Ruitenwisserarmpje niet horizontaal in rust

Gestart door Oele, 30-05-2004 16:56:34

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Beste mensen,

Ik wilde vanmiddag het armpje recht op het asje plaatsen, waardoor het wissertje weer netjes horizontaal in rust staat.

Helaas, ik heb zitten voelen en trekken, maar ik krijg het armpje niet van het asje, is hier een truuk voor of moet ik gewoon harder trekken.
Zit het vast met een boutje of conisch erop gedrukt???? Hoe krijg is em eraf zodat ik em recht erop kan terugzetten???

Even voor de duidelijkheid, het ander topic over het ruitenwisserarmpje gaat over het probleem dat de wisser in vertikale stand niet meer op het glas staat en dus een deel overslaat. Buigen van het asje is dan de oplossing, maar bij mij niet...

Dit probleem is dat als ie in rust staat niet horizontaal netjes zit maar al 2 cm omhoog is, ziet er niet netjes uit en dat wilde ik graag verhelpen...

Alvast bedankt!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

s©ub@

ruitenwisserarmpje impliceert bij mij dat het over de koplamp gaat?

maakt trouwens niks uit; zowel koplamp (als andere ruitenwissers) zitten met een moertje vast (koplamp is 8mm) en deze zit onder het plastic beschermpkapje wat je er met een platte schroevendraaier zo vanaf wipt...

suc6
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

Gebeurt mij ook wel es. Oplossing: nog een keer de wiswas installatie gebruiken en het geheel staat weer recht.

Oele

Klopt het armpje waar de wisser in geklikt zit wil er af halen, slagje draaien en weer terugplaatsen.

Met een schroevendraaier beschermkapje erafwippen en moertje losdraaien dus, ga het gelijk proberen...

Thanks!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Oele

I am a happy guy, hij staat weer helemaal waterpas.

Het was inderdaad een kwestie van het beschermkapje loswippen, het scharniert dan richting het wissertje, vervolgens zie je een moertje zitten idd dopje acht.

ff losdraaien, maar niet helemaal, vervolgens lostikken met een hamertje en een beetje trekken. Als je het moertje wel helemaal er af gedraait hebt en je trekt en hij schiet plotseling los, hou je het hele armpje in je hand en trek je alles kappot... Was voorzien dus dat ging goed...

Vervolgens kun je hem erzo opzetten dat tijdens de vrije slag hij onderaan van de vrije slag netjes horizontaal zit en voila, 5 minuten werk en hij zit weer.

Thanks Scub!

Gr, Michiel

Joris_Scholte

Ik heb die van mijn R uitgeschakeld; ze wilden eerst naar beneden voordat ze omhoog gingen, en liepen dus vast tegen het nokje aan. Just for looks, dus. Ook omdat ik S/V70 ruitensproeiers heb geplaats heb ik al mijn druk op de voorruitsproeiers nodig. Echt effectief zouden de koplampwissertjes toch al niet zijn...

s©ub@

same here ;D
(hoe kom je toch op die ideeën joris? :P)

just for looks maar geen functie die ruitenwissers bij mij...

Reitse

Doen het bij mij nog prima, was er afgelopen winter ook heel blij mee. Veel sneeuw op de koplampen, ff wissers aan en er was weer zicht.  Waren andere weggebruikers ook blij mee ;)

s©ub@

ruitenwissermotoren zullen wel niet op het 0 punt gestaan hebben, had ik net voor Lelystad ook met mijn echte ruitenwissers... ff de wissers los, een keer het motortje inschakelen en weer terugplaatsen is de oplossing dan...

Joris_Scholte

Ik laat ze voorlopig uitgeschakeld. Eerst de RDW-keuring op 10 juni, daarna kan ik altijd nog gaan storingzoeken.