"even" lampje H1 van rechterkoplamp vervangen.

Gestart door khana38, 23-04-2011 16:15:33

Vorige topic - Volgende topic

khana38

Dat "even" kon ik wel vergeten. Ben een halfuur bezig geweest, alles volgens het instructieboekje, en ben er nog niet zeker van of ik het wel goed heb gedaan. Vooral omdat je geen enkel zicht hebt op wat je doet. Het werkt, maar ik wil zekerheid. Dit moet iedereen op het forum al eens hebben meegemaakt, wie heeft goede tips? Koplamp unit is merk Hella. Het is belangrijk dat lampjes van koplampen, achterlichten en clignateurs onderweg makkelijk vervangbaar zijn.

gr., Kees 

joebar

man wees blij dat je het nog kunt doen..
Een nieuwe megane kan de gemiddelde niet meer zelf, en kost tussen de 50 en 100 euro bij de dealer..
Een saab heb je speciaal gereedschap bij nodig

en zo kan ik nog wel even doorgaan

pazzje

Heb laats een keer de gloeivan de koplamp van de auto van mijn ouders vervangen.
Kon eigenlijk ook niet maar moest door de dealer gebeuren. Ik denk, wat de dealer kan, kan ik ook. Dit klopte ook, maar allemachtig hoe moeilijk kunnen ze het je maken. De halve neus van de wagen moeten demonteren voordat je bij de koplamp kon. En dat terwijl er in de motorruimte achter de koplampen genoeg plek was voor achtertoegang van de koplampen. Kan geen technische reden bedenken voor dit ontwerp, wel een economische.

grijzev70tdi

Nou bij de S60 met de heldere koplampen is het ook geen pretje. Lamp zit heel diep weg. En dan moeten ze er nog even de gascomputer voor plaatsen :eusa_naughty: En dan nog even het geluk hebben dat het veertje weg springt :eusa_wall: Mag je de bumper er af gaan halen :eusa_snooty:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Zijn er eigenlijk tips voor de linker (bestuurderskant) van een 850 waar de LPe van de gasinstallatie tussen de accu en koplamp zit ingebouwd? Ook zo lekker om een lamp te wisselen  :eusa_doh:

StefanCJ

Yep, die LPI ECU onder je accuplaat monteren, kun je er weer fatsoenlijk bij.  :)

Misha

Citaat van: StefanCJ op 24-04-2011 00:13:42
Yep, die LPI ECU onder je accuplaat monteren, kun je er weer fatsoenlijk bij.  :)
En daar hoort hij ook te zitten, zoals regelmatig vermeld.

Het is een typisch mesman ding om hem daar te plaatsen. Te begrijpen vanuit een LPG-inbouwer want sneller, hoog en droog en makkelijk te servicen maar een drama voor het wisselen van lampen.

Joost, op mijn pagina's en op die van Stefan kun je zien hoe dat werkt.

Het is een halfuurtje werk, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden.. :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vulk

Limburgse LPG-technieken hangt hem daar ook standaard.
Ook hier hangt hij inmiddels onder de accuplaat.

Ludo

Citaat van: Misha op 24-04-2011 09:07:17
Het is een typisch mesman ding om hem daar te plaatsen. Te begrijpen vanuit een LPG-inbouwer want sneller,

Ik vind het niet meer dan logisch, het moet zo goedkoop mogelijk, maar men wil de hoogste service...  ;D
Vulk, de mijne heb ik nooit moeten verplaatsen, meteen op de goeie plek.  :eusa_doh: :eusa_dance:

Maar lampjes wisselen blijft een ramp, met het klemmetje.  ::)
Koplamp even uithalen gaat nog het snelste.

khana38

Ludo, blij dat je er even bij komt. Na dat "even" was dat ook mijn idee voor een volgende keer.

Staat er ergens in het Forum een link naar hoe te werk te gaan voor de unit demontage? En dan tegelijk beide lampjes vernieuwen!

Groetjes,

Kees

Ludo

De koplamp zit met 3 boutjes vast, die kan je niet missen.
Het koplampwissertje zet je naar voren, de strip onder de lamp trek je een stukje los, dan haal je de koplamp er zo uit.

khana38

Bedankt Ludo. Dit is de oplossing en wordt voor mij voortaan de standaard procedure.

Prettige paasdagen,

Kees