Buiten temperatuur sensor

Gestart door Geert-Jan, 25-01-2004 22:00:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geert-Jan

Hallo Roffelvrienden,

Ik heb mijn 850 2.0i uitgebreid met een boordcomputer (origineel) en deze werkt perfect behalve de buitentemperatuur.

Heel logisch want er zat alleen een standaard klok in mijn dashboard.

Nu is mijn vraag: Waar zit de aansluitkabel van de temperatuur sensor ???

De sensor zou achter een inlaat in de voorspoiler (bumper) moeten zitten en inderdaad zit daar de plaats voor, maar ik kan de stekker of kabel niet vinden ???

Ik neem aan dat hij er wel zit want de aansluitingen voor eventuele mistlampen zitten er ook keurig.

Het gaat om een 850 type 96

Hartelijk dank voor de info. ;D

Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

Reitse

Zit die niet voor je radiateur?

John T5

Hij zit inderdaad voor de radiateur, ongeveer 10 cm. links van de koplamp aan bestuurderszijde. Er zit overigens een dummy-afdekkapje op het "stopcontactje" waar je de sensor in moet steken, misschien dat je 'm daarom niet kunt vinden.

Geert-Jan

 ::)Ah...

Ik ga morgen gelijk even op zoek naar dat "stopcontactje"  :-\

Dan zal ik hem wel vinden.


Dank voor de info heren.

Volvo850Club lidnr.0504409

Geert-Jan

 ;DToch niet goed gekeken zeker.

Gaat ook niet als je tegen de zon inkijkt.

Maar :oik heb hem gevonden.
Zit wel degelijk aan de linkerkant achter de bumper bij dit type en inderdaad in een beschermkapje tegen de kokerbalk.
;)Een goede zaklamp doet wonderen.

Volvo850Club lidnr.0504409

Hen3

Citaat van: GP64 op 25-01-2004 22:00:24
Hallo Roffelvrienden,

Ik heb mijn 850 2.0i uitgebreid met een boordcomputer (origineel) en deze werkt perfect behalve de buitentemperatuur.

Heel logisch want er zat alleen een standaard klok in mijn dashboard.

Nu is mijn vraag: Waar zit de aansluitkabel van de temperatuur sensor ???

De sensor zou achter een inlaat in de voorspoiler (bumper) moeten zitten en inderdaad zit daar de plaats voor, maar ik kan de stekker of kabel niet vinden ???

Ik neem aan dat hij er wel zit want de aansluitingen voor eventuele mistlampen zitten er ook keurig.

Het gaat om een 850 type 96

Hartelijk dank voor de info. ;D

Geert-Jan

Wat kost zo'n boordcomputertje nou? Vindt ik ook wel leuk om te hebben, net als cruise control. Ik ben twee dagen op pad geweest in België. Aangezien de snelheidsboetes de pan uit rijzen heb ik netjes 120 gereden. Dit is erg moeilijk met een 850 moet ik zeggen, vooral omdat de wegen daar redelijk rustig zijn.

Geert-Jan

Geen idee,

Hoewel ik wel eens een prijsje van rond de € 300 heb gezien ergens.
Maar of dit klopt ???

Ik ben er toevallig tweedehands tegen aan gelopen op marktplaats.

€ 32,50 voor betaald incl. verz. kosten.
Ik moest nog wel de keuze schakelaar op de kop tikken.
En ook die heb ik inmiddels via dezelfde site via tekoop gevraagd te pakken kunnen krijgen voor enkele euri.
Nu nog een goede sensor voor de temperatuur (buiten) want die heb ik nog niet. :-[

Dus zoeken of kijken bij de sloop of vragen via tekoop gevraagd.

Succes. ;D

:-XWel even opletten of de Trip(boord)computer in de tellerset past.
Dwz moet een VDO tellerset zijn anders gaat het niet.
Deze is herkenbaar aan de dagteller en de kilometerteller die onder de snelheidsmeternaald zitten.
Bij de Yazaki zit de kilometerteller er boven. :-\

Volvo850Club lidnr.0504409

Reitse

En let op het verschil tussen >94 en <94! Het systeem is net even anders...

Geert-Jan

Dank voor de aanvulling Reitse. ;D

Je hebt gelijk ook het bouwjaar is belangrijk ivm de aansluiting (stekkers)

Volgens mij is er nog wel ergens een plaatje van op het forum.
Eventueel kan ik het plaatje toe sturen.

Groetjes Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

mauricenl

Begrijp ik het goed, dat de aansluitingen er altijd al liggen en wanneer je aan een boardcomputer kunt komen dat het gewoon een kwestie is van "Pluggen en Playen"??

(ik word ineens enthousiast) is de boardcomputer alleen het digitale dashboard deel of hoort er nog een externe kast bij?

Geert-Jan

Citaat van: mauricenl op 07-05-2004 14:15:28
Begrijp ik het goed, dat de aansluitingen er altijd al liggen en wanneer je aan een boardcomputer kunt komen dat het gewoon een kwestie is van "Pluggen en Playen"??

(ik word ineens enthousiast) is de boardcomputer alleen het digitale dashboard deel of hoort er nog een externe kast bij?

Hoogst waarschijnlijk wel.
Dat wil zeggen, je hebt de schakelaar nodig, de kabel tussen de schakelaar en de computer en de temperatuursensor.
Heb je een klok met temperatuur uitlezing heb je de sensor niet nodig, is dezelfde.
Dan is het een kwestie van monteren maar.

Kijk wel eerst goed welk type klokkenset je hebt en naar het type (bouwjaar)

Volvo850Club lidnr.0504409