Er komt geen LPG in de tank

Gestart door Elsje, 03-04-2011 20:18:54

Vorige topic - Volgende topic

Elsje

Ik heb gisteren de gasvulnippel verplaatst van de standaard oplossing in de bumper naar een nippel achter het benzineklepje. Vanmiddag voor het eerst tanken en ik kreeg er niet meer dan een halve liter in :eusa_doh: En nee de tank zat niet al vol  ;D

Er komt wel gas in de slang en de slang komt wel onder druk. Als ik het terugslagklepje in de nippel wegduw komt er gas uit. Ik heb eerst heel rustig de druk van de slang gehaald voordat ik de oude nippel heb afgekoppeld. Zit er een soort beveiliging op? Misschien de gascomputer even afkoppelen en weer aankoppelen? Accu was afgekoppeld.

Ludo

Kun je ook niet op lpg rijden?.
Of was de tank helemaal leeg?.

rpakuypers

Was dat bij 1 pomp of heb je meerdere geprobeerd ? Ik heb dat ooit met mijn 760 Turbo gehad waar ik bij een tankstation in het midden van het land totaal geen LPG in de bijna lege tank kreeg ............ even later van de snelweg af en bij de eerste de beste pomp lukte het toen wel.

Groet,
Roger

Elsje

Citaat van: Ludo op 03-04-2011 21:29:13
Kun je ook niet op lpg rijden?.
Of was de tank helemaal leeg?.

Nee hij rijdt gewoon op LPG. Niets aan de hand. Ik begrijp het ook niet. Er zit volgens mij een afsluitklep die voorkomt dat de LPG uit de tank terugstroomt de slang in maar andersom niet. De tank is nu bijna helemaal leeg. Ik heb het bij 2 pompen geprobeerd en 2 keer 5 cent afgerekend  ;D

Ludo

Er zit een 80% vulbegrenzer in ja, maar ik kan me niet zo meteen voor de geest halen, waarom die zou blokkeren als je enkel de vulnippel hebt verplaatst.
???

Elsje

Ik ga eerst maar eens testen of het 100% zeker is dat er gas door de slang komt door de koppeling bij de tank los te halen en met perslucht de vrije doorstroom te testen.

Misschien past de oude slang niet op de nieuwe nippel al kan ik me dat eigenlijk ook niet voorstellen aangezien aansluiting van oude en nieuwe nippel er hetzelfde uitzien

Elsje

Opgelost! Na gecontroleerd te hebben dat er geen belemmering zat in de koppeling en slang met perslucht zag ik dat de extra nippel die ik erop had gedraaid een klein beetje anders is dan diegene die erbij zat.

Ik had een extra vulpijpje erop gezet om te voorkomen dat de koppeling de carrosserie zou raken. Ik had die geleend van de buurman. Hij zei dat die bij hun vorige auto op gas zat.

Ziet er namelijk "bijna" hetzelfde uit:

Maar toch niet helemaal

Ik denk dat het een Italienippel is........ dus een extra NL nippel gehaald en die erin gedraaid en net weer ff 45 liter getankt en het werkt allemaal perfect. De aansluiting zit mooi stevig in het scherm  :)

Nu nog op zoek naar een extra lange bajonet vulnippel. Al wat gevonden op internet prijzen varieren van 12 tot 25 euro...

KIM

Ik had de 1e keer een haakse vulaansluiting besteld. Een rechte bleek toch beter.
Zodoende heb ik 2 vulnippels. Die draai ik, net als jij, op elkaar. Werkt prima.
In het buitenland kun je op de rechte nippel de schroefnippel en die franse nippel monteren; werkt ook prima (al getest in D).

Ludo

;D

Volgens mij is hier nog ooit iets over geschreven.
Als je die hebt, zonder schroefdraad binnenin, heb je in andere landen een probleem.

Elsje

Citaat van: Ludo op 04-04-2011 17:53:42
;D

Volgens mij is hier nog ooit iets over geschreven.
Als je die hebt, zonder schroefdraad binnenin, heb je in andere landen een probleem.

Dat niet alleen het dwarsstukje dat je ziet in de nieuwe nippel zorgt er denk ik voor dat een beveiliging in de koppeling van de tankstations wordt ontgrendeld. Weer wat geleerd vandaag  ;D. Dank voor het meedenken Ludo  ;)
Ik bracht net de vulnippel zonder binnendraad en zonder dwarsstukje terug naar de buurman en hij keek mij raar aan toen ik zei dat die niet werkte :eusa_shifty:

Deze gevonden op internet Is goedkoper dan een extra standaard nippel (en mooier). Nog wel ff de vraag uitgezet of ie ook binnendraad heeft. Zo te zien wel.
http://www.londenshop.nl/artikel/476/lpg-lpg-accesoires/

BenC70ES

Citaat van: Elsje op 04-04-2011 17:45:48Ik denk dat het een Italienippel is........

Nee, dit is een Italië nippel:

En in Spanje heb je volgens mij geen LPG voor particulieren...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

StefanCJ

In Spanje heel erg weinig ... In het noordoosten eigenlijk alleen net voor Barcelona langs de tolweg.

Thys

In Noord-Spanje is LPG inderdaad erg dun gezaaid, gelukkig is de 98 er een stuk gunstiger geprijsd waardoor het verschil niet zo enorm groot meer is.