Meeting topsnelheid in Duitsland

Gestart door grijzev70tdi, 21-04-2011 21:42:03

Vorige topic - Volgende topic

Hengeveld

Ik ben er nog (Dld) maar heb anderen gemist. Ben om 9.30 weer bij Gulf

RyanB

Hengeveld ben jij de enige die er is, of zijn de anderen vooruit gereden?

Hengeveld

Weet ik niet, ik was iets te laat, zag niemand en toen zelf maar gaan rijden en tanken. Duitsland in (wind mee) heb ik 255 gehaald en terug 252 (Tomtom). Beide met airco aan; vergeten uit te zetten. Geen idee of dat nog uitmaakt. Luchtweerstand lijkt me een grotere factor.
Ik sta nu weer bij de Gulf. Misschien zie ik nog iemand?

Met mijn S70 heb ik vaker in Duitsland gereden en haalde dan met de ongeblazen 2.5 10-klepper 205, met moeite. Dit is de eerste keer dat ik het met de C70 T5 doe en ik verbaas me over het gemak waarmee deze het doet. Ook is de C veel stabieler bij die snelheden. Heerlijke autobahnauto. Als je een tijdje ontspannen 200+ gereden hebt, is 120 toch wel heel rustig.

Hengeveld

Bericht gekregen van Grijze70tdi (Jasper) per sms: hij is onderweg naar Zweden met ouders en heeft 200 aangetikt. Moeder vond dat hard zat.

RyanB

Dik over de 250 op de GPS is niet verkeerd!
Er zullen ongetwijfeld meer forummers geweest zijn maar die zijn volgens mij de 31 op gegaan richting het noorden.
We zullen de reacties strak vast wel krijgen.

T-5R Jorn

Het was gezellig maar erg vroeg.
Ilja, jammer dat we je mis hebben gelopen.... Wij zijn tot 8:25 bij de Gulf gebleven en toen maar gaan rijden.
We zijn tot Hamminkeln gereden en zijn daar omgedraaid om weer ff de top aan te tikken op de terugweg richting Nederland.
Uiteindelijk hebben we bij het Shell tankstation t.h.v. de grens nog een bak koffie gedronken, waarschijnlijk ben je ons voorbij gereden toen wij daar binnen koffie stonden te tappen.

Heenweg heb ik 248 op de gps aangetikt en had nog een beetje gaspedaal over. terugweg kwam ik niet voorbij de 243 terwijl hij "maar" 5300/5400rpm draaide(er zat dus nog meer in maar het kwam er om de één of andere reden niet uit  :eusa_think:, wellicht teveel tegenwind?).
Ik heb ook nog een paar foto's(niet v/d topsnelheid) die zal ik vanmiddag nog ff uploaden en hier posten.
MY RIDE 855 DOP T-5R

Marc O.

Citaat van: Hengeveld op 03-07-2011 09:40:17
... ik was iets te laat...

Ik herinner me een meeting ergens in de nabijheid van de poolcirkel, toen was je ook al iets te laat :evil:
;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

T-5R Jorn

Na de heenrit zijn we ff gestopt langs de kant van die Autobahn om ff ervaringen uit te wisselen.

Vervolgens zijn we weer terug gereden naar de NL'se grens om daar nog ff bij een tankstation een bakje koffie te gaan drinken. Om bij het tankstation te komen zijn we over een grote parkeerplaats gereden waar we ff zijn gestopt om weer ervaringen uit te wisselen en een paar foto's te maken.

Bij het tankstation ontdekte we dat de sierstukjes van Ronald's auto erg mooi verkleurd waren door de warmte. 8)

MY RIDE 855 DOP T-5R

V70 classic

Het was indeed vroeg dag.
Gelukkig had ik wat aanspraak geregeld voor onderweg.
Iets over half acht een cafeine shot genomen bij de gulf.
Iets voor half negen richting Dld gegaan.
Omdat we maar met 3 waren gelijk op gereden met een paar honderd meters ertussen.
De DOP moest nog ff gevuld worden waarna we tot het officiele gedeelte overgingen  :eusa_boohoo:

Om de beurt aan kop de snelheid aangeven zonder in te halen of te slipstreamen.
Gas los en de volgende aan kop.
Ik had de extra pk s wel nodig om mijn extra gewicht te compenseren.
De Ferrita is nu mooi goud kleurig.
Kost een paar centen die kleurspoeling, maar het staat haar goed.

Heenweg nog ff de 255 op de teller gezet.
Terugweg 258 (254 op GPS).
Er zat nog wat rek in dacht ik, en ik was van ver gekomen en besloot een 2e ronde.  
Had ik beter niet kunnen doen, druk  :eusa_wall:
2 keer aangelegt en bij 235 gestopt.
Ik had het wel gezien.
Hier kwam de veiligheid in het gedrang door vakantiedrukte.
:eusa_silenced:
Omdat we enigzinds bij elkaar reden gewoon een paar runs op het traject gemaakt.

Kortom een leuke dag.
Dit smaakt naar meer.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Reitse

Wat lijkt een 850 klein zo tussen een V70 en V70NN

V70 classic

Citaat van: Reitse op 03-07-2011 16:09:45
Wat lijkt een 850 klein zo tussen een V70 en V70NN

De DOP staat wat lager op de voeten.
Dat zie je nu indeed goed.

petrolhead

Jammer Ilja dat we je gemist hebben. Was een leuk ochtend en dan te bedenken dat V70 classic om 05.30 naast zijn mandje stond.
Bedankt Jorn voor de foto's.

Heren, het was gezellig.

V70 classic

Citaat van: petrolhead op 03-07-2011 16:32:41
Jammer Ilja dat we je gemist hebben. Was een leuk ochtend en dan te bedenken dat V70 classic om 05.30 naast zijn mandje stond.
Bedankt Jorn voor de foto's.

Heren, het was gezellig.

Ach die verdwaasde blik van die Volvo rijder met TT maakte al veel goed toen we voorbij kwamen  ;D .

henry classic v70

Heren, het was gezellig.

Hoe hard ging íe Charles.....?

> dan de 258 km/u van de v70NN :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70 classic

Citaat van: henry classic v70 op 03-07-2011 17:36:19
Heren, het was gezellig.

Hoe hard ging íe Charles.....?

> dan de 258 km/u van de v70NN :evil:

Laten we het op de 254 van de gps houden.
De naald wilde net niet boven de 260 komen.
Ik ben tevreden ong 300 kg zwaarder ( 200 auto en een extra persoon), GT, AWD, en ik werd niet zoek gereden ze bleven lekker in het zicht.

ET heeft goed werk geleverd  :angel: