Uitlaat lekkage

Gestart door Ventus, 21-04-2011 09:15:05

Vorige topic - Volgende topic

Ventus

Je blijft wel aan de gang met zo'n S70  ;)
Eergisteren heb ik een trekhaak onder mn auto gezet, en toen ik gisteren de motor startte maakte deze wel een erg donker geluid. Eerst dacht ik nog dat het wellicht aan de achterste uitlaatsteun lag, omdat hier een nieuw beugeltje omheen zit, maar het geluid komt ter hoogte van de bestuurderskant het hevigst naar voren.
Heb geen brug tot mn beschikking, maar de enige twee mogelijkheden die ik me voor kan stellen is dat ik ofwel een rotte las kapot heb getrokken bij het monteren van de trekhaak (daarvoor moet de uitlaatbeugel aan de achterkant los, en voor de bumperbouten moet de uitlaat ook nog een cm of 10 naar beneden gehouden worden) of er is spontaan een gaatje in de uitlaat ontstaan. Heb helaas geen brug tot mijn beschikking, alleen hoog opkrikken en stutten zou een optie kunnen zijn om de boel te lokaliseren.
Mocht ik de plek gelokaliseerd hebben, is er dan nog iemand met suggesties wat er mee gedaan kan worden? Als het om een rotte las gaat dan is het makkelijk, maar bij een lekke uitlaat ligt het wat gecompliceerder. Een nieuwe tussendemper of werkt repareren met warmtebestendige uitlaatpasta ook afdoende?

-D©©©L-

vermoedelijk lekt de koppeling achter de katalysator door het naar beneden forceren van de uitlaat.
Heb je de klem nog even losgenomen bij de trekhaak montage of leek brute kracht afdoende ? 

Ventus

De klem heb ik uiteraard los gehaald en er is geen kracht gezet op de uitlaat, behalve het doorhangen op eigen gewicht.
De lokatie van het lekken is echter wel ongeveer de plek waar het geluid vandaan komt, dus ik zal vanmiddag even kijken...

Ventus

Lek zit net achter het koppelingstuk bij de katalysator, dus niet op het punt zelf.
Wat raden julie aan, dicht laten maken of een nieuw stuk uitlaat er aan?

wepster

Citaat van: Ventus op 26-04-2011 13:04:50
Lek zit net achter het koppelingstuk bij de katalysator, dus niet op het punt zelf.

gewoon even dicht lassen en gaaaaan met de banaan ;D

V70 classic

Citaat van: wepster op 26-04-2011 13:25:07
Citaat van: Ventus op 26-04-2011 13:04:50

gewoon even dicht lassen en gaaaaan met de banaan ;D

En bij geen SK6 een RVS eronder ben je komende jaren onder de pannen  :eusa_whistle:.
Al lag er bij de diesel ook nog steeds de org onder. :eusa_think: dus die zijn ook zo slecht nog niet.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Ventus

Gisteren na het starten een oorverdovend lawaai, is volledig doorgescheurd een cm of 10 achter het bevestigingspunt achter de katalysator.
Nieuwe uitlaat zit er inmiddels onder, toch weer 300 euro armer, jammer dat ik geen beschikking heb over een brug...