C70 met een turbo die niet zoveel zin heeft

Gestart door Nio, 05-04-2011 21:47:10

Vorige topic - Volgende topic

Nio

Hallo iedereen,
ik ben nieuw op dit forum en ik zit met een vraag waar ik van hoop dat iemand hier mij een beetje op weg kan helpen.
Sinds kort ben ik bezitter van een C70 2.4T met een VSI instalatie van Prins. Het enige nadeel wat ik tot nu toe van de auto ondervindt is dat de turbo niet lekker mee doet.Bij normaal rijden is er niets aan de hand maar wanneer ik het gas flink wil intrappen houd de auto in,maar soms ook weer niet en dan gaat hij echt als de brandweer. Ik heb het vandaag ook even op de snelweg geprobeerd,maar als de turbo niet meedoet komt hij ook niet boven de 170/180km per uur, 200 plus zou toch geen probleem moeten zijn dacht ik.
aankomende zaterdag heb ik een afspraak bij een kennis (tevens goede monteur) om mijn auto na te laten kijken,hij is zelf Honda monteur dus dacht ik door hier wat voor info te vragen hem een beetje naar de juiste richting te leiden.

Nio

Teddy81

Ik heb hetzelfde gehad, ongeveer. Ik wil je niet bang maken, maar meet de compressie.
Verder zou je kunnen kijken of de vacuumslangen nog goed zijn, en wat ook nog wel eens wil voorkomen is dat een van de laaddrukslangen doorgesleten is waardoor hij veel druk verliest. Vooral de slang die tussen het motorblok en de luchtfilterbak doorloopt kan doorschuren.
Succes met zoeken.

Wout309t

Tsja, wat is inhouden? Als hij stottert (wat ook vaak voorkomt) is het meestal de ontsteking. In dat geval is het een kwestie van rotor, verdelerkap en bougies vervangen en evt. kabels.
Als je echt vermogen mist zou ik hem uit laten lezen als ik jou was. Dan weet je in elk geval waar je ergens moet gaan zoeken.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Nio

Met inhouden bedoel ik niet constant alleen boven de 3000 toeren wanneer ik hem door wil trekken begint hij een klein beetje te schokken en komt niet zo super op gang zoals het hoort,bij normaal rijgedrag is er niets aan de hand. Maar inderdaad het uitlezen is het eerste wat ik wil laten doen.

Wout309t

Dan denk ik toch dat je je ontsteking eens moet bekijken.
2011 V70 2.0T R-Design MT

thuur

Lampje

Bij mij was alles van de ontsteking vervangen, incl. bougies, en toch nog hikken bij deellast (vol accelereren ging nog). Volgens estateservices tóch de bobine. Die vonden ze er ook verdacht zwart uitzien. De vonken gingen er dus aan de verkeerde kant uit.

Nu met nieuwe (Bosch) bobine klimt hij weer in de toeren als een aap!

Vulk

Nio

Nou ben vanmorgen bij de volvo garage geweest met mijn probleem,bij het uitlezen kwamen ze een storingsmelding van de lambda sensor tegen,maar na het resetten en een stuk rijden was die melding verdwenen.
vervolgens is er nog een software update gedaan,wanneer het probleem zich nu nog blijft voordoen gaan ze waarschijnlijk de vacuum slang vervangen (iemand een idee wat dat geintje gaat kosten?).
enfin net een stuk gereden maar hij houdt nog steeds in bij optrekken.

Gisteren een stuk gereden en toen een half uur lang weer volop vermogen gehad,raar toch.

Lampje

Een stuk slang kost €2 ;D

Het lijkt me een typisch geval van by-trial-and-error hier en daar wat onderdelen vervangen en als je het echt niet meer weet dan maar een software update er overheen.

Probeer het probleem eerst zelf, dus buiten de garage om,  te isoleren en dan te reproduceren.

Dus, hup naar de sloop en een lambdasonde scoren van jouw type voor een tientje. Dan vervangen en rijden. Komt het dan niet meer terug, dan was het waarschijnlijk de lambdasonde.

Komt het wel terug dan kan je ze laten beginnen aan die vaccuumslangen...

En hoe loopt hij nou op benzine; dit is niet onbelangrijk!

MEN-O

Misschien niet vergelijkbaar maar ik had/heb last van dezelfde symptomen. In eerste instantie na uitlezen de Lambdasensor vervangen. na 2 weken probleemloos te hebben gereden ging het lampje weer aan. Nu zit er een niewe LMM in om te testen en ik moet zeggen dat de auto geheel anders aanvoelt, pakt beter/sneller op.

(T5 overigens)

Nio

Even een update, nadat ik afgelopen maandag bij de volvo garage ben geweest en er een software update gedaan is was in eerste instantie het probleem niet verholpen, maar toen ik s'avonds na mijn werk naar huis reed deed de auto het weer super. we zijn inmiddels vijf dagen verder en hij gaat nog steeds als de brandweer.
Het moet wel die software update zijn geweest waardoor hij nu weer normaal rijdt,maar hoe kan het dan dat na die update de eerste 30km nog steeds met problemen ging raar toch.

Ik ga nu tevreden met het Volvo rules gevoel het weekend in

drekkie1990

het kan ook aan je gassysteem liggen, je verliest een hoop vermogen op gas, als ik op gas rij kom ik ook niet boven de 180 uit, met benzine heb ik 240 op de teller gehaald

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ludo

Dat lijkt me ook ja dat er dan iets mis is, en serieus nog wel.
Vorige week had ik nog 277 op de klok, op gas.  :eusa_dance:

Het probleem met de C70 lijkt me eerder ETM gerelateerd.
:eusa_think: