Koplamp perikelen

Gestart door jeroen74, 10-04-2011 10:27:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen74

Omdat de APK keurmeester klaagde dat de lampjes in de koplamp nogal wiebelde en ik recentelijk ook heb zitten kl*ten om de lampjes er goed in te krijgen en dat ik nieuwe stekkertjes moest monteren omdat ze zwaar geoxideerd/verbrand waren, vond ik het gisteren wel een goed moment om ze er eens uit te halen en te kijken hoe en wat.

Dus na de glazen in de vaatwasser gezet hebben heb ik de lamphouders losgeschroefd en toen zag ik wel waarom het zo lastig is om het lampveertje goed te krijgen... de haakjes zijn verbogen en niet zo klein beetje ook  :eusa_wall:

Tot mijn grote verbazing leek het ook wel alsof de hele lamphouder kromgetrokken is:



Dit is echt raar materiaal, die haakjes terugbuigen leverde, zoals te verwachten, alleen gebroken haakjes op. Dus even naar het gasfornuis en opstoken, met een tang waren ze nog enigszins terug te buigen zonder af te breken. Mijn materialenkennis is net iets te beperkt om te bepalen wat voor materiaal dit is, pisbakkengietijzer of zo?

Om de boel echt goed klemmend te krijgen heb ik de veertjes wel behoorlijk moeten aanpassen, dus bij de volgende lampwissel zal ik niet vrolijk worden :(

Ik vraag me af hoe het kan dat die houders zo vervormd zijn, misschien dat er in het verleden 100W lampjes ingestoken zijn, dat zou ook de oververhitte kabelschoentjes kunnen verklaren  :eusa_think:

henry classic v70

Citaat van: jeroen74 op 10-04-2011 10:27:45
Om de boel echt goed klemmend te krijgen heb ik de veertjes wel behoorlijk moeten aanpassen, dus bij de volgende lampwissel zal ik niet vrolijk worden :(

Ik vraag me af hoe het kan dat die houders zo vervormd zijn, misschien dat er in het verleden 100W lampjes ingestoken zijn, dat zou ook de oververhitte kabelschoentjes kunnen verklaren  :eusa_think:

Als ze er zo uitzien is het dan geen tijd voor een paar nieuwe..?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jeroen74

Ja, twee andere houdertjes/veertjes zouden geen gek idee zijn :) De rest van de koplampen is nog goed. Tenzij dit een vaker voorkomend probleem is.

thuur

Ze zijn wel eens vervormd, maar dit is wel heel erg zeg :o

Citaat van: jeroen74 op 10-04-2011 10:27:45
... misschien dat er in het verleden 100W lampjes ingestoken zijn, dat zou ook de oververhitte kabelschoentjes kunnen verklaren  :eusa_think:

Dat denk ik ook. Mensen die een voorwerp 2x zo zwaar belasten als waarvoor het gemaakt is, en zeggen dat dat prima gaat, overzien dit soort ellende niet :eusa_doh:


Gr 8)