Filter brandstofpomp Volvo 850 2.5 20V

Gestart door erensrlf, 19-04-2011 11:28:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erensrlf

Heb een 850 2.5 20 V op gas. Heb sinds enkele weken problemen dat de auto niet meer op benzine loopt. Heb al gezocht in dit forum en enkele voorstellen opgepakt. Toen ik de pompfilter schoongemaakt had heeft de auto weer enige tijd gelopen op benzine. Nu weer hetzelfde probleem. Filter weer schoon gemaakt alleen nu geen resultaat meer. Filter krijg ik niet meer goed schoon.
Dealer gebeld voor filter echter deze is bij hun niet los verkrijgbaar. Alleen met gehele pomp. Weet iemand waar ik een filter kan krijgen of heeft iemand een alternatief?

Snellebaksteen

Ik denk eerder dat door het demonteren van je pomp om het gaasje schoon te maken je pomp een tik gehad heeft en daardoor weer een tijdje gedraait heeft. Een vuil gaasje gaat je pomp echt niet stoppen hoor. Een (heel erg) vuil brandstof filter soms wel, dit zit onder de auto vlak voor je achterwiel aan de rechterzijde.
Klinkt mij in de oren alsof je pomp overleden is. Vervangen, tegelijk met grote brandstoffilter en je kunt weer jaren vooruit.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

erensrlf

bedankt voor je antwoord. Grote benzinefilter had ik vooraf al vervangen. Dit had ik als eerste geprobeerd. Daarna de pomp. Je hebt mogelijk gelijk over het filter van de pomp. Probeer vanavond nog eens heel even zonder filter en als dit niet werkt zal het inderdaad de pomp zijn. Gelukkig is een pomp uit en inbouwen binnen 10 minuten gepiept. Zo kun je rustig wat alternatieven testen.