitmekaar Ik heb echt goed opgelet hoe het zat!weet het ff niet meer.

grijzev70tdi

Nu nog niet in elkaar zitten?? :o
Grolsch, het klinkt al lekkerder