softtop cabrio c70

Gestart door M. de Groot, 12-04-2011 21:30:44

Vorige topic - Volgende topic

M. de Groot

Hallo ik heb een probleem met mijn softtop, ik wilde de kap sluiten maar deze gaf het halverwege op. Toen begon het, dacht eerst aan een zekering en het boekje erbij maar de nummer 41 en 42 zijn niet te vinden. Op deze auto heb ik een hardtop gehad en nadat deze er af is gehaald heeft de softtop het 1 keer gedaan. Foutje degene die de hardtop heeft geplaatst dacht aan een storing van een relais. Maar hij heeft het niet kunnen vinden. Toen naar de Volvo en u snapt het kassa. Gaf storing aan de mikroschakelaars, maar op mijn vraag waar zitten de relais/zekeringen dan 41 en 42 geen respons. Ik weet wel nadat er in de auto is ingebroken heb ik het gevoel dat het hiermee te maken heeft.
Op het moment dat ik de schakelaar het signaal geef van doe de kap open gaan de ramen niet eerst naar beneden.
Ondanks dat alles is vernieuwd raammechanisme ect. Ook bij het sluiten precies hetzelfde. Ik weet het niet meer en heb geen idee meer wat het zou kunnen zijn.  Ik hoop dat iemand mij kan helpen en weet wie er verstand heeft van storingen van de softtop van een C70.
In ieder geval voor de mogelijke reacties. Groet Marcel.

BenC70ES

Citaat van: M. de Groot op 12-04-2011 21:30:44Gaf storing aan de mikroschakelaars,

Ik denk dat je die wel kan proberen schoonmaken...   dacht het hier eens gelezen te hebben van Linssen of Viking_in_shorts  :eusa_think:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M. de Groot

Bedankt voor de reactie hoorde net van iemand dat de kap gereset moest worden en dan gecallibreerd moest worden duurde twee uur bij de Volvo maar volgens mij heb ik geen andere keus.
Groet Marcel.

viking_in_shorts

Bij mij is het de laatste paar jaar zo dat aan het begin van het seizoen het systeem zich altijd even moet "zetten".
De kap open werkt zonder problemen. Dicht werkt, op de laatste 5 cm na -> daar stopt hij. Dan moet ik de beschermkap midden vooraan / bovenaan op de kap weghalen en even een paar slagen aan het imbusje naar draaien zodat de kap een klein stukje naar beneden gaat.

De rest gaat dan weer wel automatisch.

Maar - om eerlijk te zeggen weet ik he_le_maal niets van foutmeldingen of microsensors, noch snap ik niet waar jouw systeem precies stopt.

Je kan proberen de hele cyclus een keer manueel te doen, misschien dat dat helpt?
(hoop dat je de twee hulpstukken erbij hebt? Een T_tje en een imbusssleuteltje)

Succes!

M. de Groot

Bedankt voor de reactie, het dak is nu dicht handmatig. Maar open helemaal niets ook geen geluid van een relais.
We zoeken verder en hopen dat het gaat lukken.

BenC70ES

Citaat van: viking_in_shorts op 12-04-2011 21:59:22
Bij mij is het de laatste paar jaar zo dat aan het begin van het seizoen het systeem zich altijd even moet "zetten".

???

;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M. de Groot

Uiteindelijk bij de Volvo(Furness) in Zwolle terecht gekomen en deze hebben mij keurig geholpen en ondanks dat ze het erg druk hadden, toch de auto daar achter kunnen laten ter reparatie.

Ze hebben het probleem gevonden en volgende week is de auto weer klaar en kunnen wij weer genieten van het rijden over de Nederlandse wegen met de kap open.
De motor en diverse mikroschakelaars, puur domme pech.
Maar oke was prijzig maar de service de hulp een dikke voldoende.