Snelle 850?

Gestart door liebed, 05-05-2004 18:56:24

Vorige topic - Volgende topic

liebed

Ik kocht verleden zomer een 850 GLT met slechts 29000km, rechtstreeks van eerste eigenaar.  Ik herinner mij een proefrit met een GLt  automaat in '92.  Ik vond de wagen echt een 'bom'.
Nu, zoveel later, heb ik eindelijk zo's GLT maar ik vind het vermogen bijlange niet meer zo imposant!  Waar is dat koppel naartoe? Iemand een idee?
greets
Stef

Ben

Als ie maar zo weinig gereden heeft (het zijn er toch echt 29.000?) dan zou ie wel eens gewoon lui kunnen zijn.
Was de vorige eigenaar een oud baasje die hem alleen voor het ritje naar de sigarenboer op de hoek heeft gebruikt?

Reitse

Beroemde oorzaak: D-riem die niet op tijd staat....

liebed

Wat bedoelen jullie met de D-riem die niet op tijd staat.? De distributierirm heb ik bij 30 000 km laten vervangen.  De wagen heeft inmiddels al 50 000 km (zonde he!) Ik zeg niet dat hij lam is maar ik heb, vooral met 4 personen en bagage aan boord niet te veel power over. Ik heb hem wél op LPG laten zetten, wat me prima bevalt, met een verbruik van een goede 10liter per 100km.

Raf

4 mensen en bagage?

noem mij eender welke vergelijkbare auto die dan wel nog power over heeft!  ???
en dan heb ik het niet over de turbo motoren of 7 liter motoren hé! vergelijkbare auto's (motoren) dus ;)

ik ben heel tevreden over de trekkracht van mijn 2.5 20v aut.
alleen als er zoals jij zegt 4 mensen inzitten is dat al een stuk minder. normaal toch?

Raf
De gustibus non disputandum est!

Ben

4 mensen + bagage is al snel 350 Kg extra gewicht.
Daar hebben mijn 163 diesel PK's het ook wat moeilijker mee.

liebed

Misschien geef ik de indruk dat ik niet tevreden ben van mijn GLT maar dat is helemaal niet zo.  Integendeel, ik had nooit eerder zulke fijne auto. Ik voel mij als een vorst in deze auto.  Het geroffel van de 5cil is verslavend.   Voorheen reed ik met Passat TDI, heeft meer koppel maar er was altijd wel wat aan die auto.
En zulke buitenkans, een auto van bijna 12 jaar met zo weinig kilometers en in nieuwstaat, daar ruil je graag een 4 jaar oude Passat voor in..

Misschien was de GLT in '91 snel en is deze power  nu een beetje 'normaal' geworden?

ed

Misschien dat je ten tijde van die eerste ervaring nog nooit in een snellere auto had gereden als een eend. Dan is een 20V een hele snelle auto. Door de jaren heen wordt je verwend. Als je net uit een TDI stapt mis je gewoon het koppel vaneen diesel. Ik heb er ook nooiit aan kunnen wennen met mijn 10 kleppertje, en nu rijd ik in een turbo.

Vergeet ook niet dat de gasinstallatie wat vermogen wegneemt (ook op benzine) tenzij je een LPi (vloeibare gasinjectie) installatie hebt. Dit is te herkennen aan de extra 5 injectoren op het inlaatspruitstuk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

De D-riem is inderdaad de distributieriem. Het op tijd zetten van die riem heeft te maken met de standen van krukas en nokkenassen. Als die niet helemaal "gelijk" staan kan dat tot vermogensvermindering leiden zoals al wel in de technische sectie besproken is.

liebed

Kan je geloven dat ik er nog geen één foto van heb genomen?
Ik ga nu een weekje naar Tenerife, daarna maak ik er metteen werk van!
Btw, thx voor de tips!
Prima forum, blij dat ik het gevonden heb!